بهترین افزونه های حالت تاریک برای گوگل کروم

زمان مطالعه: 5 دقیقه

 

حالت تاریک صفحه اصلی Google

 

حالت تاریک بسیار محبوب است و گاهی اوقات مفید است. این می تواند فشار چشم را در شرایط کم نور برای برخی افراد کاهش دهد. به علاوه، به نظر می رسد جالب است. در صورتی که بخواهید آن را امتحان کنید، آموزشی برای حالت تاریک بومی Google Chrome داریم. همچنین یک پرچم حالت تاریک خودکار وجود دارد که می توانید آن را علامت بزنید. با این حال، بسیاری از افراد از افزونه‌ها برای این کار استفاده می‌کنند، زیرا می‌تواند به تاریک کردن وب‌سایت‌هایی که حالت تاریک بومی همیشه با آن‌ها کار نمی‌کند کمک کند. به علاوه، روشن و خاموش کردن یک افزونه آسان تر از انجام آن به صورت بومی است. در اینجا بهترین افزونه های حالت تاریک برای کروم آورده شده است.

این افزونه‌ها باید روی Microsoft Edge نیز کار کنند، زیرا Edge مبتنی بر کرومیوم است و می‌تواند از افزونه‌های Google Chrome استفاده کند. ما موارد زیر را به طور خلاصه در Edge آزمایش کردیم و به نظر می رسید که آنها خوب کار می کنند.

تاریک خوان

پسوند اینورتر رنگی با مقدار مناسب سفارشی سازی.

آنچه ما دوست داریم:

  • به شما امکان می دهد بین خاکستری تیره و سیاه با نوار لغزنده کنتراست انتخاب کنید.
  • می‌توانید وب‌سایت‌های دارای حالت تاریک بومی را در لیست سفید قرار دهید تا به حالت روشن برنگردد.
  • برخی از امکانات اضافی خوب، مانند نوار لغزنده Sepia که به طور موثر فیلتر نور آبی را اضافه می کند، اگر به آن علاقه دارید.

آنچه ما دوست نداریم:

  • مانند بسیاری از برنامه های افزودنی حالت تاریک، گاهی اوقات می تواند بر عملکرد وب سایت تأثیر منفی بگذارد.

Dark Reader یکی از محبوب‌ترین و پایدارترین افزونه‌های حالت تاریک است. از یک تکنیک اصلی وارونگی رنگ استفاده می کند که اکثر افزونه ها از آن استفاده می کنند. در اصل رنگ سفید را به خاکستری تیره تبدیل می کند. می‌توانید با تنظیم لغزنده کنتراست در گزینه‌های برنامه افزودنی، رنگ مشکی را انتخاب کنید. ما همچنین دوست داریم که گزینه‌های Sepia و Grayscale، به همراه گزینه‌ای برای لیست سفید وب‌سایت‌ها با حالت تاریک بومی خودشان وجود داشته باشد، بنابراین دوباره به رنگ سفید وارونه نمی‌شود. در حالی که کامل نیست، اما مطمئناً از بسیاری دیگر به آن نزدیکتر است،


تم تاریک و حالت شیفت شب

اسکرین شات تم تاریک و حالت شیفت شب

 

یک عملکرد قوی در این فضا با سفارشی سازی خوب و رابط کاربری آسان.

آنچه ما دوست داریم:

  • فوق العاده آسان برای استفاده.
  • شامل یک حالت تاریک و یک حالت شیفت شب فیلتر کننده نور آبی است.
  • ویژگی‌های اضافی مانند لیست‌های سفید و زمان‌بندی این را یک پله بالاتر از سایر برنامه‌های افزودنی حالت تاریک قرار می‌دهد.

آنچه ما دوست نداریم:

  • مانند همه پسوندهای حالت تاریک، این می تواند بر عملکرد سایت در برخی از وب سایت ها تأثیر بگذارد.

تم تاریک و حالت شیفت شب یک پسوند حالت تاریک عالی است و ما به راحتی توصیه می کنیم. دارای کنترل‌های آسانی است که می‌توانید تم تیره خود را با پس‌زمینه‌های روشن‌تر یا تیره‌تر سفارشی کنید. ما همچنین از ویژگی زمان‌بندی همراه با ویژگی لیست سفید که برنامه افزودنی را در وب‌سایت‌هایی که انتخاب می‌کنید خاموش می‌کند، قدردانی می‌کنیم. این افزونه روی هر وب‌سایتی که آزمایش کردیم کار می‌کرد، و به سختی نتوانستیم مشکلی در آن پیدا کنیم. این یکی از آن توصیه های آسان برای ما است.


مارمولک نیمه شب

یک پسوند حالت تاریک که همچنین به شما امکان می دهد از رنگ های بیشتری به غیر از سیاه یا خاکستری تیره استفاده کنید.

آنچه ما دوست داریم:

  • قابل تنظیم ترین پسوند حالت تاریک در این لیست است و شامل رنگ های پس زمینه غیر از سیاه یا خاکستری است.
  • موارد اضافی شامل رنگ متن، رنگ پیوند و گزینه های رنگ حاشیه است.
  • چیزهای معمولی مانند لیست سفید سایت نیز قدردانی می شود.

آنچه ما دوست نداریم:

  • UI شلوغ تر از بسیاری دیگر.
  • می تواند بر برخی وب سایت ها تأثیر منفی بگذارد، مانند همه برنامه های افزودنی حالت تاریک.

Midnight Lizard به راحتی قابل تنظیم ترین برنامه افزودنی حالت تاریک در لیست است. این نه تنها گزینه های استاندارد خاکستری و مشکی را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه در واقع می توانید پس زمینه را به هر رنگی که می خواهید بسازید. از آنجا، می‌توانید رنگ پیوندها، متن و سایر عناصر را سفارشی کنید تا تمام تجربه خود را واقعاً تم کنید. رابط کاربری افزونه نسبت به سایرین کمی شلوغ تر و یادگیری آن سخت تر است، اما آنقدرها هم مشکل نیست. برخی از کاربران برخی از موارد عجیب و غریب را در برخی از سایت ها گزارش می دهند، اما در آزمایش ما به خوبی کار می کند.


چشم شب

آنچه ما دوست داریم:

  • شامل یکپارچه‌سازی با سایت‌هایی با تم‌های تیره موجود است که نیاز به ویژگی لیست سفید را کاهش می‌دهد.
  • رابط کاربری نسبتاً ساده با ویژگی‌های فراوان، از جمله ویژگی زمان‌بندی.
  • کنترل‌های سفارشی‌سازی دانه‌بندی به شما امکان می‌دهند کارهای مختلفی را انجام دهید.

آنچه ما دوست نداریم:

  • می تواند بر عملکرد برخی از سایت ها، مانند اکثر برنامه های افزودنی، تأثیر بگذارد.
  • برخی از ویژگی های اضافی می توانند مصرف CPU بیشتری داشته باشند، بنابراین مراقب آن باشید.

Night Eye یک افزونه پر ویژگی با حالت تاریک و چندین ویژگی دیگر است. این دارای برخی موارد اساسی مانند حالت سیاه AMOLED به همراه برنامه ریزی حالت تاریک است. با این حال، چیزی که این دستگاه را متمایز می کند، ویژگی های اضافی آن است. به عنوان مثال، یک فیلتر نور آبی، یک ویژگی کم نور و یک ویژگی تبدیل نماد و تصویر وجود دارد. تنها نقطه ضعف آن این است که فعال کردن همه چیز می‌تواند باعث مصرف بالای CPU در مرورگری شود که قبلاً به دلیل استفاده از منابع بالا شناخته شده است. در هر صورت، در تمام سایت هایی که آزمایش کردیم، حالت تاریک را به ما داد و رابط کاربری تمیز و آسان برای استفاده است.


حالت سوپر تاریک

یک پسوند حالت تاریک عالی با گزینه های کافی برای اکثر افراد.

آنچه ما دوست داریم:

  • با سایت‌های پرطرفدار با تم‌های تیره موجود ادغام می‌شود تا تم‌های تیره را به تم‌های روشن تبدیل نکند. بدون آن، نماد برنامه افزودنی به عنوان یک کلید روشن/خاموش سریع برای فعال یا غیرفعال کردن سریع آن کار می کند.
  • شامل ویژگی‌های مطلوب مانند لیست سفید و زمان‌بندی است.
  • ویژگی‌های عمیق‌تر مانند CSS سفارشی آن را برای کاربران قدرتمند می‌سازد.

آنچه ما دوست نداریم:

  • بار دیگر، گاهی اوقات می تواند بر عملکرد وب سایت تأثیر منفی بگذارد.
  • تمام سفارشی سازی ها در منوی گزینه ها انجام می شود. این لزوماً چیز بدی نیست، اما بیشتر برنامه‌های افزودنی دیگر را می‌توان از طریق منوی افزونه سفارشی کرد.

Super Dark Mode یکی از قابل اعتمادترین افزونه های حالت تاریک در این فضا است. در صورت تمایل، تمام سفارشی سازی های معمولی را به همراه موارد پیشرفته تر دارد. ما دوست داریم که با حالت‌های تاریک موجود در وب‌سایت‌های محبوب ادغام شود، بنابراین لازم نیست همیشه آن را روشن و خاموش کنید، و هر سایت دیگری که پشتیبانی نمی‌کند را می‌توان به سرعت به لیست سفید اضافه کرد. تنها چیزی که ممکن است برخی از افراد دوست نداشته باشند این است که نماد برنامه افزودنی به عنوان یک کلید روشن/خاموش سریع عمل می کند، بنابراین برای سفارشی کردن آن باید به منوی گزینه ها بروید. در غیر این صورت، سنگ جامد است و مانند یک طلسم عمل می کند.


سوالات متداول

حالت تاریک بومی بر عملکرد سایت تأثیر نمی گذارد، بنابراین به طور کلی، بله. با این حال، بسیاری از وب‌سایت‌ها با حالت تاریک بومی کروم کار نمی‌کنند، بنابراین برنامه‌های افزودنی تنها راه برای به کار انداختن آن تقریباً در همه جا هستند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/stj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *