تلویزیون توشیبا به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد – رفع مشکل

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی توشیبا به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد – رفع مشکل همراه ما باشید

آیا تلویزیون توشیبا دارید که از طریق کنترل های پنل جلویی یا پشتی به خوبی کار می کند اما به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد؟ این می تواند واقعا ناامید کننده باشد و می تواند باعث شود که برای یافتن راه حل ها سر خود را خارانید. 

اگر تلویزیون توشیبا شما به کنترل از راه دور پاسخ نمی‌دهد، این اتفاق زمانی می‌افتد که با کنترل از راه دور جفت نشده باشد یا باتری‌ها ضعیف یا از کار افتاده باشند. برای رفع این مشکل، کنترل از راه دور را به سمت تلویزیون خود بگیرید، دکمه Home را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا فرآیند جفت شدن کامل شود. اگر این کار انجام نشد، باتری های کنترل از راه دور خود را تعویض کرده و دوباره آن را با تلویزیون جفت کنید.

در این راهنمای دقیق، در مورد اینکه چرا تلویزیون توشیبا شما به کنترل از راه دور پاسخ نمی‌دهد و چگونه می‌توانید این مشکل آزاردهنده را به سرعت برطرف کنید، بحث خواهیم کرد.

چرا تلویزیون توشیبا من به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد؟

چرا تلویزیون توشیبا من به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد؟

یکی از موارد زیر ممکن است دلیل عدم پاسخگویی تلویزیون توشیبا به کنترل از راه دور باشد: 

  • باتری ضعیف یا مرده در کنترل از راه دور.
  • سنسور IR در تلویزیون معیوب است. 
  • انسداد بین تلویزیون و ریموت. 
  • مشکل جفت شدن بین کنترل از راه دور و تلویزیون.
  • مشکل سخت افزاری با ریموت. 
  • کنترل از راه دور کثیف یا خارج از محدوده تلویزیون است. 

اگر تلویزیون توشیبا من به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد چه باید کرد؟

اگر تلویزیون توشیبا من به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد چه باید کرد؟

اگر تلویزیون توشیبا شما به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد، در اینجا 7 راه حل آزمایش شده و آزمایش شده برای عیب یابی این مشکل وجود دارد.

ریموت را با تلویزیون توشیبا جفت کنید

فرآیند جفت‌سازی تلویزیون توشیبا را با کنترل از راه دور همگام‌سازی می‌کند تا به هر دو امکان برقراری ارتباط مؤثر را بدهد. با این حال، اگر تلویزیون شما به درستی با کنترل از راه دور جفت نشده باشد، به هیچ فرمانی پاسخ نمی دهد.

بنابراین، با دنبال کردن مراحل زیر، کنترل از راه دور را با تلویزیون توشیبا جفت کنید:

تلویزیون فایر توشیبا:

  • قاب پشتی را از ریموت خود بردارید.
  • کنترل از راه دور را به سمت تلویزیون بگیرید. 
  • دکمه “Pairing” را برای چند ثانیه   فشار دهید .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  گزینه های صدای تلویزیون سامسونگ خاکستری شده است - رفع این مشکل

مدل های دیگر: 

  • کنترل از راه دور را روی تلویزیون نگه دارید. 
  • دکمه “Home” را به مدت 30 ثانیه فشار دهید و نگه دارید .
  • تا زمانی که کنترل از راه دور با تلویزیون جفت نشده است، دکمه را رها نکنید.

اکنون بررسی کنید که آیا تلویزیون به کنترل از راه دور پاسخ می دهد یا خیر. در غیر این صورت، دکمه‌های «Back»، «Navigation Left» و «Menu» را به طور همزمان به مدت 30 ثانیه فشار دهید و در حالی که آن را به سمت تلویزیون توشیبا قرار می‌دهید. 

فشار دادن دکمه روی کنترل از راه دور تلویزیون توشیبا

اگر این کار نیز انجام نشد، باتری‌ها را از کنترل از راه دور خارج کنید، پس از چند ثانیه دوباره آن‌ها را داخل آن قرار دهید و دکمه «Home» را فشار دهید تا رفع مشکل را تأیید کنید. 

توجه: همچنین می‌توانید تلویزیون توشیبا خود را با جدا کردن آن از منبع برق برای چند ثانیه و وصل کردن مجدد آن برای اینکه ببینید آیا این به حل مشکل کنترل از راه دور کمک می‌کند، راه‌اندازی مجدد کنید. 

باتری ها را عوض کنید

باتری های ضعیف یا مرده در کنترل از راه دور باعث می شود تلویزیون توشیبا پاسخگو نباشد زیرا نمی تواند سیگنال ها را منتقل کند. 

برای رفع این مشکل، باتری های قدیمی را با باتری های تازه تعویض کنید. اما مطمئن شوید که آنها به درستی با قطبیت مناسب وارد شده اند. 

هنگامی که باتری های جدید در جای خود قرار گرفتند، امیدواریم که کنترل از راه دور شما عملکرد خود را بازیابد و به شما امکان می دهد تلویزیون خود را به طور موثر کنترل کنید. 

اطلاعات : معمولاً، کنترل‌های تلویزیون توشیبا از باتری‌های استاندارد AAA یا AA استفاده می‌کنند. 

ریموت را تمیز کنید

با گذشت زمان، گرد و غبار، خاک یا زباله در اطراف دکمه ها جمع می شود. در نتیجه، تلویزیون توشیبا دیگر به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد. 

برای حل این مشکل، باتری ها را از کنترل از راه دور خارج کنید و به آرامی روی آن ضربه بزنید تا هر گونه زباله شل و ول شده از بین برود. همچنین، هر دکمه را دو بار فشار دهید تا هر دکمه گیر کرده شل شود. 

مطمئن شوید که هیچ اثری باقی نمانده است، باتری ها را دوباره وارد کنید و کنترل از راه دور را تست کنید تا ببینید آیا تلویزیون اکنون به آن پاسخ می دهد یا خیر. در حالی که در آن هستید، سنسور IR را در جلوی کنترل از راه دور با دمیدن هوا از دهان خود تمیز کنید یا از یک پارچه میکروفیبر استفاده کنید. 

رفع انسداد

کنترل از راه دور از طریق سیگنال های IR با تلویزیون توشیبا ارتباط برقرار می کند، بنابراین اگر اشیا یا موانع مسیر دید را مسدود کنند، می تواند انتقال را مختل کند. به همین دلیل، تلویزیون به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه گوشی اندروید خود را به تلویزیون وصل کنیم

بنابراین موانع فیزیکی مانند مبلمان و وسایل تزئینی بین تلویزیون و کنترل از راه دور را بردارید تا بررسی کنید که آیا این کار کمکی می کند یا خیر.

نکته حرفه ای: سعی کنید در محدوده دید بین تلویزیون و کنترل از راه دور باشید. در غیر این صورت، تلویزیون توشیبا شما برای کنترل هیچ عملکردی به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد. 

سنسور IR را بررسی کنید

سنسور مادون قرمز تلویزیون توشیبا وظیفه دریافت سیگنال های ارسال شده توسط کنترل از راه دور را بر عهده دارد. هر گونه آ فیزیکی یا مانعی برای این سنسور مانع از دریافت سیگنال های ریموت می شود. 

بنابراین، جلوی تلویزیون خود را برای هر گونه آسیب قابل مشاهده یا انسداد در ناحیه ای که سنسور IR قرار دارد، به دقت بررسی کنید. 

در صورت مشاهده هر گونه آسیب، به دنبال تعمیر یا تعویض حرفه ای توسط یک تکنسین مجرب باشید.

سنسور IR در تلویزیون توشیبا

ریموت را جایگزین کنید

کنترل از راه دور توشیبا معمولاً به مرور زمان فرسوده می شود و به دلایل زیر منجر به عدم پاسخگویی می شود: 

  • دکمه های فرسوده
  • مدار آسیب دیده
  • تراشه ناکارآمد

بنابراین، اگر می‌خواهید کنترل تلویزیون توشیبا خود را بازیابی کنید، جایگزین کردن کنترل از راه دور با یک راه‌حل ساده و مقرون به صرفه است. 

از برنامه Fire TV توشیبا به عنوان جایگزین استفاده کنید

اگر همه راه‌حل‌های بالا را امتحان کرده‌اید، اما تلویزیون توشیبا (مخصوصاً مدل Fire TV) هنوز به کنترل از راه دور پاسخ نمی‌دهد، بهترین راه‌حل استفاده از برنامه تلویزیونی آتش توشیبا به عنوان جایگزین است. در اینجا به این صورت است: 

  • به برنامه Fire TV از Play Store یا App Store در دستگاه تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید و آن را دانلود کنید. 
  • تلویزیون توشیبا فایر و دستگاه همراه خود را به یک شبکه Wi-Fi متصل کنید.
  • برنامه Fire TV را باز کنید
  • تلویزیون خود را انتخاب کنید و اعلان های روی صفحه را دنبال کنید تا آن را با برنامه جفت کنید.

اکنون، از صفحه کلید روی صفحه برنامه برای کنترل یا تنظیم مجدد تلویزیون توشیبا استفاده کنید.

نتیجه

در این مقاله توضیح داده ایم که چرا ریموت تلویزیون توشیبا به ریموت پاسخ نمی دهد و چه اقداماتی را می توانید انجام دهید تا بدون تلاش زیاد از شر این مشکل خلاص شوید. 

امیدواریم که کنترل از راه دور توشیبا به آرامی به کار خود بازگردد و به شما این امکان را می دهد که بدون هیچ وقفه ای از تلویزیون خود لذت ببرید.

اگر هیچ کاری درست نشد، توصیه می کنیم از طریق تماس با شماره 4899-877-689-1-877-689-4899 یا ایمیل با تیم پشتیبانی توشیبا تماس بگیرید. موضوع را با تیم در میان بگذارید و آنها راه حل مشخصی به شما می دهند یا تلویزیون/ریموت را برای شما جایگزین می کنند.

 

امیدواریم از این مقاله تلویزیون توشیبا به کنترل از راه دور پاسخ نمی دهد – رفع مشکل مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VXehHO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *