بهترین راه برای آموزش نقاشی چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

از لذت بخش ترین کارهایی که می توان انجام داد مخصوصا در حوزه هنر٬ نقاشی کشیدن است که علاقه مندان و طرفداران زیادی دارد و با توجه به اینکه متقاضیان زیادی برای یادگیری دارد٬ گاه های زیاد و متنوعی در این امر مشغول به کار هستند.شاید شما هم جزو افرادی باشید که فکر کنید که آموزش نقاشی در تهران٬ کار آسانی نیست و حتما شما باید استعدادی زمینه ای در این مورد داشته باشید تا بتوانید نقاشی را یاد بگیرید٬ اما این عقیده ای اشتباه می باشد. بهترین روشی که برای آموزش نقاشی در ابتدا می توان گفت٬ شناخت و آمورش درست و اصولی هنر می باشد.

از اولین مواردی که در امر آموزش نقاشی مهم است٬زمان شروع آن می باشد.اینکه در چه زمانی ما شروع به آموزش نقاشی بکنیم و خود را آماده آن بدانیم دارای اهمیت زیادی می باشد. حال برای آنکه بیشتر راجب به این موضوع زمان در آموزش نقاشی بدانیم٬ادامه مطلب را از دست ندید.

بهترین زمان برای آموزش نقاشی

در ابتدا شروع هر کار٬ این علاقه فرد است که باعث می شود که کار سریع تر پیش برود. پس در ابتدا بهترین زمان برای شروع نقاشی زمانی ایت که فرد خود را علاقه مند به آموزش آن بداند. آموزش نقاشی روندی نیست که سریع پیش برود و شما نیاز دارید که صبور باشید و تمرین مستمر را در برنامه کاری خود قرار دهید.علاقه به نقاشی یکی از عوامل موفقیت شما در آموزش نقاشی می باشد.

سن در این امر مهم است و آموزش نقاشی با توجه به سن٬ متفاوت می باشد.سن مناسبی که کودکان می توانند شروع به شرکت در دوره های آموزش نقاشی بکنند از سن چهار سالگی است و هرچقدر ازسنین پایین تر به آموزش نقاشی پرداخته شود٬ پیشرفت بیشتری نیز دیده می شود. بزرگسالان در هرسنی که هستند می توانند به آموزش نقاشی بپردازند و محدودیتی در این زمینه نیست. اما پیشنهادی که برای شروع آموزش نقاشی در بزرگسالان می شود٬ شرکت در دوره های مبتدی آموزش نقاشی در بهترین آموزشگاه نقاشی در تهران است. خوبی شرکت در این دوره ها این است که به خوبی مسائل ابتدایی و مقدماتی را فرا می گیرید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس بخش نهم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

هدف شما از آموزش نقاشی

قبل از شروع هر کاری مانند آموزش نقاشی شما باید این را در نظر بگیرید که اصلا هدف شما از آموزش نقاشی چه می باشد. هدف ها متفاوت است . یک نفر برای کسب در آمد در آینده این کار را شروع می کند و نفر دیگر برای سرگرمی به سمت آموزش نقاشی می رود.پس شما نیاز دارید که بدانید که هدف شما از آموزش نقاشی چیست تا با توجه به شناخت و علاقه خود٬ تکنیک مورد نظر خود را برای آموزش نقاشی انتخاب کنید.

انتخاب تکنیک مناسب برای آموزش نقاشی

نقاشی دارای تکنیک های مختلف ومتفاوت می باشد.تکنیکی که انتخاب می کنید در روند آموزش تاثیر زیاد دارد. تکنیک های نقاشی زیادی داریم اما اگر بخواهیم از تکنیک های اصلی نقاشی نام ببریم٬ می توانیم از چهار تکنیک آموزش آبرنگ٬ آموزش سیاه قلم٬آموزش رنگ روغن و آموزش با مداد رنگی نام ببریم.برای آشنایی بیشتر با این چهار تکنیک در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تکنیک آبرنگ

نقاشی با آبرنگ٬ تکنیک زیبا و جذابی برای نقاشی می باشد ٬ اما درکنار این زیبایی شما نیاز هم نیاز به علاقه کافی و هم نیاز به یک محیط مناسب در آموزش مجسمه سازی دارید. حال این حرف به چه دلیل است؟ به این دلیل که با توجه به روش و ابزارهای مورد استفاده در این تکنیک٬ محیط شما باید به گونه ای باشد که راحت بتوانید کار کنید.این نقاشی چهار سبک دارد:

روش خشک بر روی خیس

این روش به اینگونه است که در ابتدا طراحی مورد نظر خشک می شود و سپس شما قلمو خود را خیس می کنید و بر روی آن طرحی که کشیده شده می زنید.

روش خیس بر روی خیس

در این روش برعکس روش قبلی٬کاغذ طرح ما خیس است و علاوه بر آن قلمو و آبرنگ ما نیزبه یک اندازه خیس است و

بر روی طرحمان می زنیم.

روش خشک بر روی خشک

در این روش طرح ما خشک است و میزان خیسی قلمو ما به گونه ای است که فقط نوک قلمو خیس می شود و بعد از اینکه قلمو خیس شد بر طرح مورد نظرمان میزنیم.

روش خیس بر روی خشک

این روش بر عکس روش بالایی کاغذ به صورت کاملا خیس است و قلمو را به اندازه ای خیس می کنند که فقط کمی به آب آغشته شود و سپس برروی طرح می زنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل سیزدهم بخش سوم : افکتهای صوتی

تکنیک سیاه قلم

این تکنیک همانطور که از اسمش پیداست از یک رنگ برای کار استفاده می کنند و نور و سایه پردازی مشخصه آن است.ابزار هایی مانند زغال٬ محو کن٬ پاک کن٬ انواع مداد و… در این تکنیک استفاده می شود. شروع کردن این تکینک با سایه زنی است و شما باید در ابتدا آشنا شوید. شما عملا دو رنگ مداد سفید و سیاه را برای تکنیک سیاه قلم دارید.

تکنیک رنگ روغن

یکی از تکنیک های محبوب در نقاشی٬ تکنیک رنگ روغن است. این تکنیک نقاشی با استفاده از رنگدانه های رنگک روغن است و این تکنیک بر سه اصل است:

۱-اصل کم به زیاد

شما باید مرحله به مرحله کار را پیش ببرید و در این اصل لایه بندی کردن موضوع مهمی است و فرد باید به آن توجه کند.

۲-غلیظ بر روی رقیق

در این اصل شما باید بر غلظت رنگ تمرکز کنید. به این معنا که لایه های زیرین را رقیق رنگ کنید و برای لایه های رویی از رنگ هایی با غلظت بیشتر استفاده کنید.

۳-استفاده کردن از رنگ هایی با ویژگی آرام خشک شدن

در این اصل باید از رنگ هایی که آهسته خشک می شوند استفاده کنید و فقط برای لایه های زیرین از این رنگ ها به علت اینکه باعث ایجاد ترک می شود٬ استفاده نکنید

تکنیک مداد رنگی

تکنیک مداد رنگی٬ تکنیکی است که دست شما برای به کار گیری رنگ های مختلف باز است و کار با آن شما را خسته نمی کند. در کنار مداد رنگی می توانید٬ از پاستل های گچی استفاده کنید.

بهترین راه آموزش نقاشی با توجه به اصول و ترفند های نقاشی

صرفا با وقت گذاشتن بر روی نقاشی که انجام می دهید٬ نمی توانید به یک فرد حرفه ای در این کار تبدیل شوید.این شناخت و ترفند ها واصول های نقاشی و به کار بردن آن در کار است که باعث می شود که شما به آن چه که می خواهید برسید.به عنوان مثال شما با شناخت نحوه در دست گرفتن قلمو و نحوه درست رنگ آمیزی٬ در تکنیک رنگ روغن و آبرنگ موفق تر می شوید.شناخت اصول و تکینک ها باعث می شود شما هر زمان که لازم باشد ٬ به راحتی این نکات را در نقاشی به کار ببرید و هر زمان که ایده ای در ذهن شما جرقه خود آن را بتوانید پیاده کنید.

ایده نقاشی و تاثیر آن در آموزش نقاشی

در بالاتر اشاره کردیم بهترین راه برای آموزش نقاشی شناخت اصول و ترفندهای مربوط به آن است. حال بعد از شناخت این ترفند ها چیزی که در پیشرفت شما نقش مهمی دارد٬ ایده پردازی است.اکثر افراد ایده های متفاوت در ذهن خود دارند٬ اما چیزی که مهم است نحوه پیاده سازی و اجرای آن است.

 

5/5 - (4 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZeV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *