آیا این فقط لابی کردن علیه حریم خصوصی است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی آیا این فقط لابی کردن علیه حریم خصوصی است؟
همراه ما باشید

مارکز براونلی (احتمالاً نام او را شنیده‌اید) در Threads این هفته، از همه درخواست کرد که «برداشت‌های داغ فناوری» را از همه بپرسند. و رئیس اینستاگرام و Threads، آدام موسری، گفت که «اندروید اکنون بهتر از آی او اس است».

اکنون اگر از زمان راه‌اندازی Threads او را در Threads دنبال کرده‌اید، می‌دانید که او اخیراً در دستگاه اصلی خود به Android تغییر کرده است. و صحبت کرده است که این روزها آن را به آی او اس ترجیح می دهد.

باید تعجب کرد که آیا این قرار است بر نقشه راه محصولات اینستاگرام و Threads تأثیر بگذارد، زیرا رئیس این دو برنامه ترجیح می دهند از اندروید به جای آی او اس استفاده کنند. با این حال، برخی از مردم بر این باورند که این موضوع کمی عمیق‌تر از «ترجیح دادن» یک پلت فرم بر پلتفرم دیگر است.

آیا موسری می‌تواند از آی او اس خوشش نیاید زیرا برنامه‌ها را مجبور می‌کند نشان دهند که چه داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند؟

شاید برخی فکر کنند که موسری این روزها به دلیل حفظ حریم خصوصی آی او اس، اندروید را به آی او اس ترجیح می دهد. فراموش نکنید، زمانی که اپل چند سال پیش ویژگی «Ask not to track» را اضافه کرد، برای فیسبوک، شرکت مادر اینستاگرام، بیش از 10 میلیارد دلار در سال هزینه کرد. علاوه بر این، اپل برنامه‌ها را مجبور می‌کند تا نشان دهند چه داده‌هایی از کاربرانش جمع‌آوری می‌کند. و آن را جلو و مرکز قرار می دهد.

اکنون، اندروید همچنین در فروشگاه Play به شما نشان می‌دهد که چه داده‌هایی برای هر برنامه جمع‌آوری می‌شود، اما آنقدر که اپل آن را در اپ استور خود قرار می‌دهد، جلو و مرکزی نیست. بنابراین به احتمال زیاد او اندروید را به آی او اس ترجیح می دهد زیرا اندروید به آنها اجازه می دهد همه این داده ها را بدون اینکه کاربران واقعا بدانند جمع آوری کنند.

فراموش نکنید که Threads به دلیل حجم زیادی از داده ها در اروپا در دسترس نیست. این بدان معناست که آنها در اتحادیه اروپا بسیار مورد بررسی قرار می گیرند و برخی از قوانین حفظ حریم خصوصی را نیز نقض می کنند. بنابراین این اظهارات موسری ممکن است به نظر برسد که او در حال هم زدن دیگ است، اما در واقع فقط در حال لابی کردن روی پلتفرم خود متا است.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jdQste
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *