آموزش کیوبیس فصل چهارم بخش هفتم : گذرگاههای ورودی و خروجی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بهینه سازی کارایی صوتی

در این قسمت با تکنیکها و ترفندهایی آشنا می شوید تا بتوانید از امکانات برنامه  Cubase بیشترین و بهترین استفاده را داشته باشید . کارایی صوتی در محیط برنامه  Cubase به دو عامل بسیار مهم بستگی دارد .

شیارها و افکت ها

هر چه کامپیوتر شما با قدرتمندتر و سریع تر باشد ، می توانید تعداد بیشتری شیارها و افکتها و تنظیمات  Eq را در محیط Cubase ایجاد نمایید .

 

زمان پاسخگویی سریع

عامل دیگر مربوط به زمانهای پاسخگویی است . عامل Latency ( یا تاخیر ) بر این واقعیت استوار است که صدا در کامپیوتر ابتدا در حافظه بافر قرار گرفته و سپس ضبط یا اجرا می شود . صدای قرار گرفته در بافر داخل قطعات کوچک بطور موقت ذخیره و نگهداری می شود .

اگر مقدار Latency در یکی کامپیوتر زیاد باشد ، هنگام اجرای شیارهای  Vst instruments و یا اجرای نظارت بر صدا و شنیدن صدای بیرون آمده از میکسر و افکتها با مشکل مواجه می شوید ، اگرچه به کمک تکنیکهای نظارت بر صدا با نام  Direct monitoring می توان تا حدی با این مشکل مقابله نمود اما یک کامپیوتر با زمان پاسخگویی سریع می تواند ، مانع بروز این نوع مشکلات باشد .

 

تنظیم عواملی که بر کارایی عملیات تاثیر دارند

 

از همه مهمتر نصب و انتخاب یک درایور مناسب برای کارت صوتی کامپیوتر است ( البته اهمیت درایور باندازه خود کارت صوتی نصب شده در کامپیوتر نیست ) . اگر کارت صوتی نصب شده در کامپیوتر با استاندارد Asio 2 سازگار باشد و درایو آن نیز بدرستی انتخاب شده باشد بهترین حالت ممکن خواهد بود .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  OpenAI به دلیل "دزدیدن" داده ها از مردم برای آموزش ChatGPT شکایت کرد

 

تنظیم Audio buffer

تنظیمات Audio buffer در کامپیوتر بسیار مهم است . این تنظیمات تعیین می کند که صدا چگونه به کارت صوتی وارد و چگونه از آن خارج می شود . این تنظیم بر میزان سرعت پاسخگویی و کارایی صوتی کارت صوتی به شدت تاثیر دارد .

هرچه مقدار Audio buffer کمتر باشد ، مقدار تاخیر در پاسخگویی نیز کمترخواهد بود . از سوی دیگر هر چه مقدار Audio buffer کمتر باشد ، کامپیوتر برای اجرای عملیات باید فشار بیشتری را تحمل نماید . اگر مقدار Audio buffer خیلی اندک ، هنگام اجرای صدا با توقف ها و کلیک های ناخواسته مواجه می شوید .

 

 

” ادامه دارد “

 

3/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Olx
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *