آموزش کیوبیس فصل سیزدهم بخش هشتم : افکتهای صوتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گروه افکتهای Delay

افکتهای داخل این گروه به شما امکان می دهند تا انواع تاخیرها را به شکل جلوه ها و افکتهای ویژه اجرا و تنظیم نمایید .

 

افکت Double delay

این افکت دو نوع تاخیر مستقل را ایجاد می کند که ممکن است بر اساس مقدار Tempo یا بر اساس تنظیمات تاخیر زمانی باشد . بخش صوتی مورد نظر را انتخاب نموده و به ترتیب Audio → plug-ins → delay → double delay در نوار منو را کلیک کنید .

پارامترهای این افکت عبارتند از :

Mix  : که مقدار ترکیب بین صدای اصلی (dry) و صدای افکت شده (wet) را تنظیم می کند . اگر از این افکت بروش Send استفاده می کنید مقدار این پارامتر را باید معادل 100./. قرار دهید .

Temposync : این دو دکمهبه شما اجازه می دهند تا تنظیم افکت را بر اساس مقدار Tempo  فعال یا غیر فعال نمایید . اگر این دکمه ها را خاموش نمایید می توانید زمان تاخیر را آزادانه و بدون ارتباط و هماهنگی با Tempo تغییر دهید .

Delay time  : اگر دکمه Tempo sync   فعال باشد ، به کمک این دکمه ها می توانید مقدار نت پایه برای اجرای افکت تاخیر را تعیین نمایید اگر دکمه Sync خاموش باشد مقدار زمان تاخیر را بر حسب میلی ثانیه تنظیم می کند .

Feednack  : به کمک این دکمه تعداد تکرارها برای هر دو نوع تاخیر زمانی را تنظیم می کنید .

Panl  : موقعیت استریو برای تاخیر اول را مشخص می کند .

Pan2 : موثعیتت استریو برای تاخیر دوم را مشخص می کند .

می توانید برای دستکاری پارامترهای این افکت  از پنجره گرافیکی موجود استفاده نمایید اگر دکمه Tempo sync فعال باشد می توانید نماد گرافیکی به شکل لامپ را کلیک نموده و جابجا نمایید . نممودار گرافیکی بالایی مربوط به تاخیر نوع اول است . نمودار گرافیکی پایینی مربوط به تاخیر نوع دوم است . با کلیک نمودن و کشیدن این نمودارها می توانید پارامترها را بروش گرافیکی تنظیم نمایید . همچنین می توانید در فیلدهای بالای پنجره کلیک نموده و از تنظیمات آماده موجود برای اجرای این افکت استفاده نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل سوم بخش هشتم : روشهای اجرای پروژه و پانل Transport

سپس دکمه Preview را کلیک نموده و اجرای صدا را با تنظیمات فعلی افکت بشنوید اگر از حاصل کار راضی هستید ، دکمه  Process را کلیک کنید .

 

 

” ادامه دارد “

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Zze
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *