آپدیت Zoner Photo Studio X | سریعتر و آسان تر برای استفاده

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی آپدیت Zoner Photo Studio X | سریعتر و آسان تر برای استفاده همراه ما باشید

چند سالی است که یکی از گزینه‌های نرم‌افزار ویرایش عکس مورد علاقه ما Zoner Photo Studio X است که با نام ZPS X نیز شناخته می‌شود. یکی از جامع‌ترین راه‌حل‌های گردش کار کلی، ارزش بسیار خوبی را برای عکاسانی که به دنبال یک عکس کامل هستند، ارائه می‌دهد. راه حل مقرون به صرفه برای سازماندهی عکس، ویرایش، و حتی اشتراک گذاری و چاپ آنلاین!

امروز، ZPS X یک به‌روزرسانی بزرگ برای سال 2023 دریافت کرده است، و نکات برجسته دقیقاً همان چیزی است که ما دوست داریم از یک نرم‌افزار ویرایش عکس ببینیم: سریع‌تر، (شتاب GPU) عملکرد نرم‌تر، (از جمله بهینه‌سازی برای رایانه‌های قدیمی‌تر!) … و بسیاری از ابزارهای دیگر. و سفارشی سازی ها

در این مقاله، می‌خواهیم مروری بر پیشرفت‌های ارائه شده توسط این به‌روزرسانی ارائه دهیم، و توضیح دهیم که چرا هیجان زده‌ایم تا از این به‌روزرسانی به خوبی برای خود استفاده کنیم! 

1. استفاده از کارت گرافیک

03 ویدیو 1

اکثر کامپیوترهای امروزی دارای کارت گرافیک های قدرتمندی هستند و حتی اگر گیمر نباشید، باز هم می توانید از آنها به خوبی استفاده کنید! اکنون ZPS X از قدرت کارت گرافیک شما نهایت استفاده را می کند. افزایش سرعت ظاهراً به اندازه 2 برابر است!

Zoner Photo Studio فقط برای عکاسان نیست. این یک محیط “برش” و ویرایش فیلم را در یک برنامه ارائه می دهد!

2. عملکرد بهبود یافته (حتی در رایانه های کم رده یا قدیمی)

06 کلمات کلیدی

یکی از رایج‌ترین نگرانی‌هایی که می‌شنویم عکاسان جدید و مشتاق وقتی از ما در مورد خرید دوربین جدید می‌پرسند این است که “آیا رایانه قدیمی من می‌تواند این فایل‌های خام را مدیریت کند؟” در واقع، گاهی اوقات به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از جدیدترین سخت‌افزارها استفاده می‌کنند و «منابعی» مانند RAM، گرافیک و قدرت CPU را از بین می‌برند.

به همین دلیل است که ما در مورد این پیشرفت بسیار هیجان‌زده هستیم: ZPS X بهینه شده است تا کاربرانی که دستگاه‌های قدیمی‌تر یا کمتر قدرتمندی دارند همچنان می‌توانند عکس‌های خود را با بیشترین سرعت ممکن ویرایش کنند. مخصوصاً برای عکاسانی که با تعداد مگاپیکسل بسیار زیاد یا فایل‌های ویدیویی فوق‌العاده بزرگ کار نمی‌کنند، به سادگی نیازی به جدیدترین رایانه ندارید! ZPS X اکنون باید حتی نرم‌تر اجرا شود، در حالی که البته کیفیت تصویر عالی را ارائه می‌دهد. 

3. 3D LUT (تونینگ رنگ)

4425

درست مانند یک “پیش تنظیم” یک LUT، یا جدول جستجو، به شما کمک می کند رنگ و تن را در تصاویر خود دستکاری کنید. LUT ها کنترل بیشتری را برای دستیابی به ظاهر ظریف سبک در تصاویر شما ارائه می دهند، در حالی که از تصویری به تصویر دیگر سازگاری دارند.

شما می توانید انواع LUT ها را به صورت آنلاین دانلود کنید و ZPS X قادر به پشتیبانی از فرمت های مختلف LUT است. علاوه بر این، شدت یا کدورت LUT را نیز می توان افزایش یا کاهش داد. با توجه به اینکه امروزه بسیاری از هنرمندان تجسمی مایلند با محتوای خود حسی سینمایی ارائه دهند، این یک ویژگی خوشایند است.

4. پنل ناوبری و نوار ابزار جدید

05 سفارش پارامتر

یکی از مواردی که هنرمندان همیشه در مورد آن بسیار خاص هستند، محیط کار آنهاست. برنامه های اولیه ویرایش عکس یک “عادت کنید!” رویکرد به رابط آنها، اما این تغییر کرده است. در واقع، با این به‌روزرسانی جدید ZPS X، نوار ابزار اصلی کاملاً قابل تنظیم است، بنابراین می‌توانید ابزارها را به هر شکلی که مناسب گردش کار شما باشد، مرتب کنید.

همچنین، پنل ناوبری اصلی و نوار ابزار هر دو در همه ماژول‌های مختلف ZPS X موجود هستند، که بدون توجه به مرحله‌ای از فرآیند که در آن هستید، محیط کاری یکپارچه‌تری را ایجاد می‌کند.

تنظیمات محلی با هر ابزار

علاوه بر این، اکنون هنگام اعمال تنظیمات محلی به تمام ابزارهای تنظیم در Develop Module دسترسی دارید. این شامل برس ها، گرادیان ها و فیلترهای شعاعی است.

تنظیمات پیش‌فرض RAW قابل تنظیم

لنز 01 1

یکی از بهترین راه‌ها برای صرفه‌جویی در زمان در مرحله ویرایش خام گردش کار، دادن نقطه شروع عالی به همه عکس‌هایتان است. امکان تعیین پیش‌فرض‌های خام خاص یک ویژگی مفید است، به‌ویژه برای مواردی مانند وضوح و کاهش نویز، یا سایر اولویت‌های فنی یا جلوه‌های ظریف.

به طور خلاصه، اگر این تنظیمی است که روی هر تصویر انجام می دهید ، اکنون دیگر نیازی به انجام آن تنظیم نیستید! به سادگی پیش‌فرض توسعه خام را تغییر دهید تا شامل آن ویرایش شود.

Zoner Photo Studio X | ویژگی های جدید اضافی

02 مانیتور دوم 1

در این آخرین به‌روزرسانی ZPS X، ویژگی‌های جدید بسیار بیشتری برای ویرایشگرهای عکس و ویدیو وجود دارد. (به بالا نگاه کنید: پشتیبانی از مانیتور دوگانه!) محیط ویرایش ویدیو با فریم‌های کلیدی سرعت بالایی پیدا می‌کند و در کل سیستم فریم کلیدی ساده‌تری دارد. 

عکاسان در ابزارهای مختلف، مانند انتخاب منحنی خطی و محافظت از Highlight (Lights) برای ابزار وینیتینگ، پیشرفت‌های ظریف اما معنی‌داری کسب می‌کنند. همچنین، رابط چاپ بهبود یافته است تا فایل های شما را در یک کتاب عکس یا چاپ، در حالی که در رایانه شما حرکت می کنند، ردیابی کند.

 

امیدواریم از این مقاله آپدیت Zoner Photo Studio X | سریعتر و آسان تر برای استفاده مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MJMGOd
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *