ارز پولکادات DOT چیست؟ – بررسی آینده ارز دیجیتال DOT

زمان مطالعه: 4 دقیقه

– بررسی آینده ارز دیجیتال DOT

ارز پولکادات DOT چیست؟ – بررسی آینده ارز دیجیتال DOT

بلاک‌چین‌ها به همراه اختراعات جدیدشان به‌عنوان مباحث جدید دنیای کریپتو قادر به اشتراک‌گذاری ارزش‌ها یا برقراری ارتباط با یکدیگر نیستند. معرفی پولکادات از طریق رویکرد ناهمگون و چند زنجیره‌ای آن دنیای ارز دیجیتال را تغییر داده است. پولکادات نوع جدیدی از ارزهای دیجیتال است که به دلیل پلتفرم غیرمتمرکز آن که ارتباط یکپارچه بین بلاک‌چین‌های مختلف را امکان‌پذیر می‌کند محبوبیت زیادی یافته است.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به ارائه توضیحاتی درباره ارز پولکادات بپردازیم.

 

ارز پولکادات DOT چیست؟ - بررسی آینده ارز دیجیتال DOT

 

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

پولکادات که گاهی به آن «اینترنت بلاک چین» نیز گفته می‌شود، یک پلتفرم بلاک چین است که امکان ارتباط و انتقال ارزش (داده‌ها، توکن‌ها و غیره) را در بین بلاک چین‌های مستقل فراهم می‌کند. شبکه پولکادات عمدتاً از طریق تعامل بین زنجیره رله، زنجیره‌های موازی، پاراتریدها و پل‌ها عمل می‌کند.

زنجیره رله در واقع بلاک چین اصلی و قلب پولکادوت است. این زنجیره مسئول دستیابی به قابلیت همکاری بین بلاک چین‌ها، امنیت و رسیدن به اجماع است. زنجیره رله از محاسبات اضافی مانند قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی‌کند. این موضوع باعث کاهش حجم کار در زنجیره رله می‌شود و به ما اطمینان از پردازش سریع تراکنش را می‌دهد.

پاراچین‌ها، بلاک‌چین‌های مستقل ویژه برنامه‌ای هستند که برای امنیت از یک اصل پیروی می‌کنند. این زنجیره‌ها می‌توانند مکانیسم‌ها و عملکردهای متفاوتی از هم داشته باشند؛ اما باید بلوک‌هایی را برای محاسبات نهایی به زنجیره رله منتقل کنند. برای اجرای پاراچین، پروژه‌ها باید با قفل‌کردن وجوه در طول مدت اجاره، یک شکاف در زنجیره رله اجاره کنند. پولکادات با گسترش فعالیت‌ها و محاسبات روی زنجیره در پاراچین‌ها به مقیاس‌پذیری بسیار بالایی دست می‌یابد.

پاراتریدها تقریباً مشابه پاراچین هستند و فقط برای رویدادهای یکباره از طریق یک مدل پرداختی طراحی شده‌اند. برعکس پاراتریدها، پاراچین‌ها پیوسته هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  یادگیری و آموزش ارز دیجیتال به صورت گام به گام

پل‌ها قابلیت همکاری ارز Polkadot را از طریق ایجاد امکان برقراری ارتباط بین پاراچین و شبکه‌های بلاک چین مانند ، ، زنجیره هوشمند بایننس و غیره ایجاد می‌کنند.

علاوه بر این، چارچوب Substrate که Polkadot بر روی آن ساخته شده است، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که به راحتی بلاک چین‌های سفارشی را در چند ساعت با استفاده از کتابخانه‌ای از قالب‌ها بسازند.

شبکه Polkadot توسط رمز بومی خود به نام DOT که برای ایمن‌سازی شبکه از طریق استیکینگ استفاده می‌شود تامین می‌گردد؛ همچنین دات به عنوان نشانه حاکمیتی شبکه عمل می‌کند و هر ذی‌نفع را قادر می‌سازد تا نقشی در آینده پولکادات داشته باشد. هر گونه ارتقای شبکه به صورت مستقل و بدون نیاز به هارد فورک روی زنجیره انجام می‌شود.

 

 

پولکادات چه زمانی ایجاد شد؟

Polkadot با وایت پیپری که در سال 2016 توسط گاوین وود منتشر شد آغاز شد. بعداً در سال 2017 یک فروش توکن انجام شد که شاهد افزایش 485331 اتریومی این پروژه بود. Polkadot بعداً با زنجیره رله خود در ماه مه 2020 به صورت زنده منتشر شد.

چه کسی پولکادات را اختراع کرد؟

Polkadot توسط Gavin Wood (از بنیانگذاران Ethereum و CTO سابق بنیاد اتریوم)، Peter Czaban و Robert Habermeier تأسیس شد. گاوین وود به دلیل اختراع زبان Solidity (زبان برنامه‌نویسی که توسعه‌دهندگان برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز روی اتریوم از آن استفاده می‌کنند) شناخته شده است. بنیاد غیرانتفاعی Web3 (که آن هم توسط گاوین وود و پیتر چابان تأسیس شد) مسئول حفظ کد پولکادات است.

نحوه خرید Polkadot (DOT)

برای خرید DOT، باید با ثبت نام در صرافی کوینکس یا هر صرافی ارز دیجیتال دیگر یک حساب باز کنید، یک کیف پول DOT داشته باشید و برای خرید خود ارز فیات در دسترس داشته باشید. برای خرید توکن‌های DOT از مراحل زیر استفاده کنید:

  • در یک صرافی رمزنگاری مانند کوینکس که از DOT پشتیبانی می‌کند ثبت نام کنید.
  • معادل فیات مقدار DOT مورد نظر خود را واریز کنید.
  • یک سفارش ایجاد کنید.
  • هنگامی که سفارش تکمیل شد، ارز پولکادات شما به کیف پول صرافی کوینکس فارسی شما منتقل می‌شود.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  زمان مناسب برای ورود به بازار ارز دیجیتال و خرید ارز دیجیتال را از کجا بدانیم؟

مزایای پولکادات

مزایا و معایب شبکه Polkadot را در زیر شرح می‌دهیم:

  • Polkadot از طریق ویژگی قابلیت همکاری خود به افزایش سرعت انتقال از Web2 به Web3 کمک می‌کند.
  • بسیار مقیاس‌پذیر است و کارمزد تراکنش پایینی دارد.
  • پولکادات انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند و این موضوع آن را به یک زنجیره دوستدار محیط زیست تبدیل می‌کند.
  • پلتفرم آن برای توسعه‌دهندگان مناسب است؛ زیرا شما می‌توانید یک پاراچین را در کمتر از چهار ساعت راه‌اندازی کنید.

معایب پولکادات

  • مکانیسم اجماع آن نیازمند اعتماد است.
  • بسیاری از ویژگی‌های کاغذ سفید پولکادات هنوز در شبکه آن فعال نیستند.
  • ممکن است همه اعتبارسنجی‌ها بعد از کاهش وجوه سهام خود به دلیل خرابی فنی یا یک اشتباه محاسباتی راحت نباشند.

 

آینده ارز دیجیتال پولکادات چگونه پیش‌بینی می‌شود؟

قیمت Polkadot در سال 2021 یک روند هیجان‌انگیز داشت؛ به نقاط عطف مختلف رسید، پاراچین‌ها را راه‌اندازی کرد و اولین بازار نزولی خود را تجربه کرد.

با توجه به اینکه DOT ​​هنوز یک پروژه جوان با تنها یک سال و شش ماه در بازار است، پیش‌بینی رفتار قیمت آن اساساً غیرممکن است؛ به خصوص با غیرقابل پیش‌بینی بودن ارزهای دیجیتال. با این وجود چندین متخصص صنعت پیش‌بینی‌های خود را برای قیمت ارز پولکادات به اشتراک گذاشته‌اند.

پیش‌بینی قیمت Walletinvestor نشان می‌دهد که DOT ​​+74.74% در یک سال رشد می‌کند، یعنی قیمت می‌تواند از 21.663 دلار به 37.855 دلار افزایش یابد. در سال 2027 قیمت آن می‌تواند 118.405 دلار باشد؛ به این معنی که سرمایه‌گذاری 100 دلاری در این مدت به 546.58 دلار افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی‌های پیش‌بینی‌های قیمت، DOT را با قیمت متوسط 38.3 دلار در سال 2023 و 113 دلار در سال 2025 نشان می‌دهد. انتظار می‌رود این قیمت تا سال 2030 به طور متوسط ​​به 528 دلار افزایش یابد.

جمع‌بندی

در مقاله حاضر درباره ارز پولکادات صحبت کردیم. این ارز دیجیتال نوعی ارز غیرمتمرکز است که ارتباط بین بلاک‌چین‌ها را ممکن نموده است و در واقع اینترنت بلاک چین محسوب می‌شود. این نوع ارز دیجیتال پس از به وجودآمدن محبوبیت زیادی را به دست آورد و مانند ارزهای دیجیتال دیگر دارای مزایا و معایب خاص خودش است. پیش‌بینی می‌شود که این ارز رشد زیادی را در آینده تجربه کند. سعی کنید قبل از تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری خودتان تحقیقات کافی را انجام دهید و هرگز بیشتر از حد توان مالی خود، سرمایه‌گذاری نکنید.

منبع:https://coinexfarsi.net/what-is-polkadot/

5/5 - (4 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xkk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *