اپل اجازه می دهد برنامه های جانبی را فقط در بازارهایی که مجبور به انجام این کار است، انجام دهد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

طبق یک گزارش جدید، اپل اجازه بارگذاری برنامه‌ها را در همه جا نمی‌دهد، فقط در بازارهایی که مجبور است. به عبارت دیگر، برنامه های جانبی ممکن است با آی او اس 17 وارد شوند، اما فقط در اروپا، نه ایالات متحده، یا هر بازار دیگری.

اپل ممکن است برنامه های جانبی را مجاز کند، اما فقط در بازارهایی که مجبور به انجام این کار است

چرا اینطور است؟ خوب، قوانین اتحادیه اروپا به نوعی دست اپل را در مورد ویژگی‌ها تحمیل می‌کند. قانون اتحادیه اروپا اپل را مجبور کرد که یک پورت Type-C را در سری آیفون 15 قرار دهد. اپل قصد انجام این کار را نداشت، اما اتحادیه اروپا این تغییر را مجبور کرد.

اکنون، اپل آیفون 15 را با پورت های مختلف تولید نخواهد کرد، بنابراین تمام واحدهای آیفون 15 بدون در نظر گرفتن جایی که به فروش می رسند، دارای پورت های Type-C خواهند بود. Sideloading برنامه ها ممکن است داستان متفاوتی داشته باشد.

این اطلاعات توسط مارک گورمن، از بلومبرگ، که نظری را در طول پادکست MacRumors به ​​اشتراک گذاشت، به اشتراک گذاشته شد. به نظر می رسد اپل قصد دارد آیفون را به روی فروشگاه های شخص ثالث و بارگذاری جانبی باز کند تا از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا پیروی کند.

فقط کشورهای اتحادیه اروپا این تغییر را دریافت خواهند کرد، شما هنوز نمی توانید در ایالات متحده بارگذاری کنید

این فقط در کشورهایی اتفاق می افتد که DMA در آنها قابل اجرا است، بنابراین فقط در کشورهای اتحادیه اروپا. گورمن پیشنهاد کرد که اپل ممکن است آنقدر این ویژگی را کم اهمیت جلوه دهد که حتی آن را در WWDC آینده معرفی نکند.

گورمن گفت: «آنها هیچ کاری غیرضروری انجام نخواهند داد که به کنترل آنها در اپ استور صدمه بزند». با این حال، او ادعا کرد که این یک “تعهد بزرگ” از سوی اپل است. او همچنین افزود که “نوعی فرآیند بررسی وجود خواهد داشت، حتی اگر این برنامه ها خارج از اپ استور نصب شوند”.

بنابراین، آی او اس 17 در اروپا و سایر نقاط جهان ممکن است کمی متفاوت باشد، به دلیل این ویژگی بارگذاری جانبی. باید دید اپل دقیقا چگونه این کار را اجرا خواهد کرد. WWDC قرار است در اوایل ژوئن برگزار شود و خواهیم دید که آیا اپل اصلاً به این تغییر اشاره خواهد کرد یا خیر. ممکن است همانطور که گورمن پیشنهاد کرد به کلی آن را نادیده بگیرد.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/eWc
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *