رفع مشکل چراغ ثابت قرمز کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی رفع مشکل چراغ ثابت قرمز کنترل از راه دور همراه ما باشید

اگر کنترل شما یک چراغ قرمز ثابت نشان می دهد و هیچ عملکردی را روی صفحه کنترل نمی کند، ممکن است بخواهید بدانید که این نشانگر چیست. ناراحت نباش؛ این یک مشکل رایج است و ما اینجا هستیم تا آن را برای شما توضیح دهیم.

اگر کنترل تلویزیون سامسونگ روی یک چراغ قرمز ثابت گیر کرده باشد، ممکن است باتری ها تمام شده باشند یا کنترل از راه دور با تلویزیون شما جفت نشده باشد. برای رفع این مشکل، باتری های کنترل از راه دور را تعویض کنید و سپس آن را به درستی با تلویزیون سامسونگ خود جفت کنید. اگر این کار کمکی نکرد، حسگر مادون قرمز کنترل از راه دور را تمیز کنید و هر گونه مانعی که سیگنال آن را به تلویزیون مسدود می کند را بردارید.  

در این راهنمای دقیق، ما در مورد اینکه چرا یک چراغ قرمز ثابت در کنترل تلویزیون سامسونگ خود مشاهده می‌کنید و چه اقداماتی می‌توانید انجام دهید تا برای همیشه از شر این مشکل آزاردهنده خلاص شوید، بحث خواهیم کرد.

چرا ریموت سامسونگ من روی چراغ قرمز گیر کرده است؟

چرا ریموت سامسونگ من روی چراغ قرمز گیر کرده است

یکی از موارد زیر ممکن است دلیلی باشد که چرا کنترل از راه دور سامسونگ شما یک چراغ قرمز ثابت دارد و به شما اجازه نمی دهد تلویزیون را کنترل کنید:

  • باتری های ریموت مرده
  • تراشه اصلی معیوب
  • تلویزیون خاموش است.
  • مشکل جفت شدن بین کنترل از راه دور و تلویزیون.
  • دکمه های ریموت گیر کرده
  • سنسور مادون قرمز کثیف یا مسدود شده است.

چگونه می توانم از نمایش چراغ قرمز ثابت در کنترل تلویزیون سامسونگ جلوگیری کنم؟

ریموت سامسونگ روی چراغ قرمز ثابت گیر کرده است

برای تعمیر ریموت تلویزیون سامسونگ با چراغ قرمز ثابت، در اینجا 9 راه حل آزمایش شده وجود دارد که می تواند در این مورد به شما کمک کند. 

تلویزیون را دوباره راه اندازی کنید

راه‌اندازی مجدد تلویزیون هوشمند سامسونگ اغلب ساده‌ترین راه‌حل برای رفع اشکالات جزئی است که از کنترل کنترل از راه دور جلوگیری می‌کند و منجر به مشکل نور قرمز ثابت می‌شود. 

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سامسونگ و ال‌جی در حال توسعه فناوری نمایشگر OLED جدید برای گوشی‌های هوشمند هستند

برای انجام این:

  • دکمه پاور را در جلو یا پشت تلویزیون سامسونگ خود  فشار دهید تا آن را خاموش کنید.
  • کابل برق تلویزیون را از پریز جدا کنید. 
  • 30 تا 60 ثانیه صبر کنید.
  • تلویزیون را دوباره به منبع برق وصل کنید و دکمه فیزیکی «Power» را روی آن فشار دهید.

اکنون، کنترل از راه دور سامسونگ را به سمت تلویزیون خود بگیرید و ببینید که آیا این مشکل را برطرف می کند یا خیر. 

باتری ها را در ریموت تغییر دهید

اگر باتری های کنترل از راه دور سامسونگ شما زنده، آسیب دیده یا مرده باشند، روی چراغ قرمز ثابت گیر می کنند و به شما اجازه انجام هیچ کاری را نمی دهند.

برای رفع این مشکل، قاب پشتی را از ریموت خود بردارید، باتری ها را خارج کرده و باتری های جدید نصب کنید. اما مطمئن شوید که جهت فلش ها یا قطبیت باتری ها را بررسی کرده و آنها را به درستی وارد کنید.

پشتی را روی محفظه قرار دهید و بررسی کنید که آیا مشکل ادامه دارد یا خیر. 

تلویزیون و کنترل از راه دور را جفت کنید

ممکن است تلویزیون سامسونگ شما به دلایلی با کنترل از راه دور جفت نشده باشد. به همین دلیل قادر به برقراری ارتباط با تلویزیون نیست و نور قرمز ثابتی را نمایش می دهد.

بهترین راه حل در اینجا این است که تلویزیون سامسونگ و ریموت خود را با این مراحل برنامه ریزی کنید: 

  • برای روشن کردن تلویزیون سامسونگ، دکمه پاور را فشار دهید .
  • کنترل از راه دور را 1 تا 2 فوت از صفحه تلویزیون دور کنید.
  • دکمه های «بازگشت» و «مکث پخش» روی کنترل از راه دور را به مدت پنج ثانیه فشار دهید و نگه دارید .
جفت کردن تلویزیون سامسونگ و کنترل از راه دور
  • هنگامی که نماد باتری و کنترل از راه دور روی صفحه ظاهر می شود، نشان می دهد که فرآیند جفت شدن کامل شده است.

در نهایت چراغ قرمز را بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل عود می کند یا خیر. 

دکمه ها را بررسی کنید

گاهی اوقات، این مشکل ممکن است به دلیل گیر کردن دکمه‌ای روی کنترل تلویزیون سامسونگ شما ایجاد شود. بنابراین، تمام دکمه های روی آن را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ یک از آنها گیر نکرده یا فشرده نشده اند. 

اگر چنین است، به آرامی دکمه های مشکل را فشار دهید تا آنها را رها کنید و ببینید آیا نور قرمز ثابت از بین می رود.

موانع از راه دور در خط دید

اگر حتی اندکی مانع بین کنترل از راه دور و تلویزیون وجود داشته باشد، کنترل از راه دور می تواند روی چراغ قرمز ثابت گیر کند و شما را از کنترل هر ویژگی روی تلویزیون باز دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  حل مشکل صفحه سیاه چراغ آبی چشمک زن تلویزیون Insignia

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که هیچ تکه ای از مبلمان، اسباب بازی، کتاب، وسایل الکترونیکی، یا سایر موانع بین تلویزیون و کنترل از راه دور وجود ندارد و تعمیر را بررسی کنید.

سنسور مادون قرمز را تمیز کنید

تجمع کثیفی روی سنسور IR تلویزیون سامسونگ شما گاهی اوقات سیگنال ها را محدود می کند و باعث می شود که کنترل از راه دور یک نور قرمز ثابت نشان دهد. 

برای جلوگیری از این امر، سنسور را با یک پارچه میکروفایبر مرطوب تمیز کنید، اما هنگام تمیز کردن سنسور از استفاده از اسپری پاک کننده یا فرش مرطوب خودداری کنید.

ریموت را ریست کنید

اگر هیچ یک از راه‌حل‌های بالا برای شما کار نمی‌کند و همچنان یک چراغ قرمز ثابت روی کنترل از راه دور سامسونگ خود می‌بینید، آن را به این روش تنظیم مجدد و با تلویزیون جفت کنید:

  • کنترل از راه دور را برگردانید و درب پشتی محفظه باتری را بردارید. 
  • باتری ها را از ریموت خارج کنید. 
ریموت سامسونگ را ریست کنید
  • تلویزیون را از برق جدا کنید. 
  • دکمه پاور روی ریموت را به مدت 8 ثانیه  فشار دهید .
  • باتری ها را دوباره در محفظه خود قرار دهید. 

اکنون، با استفاده از مراحلی که قبلاً توضیح داده شد، کنترل از راه دور را با تلویزیون خود جفت کنید، و امیدواریم این مشکل دیگر شما را آزار ندهد.

با پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید 

اگر سعی کرده اید ریموت را بازنشانی کنید و مشکل همچنان ادامه دارد، 

ریموت را جایگزین کنید

این امکان وجود دارد که تراشه اصلی ریموت تلویزیون سامسونگ شما معیوب یا آسیب دیده باشد که به دلیل آن نور قرمز ثابتی را روی آن می بینید و قادر به انجام هیچ کاری نیستید. 

برای تأیید این موضوع، تمام طرح های میکرو کنترل از راه دور را با استفاده از یک مولتی متر آزمایش کنید، و اگر هادی ها و ترانزیستورها کار می کنند، ممکن است تراشه اصلی مقصر باشد. 

در چنین شرایطی تنها راه حل تعویض ریموت خود با یک ریموت جدید است. در این مورد، برای راهنمایی بیشتر با پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید. 

آنها کارشناسان آموزش دیده‌اند که می‌توانند قبل از تعویض ریموت، مراحل عیب‌یابی خاص متناسب با شرایط شما را به شما ارائه دهند. 

می توانید از طریق زیر با پشتیبانی سامسونگ ارتباط برقرار کنید:

نتیجه

در این مقاله، علت گیرکردن ریموت تلویزیون سامسونگ روی یک چراغ قرمز ثابت را بررسی کرده ایم. ما همچنین دستورالعمل هایی برای حل این مشکل آزار دهنده ارائه کرده ایم. 

امیدواریم اکنون بتوانید به سرعت ریموت سامسونگ خود را دوباره کار کند و به صورت بی سیم به کنترل های تلویزیون دسترسی داشته باشید بدون اینکه با مشکلات بیشتری مواجه شوید

 

 

امیدواریم از این مقاله رفع مشکل چراغ ثابت قرمز کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cqqTbj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *