بررسی HONOR 90: آیا باید آن را بخرید؟

زمان مطالعه: 9 دقیقه

aa2020 توصیه می شود

HONOR 90 یک گوشی میان رده عالی با چندین مشخصات در سطح پرچمدار است. این دستگاه فاقد چند ویژگی اضافی است که آن را از رتبه اول دور نگه می دارد، اما اگر به دنبال صفحه نمایش، دوربین و عملکرد عالی به همراه شارژ سریع هستید، این یکی از بهترین گزینه ها در بازار اروپا است.

بررسی HONOR 90: در یک نگاه

  • چیست؟ HONOR 90 جدیدترین گوشی اندرویدی میان رده آنر است. دوربین HONOR 70 را به دوربین 200 مگاپیکسلی و سنسور سلفی را به 50 مگاپیکسل ارتقا می‌دهد. باتری بزرگتر 5000 میلی آمپر ساعتی، پردازنده سریعتر اسنپدراگون 7 نسل 1 و صفحه نمایش 1600 نیتی روشن تر این بسته چشمگیر را کامل می کند.
  • قیمت چند است؟ HONOR 90 با قیمت 449.99 پوند در بریتانیا و 549.99 یورو در سایر مناطق اروپایی در دسترس است.
  • از کجا می توانی آن را بخری؟ شما می توانید HONOR 90 را از 6 جولای در بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و سایر بازارهای اروپایی خریداری کنید. این در وب سایت رسمی HONOR و سایر خرده فروشان آنلاین مانند آمازون در دسترس خواهد بود. این گوشی از ماه می در چین عرضه شده است.
  • چگونه آن را تست کردیم؟ من دو هفته HONOR 90 را تست کردم. واحد بررسی توسط HONOR عرضه شده است.
  • ارزششو داره؟ اگر می خواهید یک گوشی اندرویدی میان رده عالی با صفحه نمایش عالی و دوربین متوسط ​​​​بالاتر داشته باشید، HONOR 90 قطعا ارزش بررسی دارد. اما اگر به مقاومت در برابر آب، بلندگوهای استریو یا شارژ بی سیم اهمیت می دهید، باید از آن صرف نظر کنید.

آیا باید HONOR 90 را بخرید؟

نمایش honor 90 در مرورگر کروم در دست 1

ریتا الخوری / Android Authority

در یک نگاه، HONOR 90 جدید کاملاً شبیه HONOR 70 2022 به نظر می رسد، اما اجازه ندهید که شما را فریب دهد که فکر کنید این یک ارتقاء ساده است. پیشرفت‌ها در کل گوشی انجام می‌شود و این را به یک انتخاب عالی در بازار اندروید میان‌رده تبدیل می‌کند. این رنگ مخصوصاً در این رنگ زمردی مات، براق و زمردی جذاب است که در نورهای مختلف از سبز به آبی تا خاکستری تغییر شکل می دهد.

ستاره این نمایشگاه صفحه نمایش زیبای 6.7 اینچی AMOLED است. روشنایی آن تا 1600 نیت افزایش می یابد و در تعطیلات اخیر در این کشور هیچ مشکلی در دید در برابر آفتاب سوزان لبنان نداشت. HONOR از سازگاری HDR10+ و Netflix، گواهی نمایشگر طلایی DXOMark، کم نوری بدون خطر PWM 3840 هرتز بسیار بالا، و مشخصات بیشتر از آنچه به یاد دارم، تبلیغ می‌کند. با این حال، همه آن کلمات کلیدی بازاریابی ارزش آن را دارند. این بهترین نمایشگری است که من روی یک گوشی میان رده دیده ام و این واقعیت که می تواند محیط های بسیار روشن و همچنین اتاق های بسیار کم نور را کنترل کند، گواهی بر این موضوع است. من در تلفنم زیاد می خوانم و می نویسم و ​​به خستگی چشمم عادت کرده ام که پس از خیره شدن به متن سفید روی صفحه سیاه برای بیش از سی دقیقه به وجود می آید. این اتفاق با HONOR 90، حتی پس از بیش از یک ساعت استفاده، رخ نداد.

این بهترین نمایشگری است که من روی یک گوشی میان رده دیده ام. صفحه نمایش HONOR 90 می تواند برای روزهای بسیار آفتابی به اندازه کافی روشن باشد و همچنین در اتاق های بسیار کم نور به چشم می آید.

HONOR 90 همچنین دارای تنظیمات دوربین قابل توجهی است، اما آیا این یکی از بهترین تلفن های دوربین ارزان قیمت موجود است؟ پس از گرفتن عکس و فیلم در تنظیمات مختلف به مدت دو هفته، فکر می کنم پاسخ کمی متفاوت است. سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی در نور روز فوق‌العاده است، اما به نظر من، علم رنگ و عملکرد HDR HONOR یک قدم عقب‌تر از گوگل در پیکسل 7a با قیمت مشابه است. عکس‌های داخلی در نور کم مبهم هستند و تلفن در محیط‌های کم نور با سوژه‌های متحرک مبارزه می‌کند – مانند یک سگ بازیگوش. با این حال، HONOR با دوربین فوق عریض و عکس‌های ماکرو فوکوس خودکار، دوربین سلفی با وضوح بالا و عملکرد ویدیویی پایدار و قابل‌توجه خود پیشتاز است. به طور جدی، نمونه ویدیوی دستی زیر را بررسی کنید. آنقدر صاف است که انگار با گیمبال شلیک شده است! (می توانید نمونه های با وضوح کامل را در این پوشه Drive بررسی کنید.)

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  راهنمای خرید هدست گیمینگ

اگرچه چیپست منتخب Qualcomm Snapdragon 7 Gen 1 دیگر داغ ترین پردازنده سری 7 نیست، اما همچنان این کار را انجام می دهد. هرگز در هنگام مرور، پیمایش، پیام‌رسانی، گرفتن عکس، انجام برخی بازی‌های سبک یا ویرایش ویدیو، کندی یا سکسکه احساس نکردم. حتی گرفتن عکس با رزولوشن کامل 200 مگاپیکسل بیش از چند ثانیه طول نمی کشد. بیشتر تحت بارهای سنگین قابل توجه است، زیرا تست استرس Wild Life عملکرد پایدار را در طول 20 اجرا نشان می دهد. البته، ما در اینجا به دنبال عملکردی در سطح پرچمدار نیستیم، اما HONOR 90 باید این کار را برای اکثر کاربران انجام دهد.

تکمیل کننده لیست نکات مثبت یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی است که به راحتی با شارژ 36 ساعت دوام می آورد. من می‌توانم با کمی مدیریت و مراقبت بیشتر آن را تا دو روز کامل افزایش دهم، اما چرا این کار را انجام می‌دهم در حالی که همیشه می‌توانم تلفن را در چند دقیقه شارژ کنم؟ یک شارژر سریع 66 واتی در جعبه وجود دارد – سرعتی واقعی که نباید عمر باتری را به خطر بیندازد – که می‌تواند در کمتر از یک ساعت گوشی را پر کند. حتی می تواند آن را از صفر تا 20 درصد در حدود پنج دقیقه برساند. تنها مشکل من این است که یک شارژر USB-A با کابل A-to-C است. من یک شارژر نوع C را برای سازگاری با سایر کابل ها و دستگاه ها ترجیح می دهم.

افتخار 90 زمرد سبز در لوازم جانبی جعبه

ریتا الخوری / Android Authority

اگرچه ذاتاً هیچ چیز بدی در مورد HONOR 90 وجود ندارد، اما متوجه شدم که برخی از ویژگی‌های سطح بالایی را که در سایر گوشی‌های میان‌رده شروع به کار کرده‌اند، از دست داده‌ام. بدون مقاومت در برابر آب، من باید به شدت مراقب خیس شدن تلفن بودم. هیچ شارژ بی سیم به همان اندازه ناخوشایند نیست. و بلندگوی مونو در مقایسه با راه‌اندازی استریوی گوشی به همراه بلندگوی گوشی‌های دیگر کاملاً قدیمی بود. با این حال، شاید بزرگترین مزاحمت این بود که HONOR با هیچ بودجه مشخصی، اما ویژگی های مفیدی مانند جک هدفون 3.5 میلی متری یا پشتیبانی از کارت SD، این موارد را جبران نکرد.

MagicOS 7.1 که مبتنی بر اندروید 13 است، یکی دیگر از تجربه های کاهش یافته است. این برنامه به مجموعه کامل برنامه‌های Google، از جمله Play Store، Gmail، YouTube، Maps و غیره دسترسی دارد، اما همچنین گوشی را با مقداری نفخ غیرضروری پر می‌کند. خارج از جعبه، یک برنامه ایمیل ثانویه، یک گالری دیگر، دو بازی از پیش نصب شده، فیس بوک، نتفلیکس، Booking، TikTok، TrainPal، Trip.com، WPS Office، به علاوه چندین سرویس HONOR وجود دارد. شما می توانید اکثر این موارد را حذف کنید، اما برای اولین تجربه بسیار زیاد است. به علاوه، همیشه یک خط مشی حفظ حریم خصوصی جدید برای موافقت و مجوزهایی برای اعطا هنگام باز کردن هر برنامه یا سرویسی وجود دارد. اگر با برندهای دیگر گوشی مانند شیائومی یا POCO به این کار عادت دارید، نباید آن را ناخوشایند بدانید. من از پس‌زمینه پیکسل آمده‌ام و این اولین تأثیر بد، هرچند موقتی را بر جای گذاشت.

HONOR فقط دو سال به‌روزرسانی اندروید ارائه می‌کند، که توصیه به خرید طولانی‌مدت را سخت‌تر می‌کند.

همچنین نمی توانید روی به روز رسانی های به موقع یا مکرر حساب کنید. HONOR 90 تنها دو سال به‌روزرسانی اندروید را با یک سال اضافی وصله‌های امنیتی دریافت می‌کند. یک سیاست به روز رسانی که به خوبی پشت سر چندین رقبای خود قرار دارد.

با این حال، به طور کلی، بسته HONOR 90 قابل توجه است، به خصوص زمانی که آن صفحه نمایش عالی را با دوربین و عملکرد تراشه خوب ترکیب کنید. با این حال، ارزش و جذابیت تلفن به محل زندگی شما بستگی دارد. را قیمت پیشنهادی 449.99 پوند در بریتانیا رقابتی است و آن را به یکی از بهترین گوشی های زیر 500 پوند تبدیل می کند. با این حال، 549 یورو در بقیه اروپا که برندهای دیگر جایگزین های جالب تری ارائه می دهند، کمی بیش از حد به نظر می رسد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل چهارم بخش دوم : گذرگاههای ورودی و خروجی
HONOR 90HONOR 90
AA توصیه می شود

HONOR 90

دوربین بزرگ • تلفن میان رده قدرتمند • باتری بزرگ • شارژ سریع

گوشی هوشمند میان رده با مشخصات پرچمدار

HONOR 90 یک گوشی میان رده عالی با نمایشگر 6.7 اینچی، دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی است. عملکرد عالی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که به راحتی یک روز و نیم دوام می آورد و شارژ سریع 66 واتی دارد.

بهترین جایگزین های HONOR 90 کدامند؟

honor 90 زمرد سبز پیکسل 7a سفید

ریتا الخوری / Android Authority

صحبت از گزینه های جایگزین، بازار میان رده پر از گزینه های موجود است محدوده 400-500 پوند، هر چند مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می کنید، چیزی برنده می شوید و چیزی را از دست خواهید داد. قانون دستگاه های بودجه چنین است; شما باید با برخی مصالحه ها موافق باشید.

  • Google Pixel 7a (469 دلار در آمازون): Pixel 7a با قیمتی مشابه، بسته‌ای متفاوت از HONOR 90 ارائه می‌کند. دوربین کلی بهتر، شارژ بی‌سیم، رتبه IP67، پردازنده بهتر و پشتیبانی طولانی‌تر و سازگارتر دارد. اما نمایشگر آن چندان خوب نیست، سرعت شارژ آن بسیار کندتر است و باتری آن نیز به میزان قابل توجهی کمتر دوام می آورد. انتخاب بین این دو به اولویت‌های شما بستگی دارد، اگرچه قول نرم‌افزار گوگل به این معنی است که خرید بلندمدت بسیار مطمئن‌تری است.
  • Galaxy A54 5G (395 دلار در آمازون): اگر تجربه One UI سامسونگ را ترجیح می دهید یا می خواهید اکوسیستمی از محصولاتی داشته باشید که با هم کار کنند، Galaxy A54 5G با قیمت مشابه جایگزین خوبی برای HONOR 90 است. امتیاز IP67، اسلات microSD، بلندگوهای استریو، چهار سال را دریافت می کنید. از به‌روزرسانی‌های اندروید، اما مراقب باشید، پیکربندی پایه A54 5G رم کمتری (6 گیگابایت) دارد. عملکرد و تجربه دوربین باید مشابه باشد، حتی اگر مشخصات روی کاغذ متفاوت باشد. تنها نقطه ضعف آن این است که حداکثر 25 وات شارژ می شود.
  • Sony Xperia 10 V (469 دلار در آمازون): کسانی که به دنبال بسته‌ای کوچک‌تر هستند، باید اکسپریا 10 ولت را در نظر بگیرند. با صفحه نمایش 6.1 اینچی جمع‌وجورتر و با وزن 159 گرم سبک‌تر است، اما از ویژگی‌هایی مانند باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی، بلندگوهای استریو، دوشاخه 3.5 میلی‌متری، میکرو اس‌دی کوتاهی نمی‌کند. اسلات کارت، رتبه IP65 و نمایشگر گوریلا گلس Victus. پردازنده Snapdragon 695 5G کمی کندتر است، اما پردازش تصویر سونی ناامید کننده است، مگر اینکه راه خود را در مورد عکس های RAW و Adobe Lightroom بدانید.

مشخصات HONOR 90

HONOR 90

نمایش دادن

6.7 اینچی AMOLED
رزولوشن 2664*1200
نرخ نوسازی 120 هرتز
435ppi
حداکثر روشنایی 1600 نیت، HDR10+

پردازنده

Qualcomm Snapdragon 7 Gen 1 Accelerated Edition 5G

رم

8 گیگابایت، 12 گیگابایت

ذخیره سازی

256 گیگابایت، 512 گیگابایت

قدرت

باتری 5000 میلی آمپری
شارژ سریع 66 واتی HONOR SuperCharge

دوربین ها

عقب:
– 200 مگاپیکسل عریض، f/1.9، سنسور 1/1.4 اینچی، صفحه نمایش 16:1
– 12 مگاپیکسل فوق عریض و ماکرو، f/2.2
– دوربین با عمق 2 مگاپیکسل، f/2.4

سلفی:
– 50 مگاپیکسل، باینینگ 4:1

سمعی

اسپیکر مونو

ویدئو

اصلی: 4K/30fps، 1080p/60fps

ماندگاری

پشتی پلاستیکی، فریم آلومینیومی

قابلیت اتصال

وای فای 6
بلوتوث 5.2

بیومتریک

اثر انگشت خوان در کنار
باز کردن قفل با چهره (از طریق دوربین)

پورت ها و سوئیچ ها

USB 2.0 از طریق USB-C

نرم افزار

اندروید 13

ابعاد و وزن

161.9 x 74.1 x 7.8 mm
183 گرم

رنگ ها

نقره الماس
زمرد سبز
طاووس آبی
سیاه نیمه شب

درون جعبه

HONOR 90
شارژر 66 واتی HONOR SuperCharge
کابل USB Type-A به Type-C
پاک کردن قاب TPU
ابزار سیم کارت

بررسی HONOR 90: سوالات متداول

بله، HONOR 90 فروشگاه Google Play را از جعبه بارگذاری کرده است. همچنین به تمام برنامه های گوگل از جمله جستجو، کروم، یوتیوب، جیمیل، نقشه ها، عکس ها و غیره دسترسی دارد.

خیر، HONOR 90 شارژ بی سیم ندارد. فقط از شارژ سریع سیمی تا 66 وات پشتیبانی می کند.

خیر، HONOR 90 اسلات کارت SD ندارد.

بله، HONOR 90 دارای NFC است.

HONOR 90 دارای یک سینی سیم کارت دو طرفه است که از دو سیم کارت فیزیکی پشتیبانی می کند.

بله، می‌توانید یکی از دو اسلات سیم‌کارت موجود را برای استفاده از eSIM تغییر دهید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/rki
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *