راهنمای گام به گام برای ایجاد یک وبسایت خدمات جشن و عروسی + 5 نکته

زمان مطالعه: 13 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی راهنمای گام به گام برای ایجاد یک وبسایت خدمات جشن و عروسی + 5 نکته همراه ما باشید

برای ایجاد یک وب سایت عروسی که به شما در برگزاری جشن جشن کمک می کند، نکاتی را دنبال کنید. این در تمام مراحل از دعوت از مهمان تا اشتراک گذاری عکس های عروسی کمک کننده خواهد بود.

شما می توانید یک وب سایت عروسی در یک سایت ساز ایجاد کنید. هر سازنده ای را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید:

  • اول موبایل است . سپس مهمانان شما وب سایت را به درستی نمایش داده و به سرعت بارگیری می کنند. به یاد داشته باشید، 60 درصد از ترافیک در سراسر جهان از طریق تلفن همراه است. علاوه بر این، اگر می‌خواهید یک وب‌سایت عروسی از تلفن همراه خود ایجاد کنید، یک سازنده موبایل اول را راحت‌تر خواهید یافت.
  • قالب های وب سایت را ارائه می دهد . سپس می توانید به سرعت یک وب سایت عروسی ایجاد کنید و مطمئن شوید که راحت و زیبا است.
  • به شما امکان می‌دهد پیوندها، فرم‌های RSVP، عکس‌ها و موارد دیگر را اضافه کنید . سپس می توانید یک وب سایت عروسی ایجاد کنید که واقعا مفید باشد.
  • ایمیل می فرستد . شما باید برای مهمانان خود که فرم RSVP را پر می کنند، پاسخ هایی را با تشکر و تایید ارسال کنید. اما اگر سازنده وب‌سایت شما از ویژگی ارسال ایمیل برخوردار باشد، نیازی نیست که به سراغ خدمات پستی خبرنامه شخص ثالث بروید.
  • به شما امکان می دهد آدرس وب سایت عروسی خود را انتخاب کنید . وقتی نام خود را به URL اضافه می کنید، عاشقانه تر است.
  • کد QR را ایجاد می کند . سازنده ای را انتخاب کنید که به طور خودکار کد QR را برای اشتراک گذاری وب سایت عروسی شما ایجاد کند. حتی بهتر است، اگر سازنده به شما اجازه دهد کد را سفارشی کنید تا با موضوع وب سایت شما مطابقت داشته باشد.

اگر نمی خواهید وقت خود را صرف جستجوی یک سازنده وب سایت خوب کنید، وب سایت عروسی خود را در Taplink ایجاد کنید. همه چیزهایی که در بالا توضیح داده شد را دارد. ما از این مطمئن هستیم زیرا وب سایت هایی را روی آن ایجاد کردیم. همچنین، این سازنده ای است که ما در دستورالعمل های گام به گام زیر استفاده می کنیم.

اگر قبلاً موضوعی را برای جشن عروسی خود انتخاب کرده اید، هنگام ایجاد وب سایت عروسی خود به آن پایبند باشید. همان رنگ ها، الگوها، فونت ها و غیره را انتخاب کنید.

وب سایت شما اولین قسمت از کل مراسم عروسی است که مهمانان شما می بینند. اگر وب سایت عروسی خود را با موضوع کل رویداد ایجاد کنید، از همان ابتدا فضای مناسبی را ایجاد می کند.

اگر وب سایت عروسی خود را در Taplink ایجاد می کنید، می توانید موضوع کل صفحه را با چند ضربه تغییر دهید. شما فقط باید یک موضوع طراحی را انتخاب کنید. بیش از 300 تم وجود دارد، بنابراین شما قطعاً می توانید یکی از موضوعات را پیدا کنید که برای شما کار می کند. اطلاعات بیشتر در مورد تنظیم یک موضوع را در اینجا بخوانید.

یک وب سایت عروسی ایجاد کنید که نه تنها بخش زیبایی از جشن باشد، بلکه مفید باشد. اگر اضافه کنید می توانید این کار را انجام دهید:

  • اطلاعاتی در مورد شما و همسرتان هنگام ایجاد وب سایت عروسی، نام خود را بنویسید و خود را در 1 تا 2 جمله توصیف کنید.
  • فرم RSVP سپس شما دقیقاً خواهید فهمید که چه کسی می آید. علاوه بر این، می توانید از این فرم برای جمع آوری اطلاعات در مورد غذاها و نوشیدنی های ترجیحی، آلرژی ها و غیره استفاده کنید.
  • داستان شما . دوستان و خانواده شما می خواهند داستان عشق شما را بدانند حتی اگر قبلاً بیشتر آن را شنیده و دیده باشند یا حتی در آن شرکت داشته باشند. لحظات کلیدی که حیاتی بودند را توصیف کنید.
  • تاریخ و ساعت عروسی . اگر قبلاً در مورد تاریخ و زمان تصمیم گرفته اید، آنها را به سایت اضافه کنید. سپس مهمانان می توانند برنامه خود را از قبل برنامه ریزی کنند و جشن عروسی شما را در آن قرار دهند. همچنین می توانید هنگام ایجاد یک وب سایت عروسی، یک تایمر شمارش معکوس به مراسم عروسی اضافه کنید.
  • محل برگزاری . آدرس دقیق رو بنویس می توانید جزئیاتی مانند کف یا ورودی را اضافه کنید. یک نقشه تعاملی به مهمانان کمک می کند مکان را به وضوح درک کنند. پیوندهای یک برنامه نقشه به آنها کمک می کند تا مسیر را بسازند.

هنگام ایجاد یک وب سایت عروسی، ممکن است لازم باشد موارد زیر را نیز اضافه کنید:

  • اگر جشن شما چندین روز ادامه دارد یا چندین مکان دارد، برنامه جشن بگیرید . به مهمانان بگویید چه انتظاری داشته باشند.
  • کد لباس اگر برای شما مهم است. به عنوان مثال، زمانی که می خواهید همه مهمانان به یک رنگ یا یک سبک لباس بپوشند.
  • لیست ساقدوش ها، دامادها و غیره اینها مهمانان مهم عروسی شما هستند پس با معرفی شدن از آنها تقدیر کنید.
  • اطلاعات هدیه در صورت داشتن شرایط خاص به عنوان مثال، هنگام ایجاد وب سایت عروسی خود، یک دکمه جمع آوری کمک مالی ماه عسل یا یک پیوند به لیست آرزوهای خود اضافه کنید. سپس مهمانان شما می توانند هدیه را مطمئناً میخ کنند.
  • اطلاعات محل اقامت اگر در حومه شهر جشن می گیرید یا مهمانانی را از شهرهای دیگر دعوت می کنید. مشخص کنید که آیا محل اقامت ارائه می دهید یا نه. اگر آن را ارائه نمی‌دهید، برای رزرو اتاق در هتل‌های مجاور لینک بدهید.
  • هشتگ عروسی خود را به طوری که مهمانان آن را به عکس ها و فیلم هایی که در روز عروسی شما می سازند اضافه کنند و در شبکه های اجتماعی منتشر کنند. بنابراین، شما و مهمانان به راحتی می توانید این عکس ها و فیلم ها را پیدا کنید.
  • لینک آلبوم عروسی . هنگامی که عکاس عکس ها و فیلم های ساخته شده در روز عروسی را برای شما ارسال می کند، آنها را در یک آلبوم قرار دهید. لینک آلبوم را به وب سایت عروسی خود اضافه کنید. بنابراین، شما می توانید عکس ها و فیلم ها را به یکباره به همه مهمانان خود بدهید.
  • اطلاعات تماس . راه ترجیحی برای تماس با شما در مورد مسائل عروسی را در وب سایت عروسی خود مشخص کنید. همچنین می توانید مخاطبین خدمتکار و بهترین مرد یا برنامه ریز عروسی خود را اضافه کنید. آنها ممکن است به سوالات مهمانان نیز پاسخ دهند.

در اسکرین شات ها می توانید نمونه هایی از مواردی که باید به وب سایت عروسی خود اضافه کنید را مشاهده کنید. نمونه های بیشتری را در اینجا در وب سایت مشاهده کنید که در دستورالعمل های زیر ایجاد می کنیم.

هنگام ایجاد وب سایت عروسی خود، خبرنامه ایمیل را در تنظیمات فرم RSVP روشن کنید. سپس هر کاربر پس از پر کردن فرم یک ایمیل دریافت خواهد کرد. این ایمیل می تواند یک تشکر از شما برای پذیرش دعوت یا تاییدی برای گنجاندن در لیست مهمانان باشد.

اگر وب‌سایت عروسی خود را در Taplink ایجاد کنید، در اینجا دستورالعملی در مورد نحوه فعال کردن خبرنامه ایمیل در تنظیمات فرم RSVP آورده شده است.

شما می توانید یک وب سایت عروسی در یک سایت ساز ایجاد کنید. در بالا، ما معیارهایی را که یک سازنده باید رعایت کند، فهرست کردیم. ما Taplink را به عنوان مثال انتخاب کردیم زیرا تمام معیارها را برآورده می کند.

اول از همه، برای ایجاد یک وب سایت عروسی باید در Taplink ثبت نام کنید.

پس از آن، می توانید یک وب سایت عروسی از ابتدا ایجاد کنید یا از یک قالب استفاده کنید. ما یک الگو را برای نشان دادن یک مثال انتخاب می کنیم.

  1. روی وب سایت Lite ضربه بزنید .
  2. یکی از قالب هایی را  که مناسب می دانید انتخاب کنید . ما از این یکی استفاده می کنیم.
  3. روی انتخاب ضربه بزنید .

سپس به صفحه ویرایش وب سایت هدایت می شوید.

می توانید متن ها، عکس ها و فیلم ها را در قالب وب سایت عروسی ویرایش کنید. شما باید تمام عناصر را با علامت تعجب ویرایش کنید ، ویرایش سایر عناصر اختیاری است.

یک عنصر را در وب سایت عروسی خود ویرایش کنید:

  1. روی عنصر ضربه بزنید .
  2. فیلدها را پر کنید، یک عکس جدید آپلود کنید و در صورت لزوم پیوند ویدیو را جایگذاری کنید.
  3. روی ذخیره تغییرات ضربه بزنید .

انجام شده. سایر عناصر را در وب سایت عروسی خود به همین ترتیب ویرایش کنید. صفحه ما پس از چند ویرایش به این صورت است:

اگر چیزی نیاز دارید که الگو شامل آن نیست، آن را اضافه کنید. 18 بلوک در Taplink وجود دارد که می توانید هنگام ایجاد یک وب سایت عروسی از آنها برای اضافه کردن متن، عکس، فیلم، پیوند و موارد دیگر استفاده کنید.

در اینجا نحوه اضافه کردن یک بلوک در وب سایت عروسی خود آورده شده است:

  1. روی افزودن بلوک ضربه بزنید .
  2. یک بلوک را انتخاب کنید .
  3. بلوک را تنظیم کنید. تنظیمات به بلوک بستگی دارد. به عنوان مثال، ما یک تایمر اضافه می کنیم، بنابراین باید فیلد زمان را پر کنیم . در اینجا می توانید دستورالعمل های دقیق برای بلوک های دیگر را بیابید.
  4. روی ذخیره تغییرات ضربه بزنید .

تمام شد، اکنون یک تایمر در سایت عروسی وجود دارد. این چیزی است که به نظر می رسد:

در صورت نیاز عناصر بیشتری را به همان روش اضافه کنید.

اگر عنصری در قالب وب سایت عروسی وجود دارد که به آن نیاز ندارید، آن را حذف کنید:

01. روی عنصری که به آن نیاز ندارید ضربه بزنید.

04. برای تایید حذف، روی Delete ضربه بزنید.

به همین ترتیب می توانید سایر عناصر را حذف کنید.

شما یک وب سایت عروسی ایجاد کرده اید که همه چیز مورد نیاز شما را دارد. اکنون می توانید تم آن را طوری تنظیم کنید که شبیه به کل تم عروسی شود. رنگ، فونت، گرد و غیره را انتخاب کنید.

در Taplink، می‌توانید تم طراحی را برای موارد زیر سفارشی کنید:

  • کل وب سایت عروسی به یکباره . از یک تم آماده استفاده کنید یا تم خود را ایجاد کنید. دستورالعمل ها اینجا هستند.
  • چندین عنصر یک ترکیب تنظیمات تم ایجاد کنید و آن را روی عناصری که می خواهید اعمال کنید. دستورالعمل ها اینجا هستند.
  • یک عنصر واحد تنظیمات طراحی دقیق را برای یک عنصر جداگانه تنظیم کنید. برای مثال، در اینجا نحوه سفارشی سازی طراحی فرم RSVP آمده است.

ما تم طراحی سایت عروسی خود را تغییر ندادیم.

آخرین مرحله باقی مانده انتشار وب سایت عروسی است که ایجاد کرده اید تا دوستان و خانواده شما بتوانند از آن بازدید کنند:

  1. به انتشارات وب سایت بروید .
  2. URL را کامل کنید .
  3. روی اتصال ضربه بزنید .
  4.  برای ذخیره پیوند در کلیپ بورد، روی Copy link ضربه بزنید .

تبریک می گویم، شما یک وب سایت عروسی ایجاد کرده اید. تنها هستند! دوستان و خانواده شما می توانند از آن بازدید کرده و به عنوان مهمان ثبت نام کنند.

و در اینجا می توانید وب سایت عروسی را که ایجاد کرده ایم مشاهده کنید.

دوستان و خانواده را به وب سایت عروسی که ایجاد کرده اید دعوت کنید. بگویید که باید فرم RSVP را پر کنید. بنابراین تعداد بیشتری از آنها به فرم توجه کرده و آن را پر می کنند. و لیست مهمانان دقیقی خواهید داشت.

دو راه برای اشتراک گذاری وب سایت عروسی وجود دارد که می توانید آن را ارسال کنید:

  • پیوند در یک برنامه پیام رسانی یا شبکه اجتماعی. دعوت‌شدگان باید روی این پیوند ضربه بزنند تا به وب‌سایت شما برسند.
  • کد QR . معمولاً به صورت آفلاین بر روی دعوت نامه های کاغذی ارسال می شود. دعوت‌شدگان باید کد را اسکن کنند تا به وب‌سایت شما برسند.

در این بخش می توانید پاسخ سوالاتی را که ممکن است هنگام ایجاد وب سایت عروسی پیش بیاید، بیابید.

هزینه سایت عروسی به موارد زیر بستگی دارد:

  • سازنده . سازندگان وب سایت های مختلف قیمت های متفاوتی دارند.
  • ایده وب سایت شما هرچه تنوع بیشتری در وب سایت عروسی خود داشته باشید، قیمت بالاتری خواهید داشت.

در اینجا یک نمونه از قیمت گذاری خاص است: در Taplink، می توانید یک وب سایت عروسی به صورت رایگان ایجاد کنید. اگر می خواهید عکس یا ویدیو اضافه کنید، باید از 3 دلار پرداخت کنید. اگر می‌خواهید فرم یا تایمر RSVP را نیز اضافه کنید، باید از 6 دلار پرداخت کنید. اطلاعات بیشتر در مورد قیمت اینجاست.

اگر می‌خواهید یک وب‌سایت دعوت‌نامه عروسی ایجاد کنید، باید مطمئن شوید که یک فرم پاسخ‌گویی در آن وجود دارد. قالب های وب سایت عروسی معمولاً آن را اضافه می کنند. با این حال، شما همچنین می توانید آن را به صورت دستی اضافه کنید.

شما می توانید انتخاب کنید که فرم RSVP شامل چه زمینه هایی است. این می تواند نه تنها شامل پاسخ “بله، من می آیم” / “نه، من نمی آیم”، بلکه شامل انتخاب غذا و نوشیدنی و غیره نیز می شود.

در اینجا نمونه ای از فرم RSVP ساخته شده در Taplink آورده شده است:

تمام داده‌هایی که از طریق فرم RSVP جمع‌آوری می‌کنید در حساب Taplink شما ذخیره می‌شوند. می توانید آن را مشاهده، مرتب سازی و پردازش کنید. در اینجا می توانید راهنمای مفصلی در مورد آن بخوانید.

به عنوان مثال، شما می توانید تعداد دقیق مهمانانی که می آیند را دریابید. فیلتری را فعال کنید که باعث می شود فقط پاسخ “بله، می آیم” را نشان دهد.

اگر می خواهید یک وب سایت عروسی با دامنه اختصاصی خود ایجاد کنید، قبل از هر چیز باید سایت سازنده ای را انتخاب کنید که این فرصت را فراهم کند. شما همچنین باید یک دامنه خریداری کنید.

Taplink دو گزینه برای URL وب سایت عروسی سفارشی ارائه می دهد:

  • یک URL تا حدی منحصر به فرد شما سایت خود را در دامنه Taplink میزبانی می کنید و بخش منحصر به فرد URL را می نویسید که می تواند هر کلمه یا عددی باشد (نخستین اسکرین شات).
  • URL کاملا منحصر به فرد شما یک دامنه را در یک سرویس تخصصی خریداری می کنید. سپس یک وب سایت عروسی در Taplink ایجاد می کنید و دامنه خریداری شده را به وب سایت متصل می کنید (اسکرین شات دوم).

هنگام ایجاد وب سایت عروسی، نقاط عطف کلیدی رابطه خود را در داستان عشق خود شرح دهید. حتماً بنویسید که چگونه ملاقات کردید، شروع به قرار ملاقات کردید و چگونه (از شما) خواستگاری شد. اگر نقاط عطف مهم دیگری وجود داشت، آنها را نیز توصیف کنید.

در اینجا 4 نکته اصلی در مورد نحوه نوشتن داستان عشق برای یک وب سایت عروسی آورده شده است:

  • آن را زمانی نگه دارید . نقاط عطف رابطه را به همان ترتیبی که رخ داده اند توصیف کنید.
  • نقاط عطف را به صورت بصری تقسیم کنید تا یک داستان عاشقانه برای وب سایت عروسی خود بنویسید که خواندن آن آسان باشد. می‌توانید آن‌ها را در فهرستی مرتب کنید، که در آن هر نقطه عطف یک آیتم فهرست جداگانه است. همچنین، می‌توانید متنی بنویسید که در آن هر نقطه عطف در پاراگراف خودش توضیح داده شود. یا همانطور که در مثال انجام می دهیم، داستان عشق شما می تواند یک چرخ فلک تصویری باشد که در آن هر نقطه عطف یک اسلاید است.
  • احساسات را اضافه کنید . داستان عاشقانه ای که در وب سایت عروسی خود می نویسید تنها در صورتی حال و هوای مهمانی را ایجاد می کند که یک رمان عاشقانه باشد تا یک مقاله تاریخی. بنابراین در مورد احساسات و عواطف خود علاوه بر تاریخ ها و حقایق بنویسید.
  • هر نقطه عطف را در 1 تا 2 جمله توصیف کنید . این کافی است. یک متن بزرگتر فقط مهمانان را خسته می کند. اگر می خواهید یک داستان عاشقانه در وب سایت عروسی خود با تمام جزئیات بنویسید، یک صفحه جداگانه برای آن ایجاد کنید.

اگر ماموریت‌های اضافی نمی‌خواهید، پس باید به وضوح در وب‌سایت عروسی خود به موارد مثبت بگویید. و هیچ چک باکس “به علاوه یک” در فرم RSVP کافی نیست.

توضیح دهید که چرا تمدید لیست مهمان امکان پذیر نیست. به عنوان مثال، محدودیتی در بودجه یا صندلی های محل برگزاری وجود دارد. یا ممکن است بخواهید این روز را فقط با نزدیک ترین دوستان و اعضای خانواده خود بگذرانید.

اگر وب‌سایت عروسی خود را در Taplink ایجاد می‌کنید، می‌توانید توضیح را بعد از فرم RSVP اضافه کنید یا یک پاراگراف بنویسید و با استفاده از یک بخش آن را برجسته کنید. همچنین می‌توانید در وب‌سایت عروسی خود در بخش پرسش‌های متداول به موارد مثبت بگویید. در اینجا نمونه هایی وجود دارد:

هنگامی که کد لباس را در وب سایت عروسی خود می نویسید، نیازهای خود را معقول نگه دارید. پس از همه، مهمانان تنها در صورتی لذت خواهند برد که در لباس خود احساس راحتی و زیبایی کنند.

از الزامات سختگیرانه لباس مانند “لباس زرد آستین دار تا کف زمین” یا “تاکسیدو سفید با یک دکمه طلایی و یک گل در جیب” اجتناب کنید.

الزامات عمومی تر کاملاً مناسب است. به عنوان مثال، می توانید برای نوشتن کد لباس در وب سایت عروسی خود، «لباس رسمی» یا «لباس کوکتل» بنویسید. یا آن را کمی دقیق تر بیان کنید: “لباس بپوش” یا “پیراهن یقه بپوش”.

وقتی کد لباس را در وب سایت عروسی خود می نویسید مودب باشید. از عبارات کوتاه و تند مانند « شلوار جین مجاز نیست » اجتناب کنید. در عوض از عباراتی مانند:

  • “لباس کوکتل ترجیح داده می شود”.
  • “لباس کوکتل توصیه می شود”.
  • “لطفا یک لباس کوکتل بپوشید”.

به طور مستقیم بگویید که هنگام ایجاد وب سایت عروسی خود، پول را به عنوان هدیه عروسی ترجیح می دهید. نیازی نیست که به دلیل درخواست پول احساس ناراحتی کنید. مهمانان خوشحال خواهند شد که مجبور نیستند به خرید چه چیزی فکر کنند.

وقتی در وب سایت عروسی خود درخواست پول می کنید، توضیح دهید که قرار است چه چیزی بخرید. اگر میهمانان باور داشته باشند که برای خیر سرمایه گذاری می کنند، تمایل بیشتری به دادن پول خواهند داشت. به عنوان مثال، می توانید برای پرداخت قبوض ماه عسل یا بازسازی خانه درخواست پول کنید.

به مهمانان خود بگویید که هدیه اجباری نیست و حضور آنها مهمتر است. به عنوان مثال، می‌توانید در وب‌سایت عروسی خود با نوشتن عبارتی مانند «هدایای نقدی استقبال می‌شود، اگر می‌خواهید در ماه عسل ما مشارکت کنید، درخواست پول کنید. اما حضور شما برای ما مهم‌تر است».

دکمه جمع آوری کمک مالی را اضافه کنید. اگر یک وب سایت عروسی در Taplink ایجاد می کنید، می توانید به PayPal متصل شوید و مستقیماً در وب سایت خود پول جمع آوری کنید. فقط چند ضربه از مهمانان طول می کشد تا به شما پول بدهند.

اکثر سازندگان سایت می توانند یک کد QR برای اشتراک گذاری وب سایت عروسی شما ایجاد کنند. به عنوان مثال، Taplink آن را به طور خودکار برای هر وب سایت ایجاد می کند. می توانید ظاهر کد را سفارشی کنید و سپس آن را دانلود کنید.

در اینجا یک راهنمای دقیق در مورد نحوه ایجاد یک کد QR برای وب سایت عروسی خود در Taplink، تنظیم ظاهر آن و دانلود آن وجود دارد.

اکنون همه چیز را در مورد نحوه ایجاد یک وب سایت عروسی می دانید. شما باید یک سازنده وب سایت خوب انتخاب کنید، یک قالب انتخاب کنید و آن را ویرایش کنید. پس از آن، می توانید آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید: پیوند یا کد QR را برای آنها ارسال کنید.

اگر می خواهید یک وب سایت عروسی مفید و زیبا ایجاد کنید، پس:

  • تمام اطلاعات مربوط به رویداد را اضافه کنید.
  • یک فرم RSVP اضافه کنید.
  • به موضوع جشن عروسی در وب سایت توجه کنید.

امیدواریم از این مقاله راهنمای گام به گام برای ایجاد یک وبسایت خدمات جشن و عروسی + 5 نکته مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/PSTfku
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *