این نسخه از ویندوز 10 آخرین نسخه ویندوز 10 است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

 

یکی از محبوب ترین نسخه های ویندوز است. طبق آمار Statista، هنوز هم تا آوریل 2023 تقریباً 70٪ از بازار را در اختیار دارد – بیش از یک سال و نیم پس از عرضه نسخه قبلی خود،

با این حال، همه چیز باید روزی به پایان برسد. و این شامل این سیستم عامل محترم می شود.



مایکروسافت پایان پشتیبانی از ویندوز 10 را اعلام کرد

لوگوی مایکروسافت روی یک ساختمان

در پستی در وبلاگ Windows IT Pro، Jason Leznek، مدیر محصول اصلی در سرویس و تحویل ویندوز، اعلام کرد که ویندوز 10 22H2 آخرین نسخه ویندوز 10 است. این بدان معناست که ویندوز 10 دیگر ویژگی های جدیدی دریافت نخواهد کرد، هرچند که دریافت خواهد کرد. هنوز به روز رسانی های امنیتی را دریافت می کنید.

لازم به ذکر است که برای ادامه دریافت به روز رسانی های امنیتی ماهانه باید به 22H2 به روز رسانی کنید. اگر این کار را انجام ندهید می تواند به این معنی باشد که سیستم شما وصله ها را دریافت نمی کند و سیستم شما را آسیب پذیر می کند.

با وجود این اعلامیه، جدول زمانی مایکروسافت برای ویندوز 10 همچنان پابرجاست. تا 14 اکتبر 2025، مایکروسافت دیگر از این سیستم عامل پشتیبانی نخواهد کرد. بنابراین، حتی اگر دلایل زیادی برای انتخاب ویندوز 10 به جای 11 همچنان وجود داشته باشد، در نهایت مجبور خواهید شد مانند سایرین ارتقا دهید.

ویندوز 10 یک سیستم عامل قدیمی است

مایکروسافت علیرغم اینکه یکی از محبوب ترین نسخه های ویندوز (در کنار ویندوز XP و ) است، در نهایت باید پشتیبانی از ویندوز 10 را متوقف کند. این شرکت ویندوز 10 را در 29 جولای 2015 راه اندازی کرد، بنابراین تا آن زمان یک دهه از عمر آن می گذرد. مایکروسافت پشتیبانی را متوقف می کند. برای اینکه ببینید همه چیز چگونه شروع شد، تاریخچه مختصر ویندوز ما را بررسی کنید.

با گذشت 10 سال از عمر ویندوز 10، مطمئناً احساس می شود که کمی قدیمی شده است. بسیاری از تغییرات و پیشرفت‌های فنی از زمان عرضه اولیه آن اتفاق افتاده است، بنابراین منطقی است که مایکروسافت این نسخه قدیمی ویندوز را با نسخه جدید جایگزین کند.

علاوه بر این، ادامه پشتیبانی از سیستم عاملی که برای سخت افزار مدرن ساخته نشده است، برای شرکت مقرون به صرفه نخواهد بود. در سال 2015، سریع ترین پردازنده ها تنها 10 هسته داشتند و با فرکانس 3.8 گیگاهرتز کار می کردند.

قابلیت amd ryzen intel core i9 boxes on table
اعتبار تصویر: Tester128/Shutterstock

اما در سال 2023، وقتی تراشه‌های Intel Core i9 و AMD Ryzen 9 را که قدرتمندترین پردازنده‌های موجود در بازار هستند مقایسه می‌کنید، پردازنده‌هایی با 32 رشته در فرکانس‌های 5.7 گیگاهرتز دریافت می‌کنید. همچنین فناوری‌های جدیدی مانند هسته‌های قدرت و کارایی وجود دارد که نیاز به پشتیبانی نرم‌افزاری دارند تا کاربر بتواند از مزایایی که به ارمغان می‌آورد لذت ببرد.

و با توجه به اینکه ویندوز 12 در حال حاضر در حال کار است، مایکروسافت حق دارد منابع خود را به جای صرف زمان و هزینه برای یک سیستم عامل قدیمی، روی آن متمرکز کند. هر چقدر هم که محبوب باشد.

زمان ارتقا به فرا رسیده است

اگرچه ویندوز 11 جایگزین کاملی برای ویندوز 10 نیست، اما زمان آن رسیده است که آن را ارتقا دهید. چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​مایکروسافت ویندوز 10 را کنار می گذارد، بنابراین هرکسی که هنوز از آن استفاده می کند مجبور به انتخاب می شود.

ما فقط امیدواریم که زمانی که این شرکت جانشین ویندوز 11 را منتشر می کند، همه ویژگی های جدیدی را که می خواهیم در یک سیستم عامل ویندوز ببینیم، شامل شود

5/5 - (1 امتیاز)
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  10 راه برای رفع خطای کد 0xc000000f در ویندوز 11

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YrA
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *