آموزش کیوبیس فصل چهارم بخش ششم : گذرگاههای ورودی و خروجی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نظارت از درون Cubase

در این روش صدای وارد شده به محیط Cubase پس از عبور از افکتها و تنظیمات  Eq به خروجی ارسال می گردد . سپس از طریق ایجاد تنظیمات در محیط Cubase می توانید نظارت بر صدا را اجرا نمایید . به این ترتیب می توانید سطح نظارت بر صدا را کنترل نموده و یا حتی افکتهای دلخواه را بر صای نظارت شده اجرا نمایید .

 

نظارت از طریق Asio direct

اگر کارت صوتی شما با استاندارد  Asio 2.0 سازگار باشد ، امکان دارد که از ویژگی Asio direct monitoring پشتیبانی داشته باشد . در این شرایط عملیات نظارت بر صدا درون کارت صوتی کامپیوتر اتفاق می افتد و سیگنالهای وارد شده به برنامه دوباره به کارت صوتی برگشت داده می شوند . البته کنترل عملیات نظارت بر صدا از درون برنامه Cubase انجام می گیرد .

 

تنظیم برنامه برای اطلاعات  Midi

در این قسمت روش اتصال و تنظیم وسایل    Midi به کامپیوتر و در محیط برنامه Cubase را می آموزید .

 

متصل نمودن وسیله Midi

ابتدا همه وسایلی که لازم است به کامپیوتر متصل شوند را خاموش کنید . فرض می کنیم که یک کنترلر Midi دارید . از کنترلر هم برای ارسال اطلاعات  Midi به درون کامپیوتر و ضبط این اطلاعات و هم برای اجرای محتوی شیارهای Midi  در برنامه استفاده می کنیم به کمک ویژگی  Midi thru در محیط برنامه Cubase می توانید هنگام اجرای نت ها روی کیبورد و همزمان  با ضبط اطلاعات ، صداهای ایجاد شده را بشنوید .

ممکن است بخواهید بیش از یک وسیله برای اجرای Midi به کامپیوتر متصل نمایید ، کافی است پورت Midi thru در وسیله مجری بیرونی را به پورت  Midi in در کیبورد متصل نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل سیزدهم بخش ششم : افکتهای صوتی

 

تنظیمات Midi thru و  Local on / off

به ترتیب File → preferences در نوار منو را کلیک کنید . در پانل سمت چپ عبارت  Midi  را کلیک کنید . در پانل سمت راست یک گزینه  Midi thru active داریم که می توانید آن را فعال یا غیر فعال نمایید . این گزینه ارتباط مستقیم دارد با تنظیم Local on / off که روی وسیله بیرونی قرار دارد . اگر تنظیم Local  در کیبورد شما با  off تنظیم شود و سپس در محیط برنامه Cubase گزینه Midi thru active را فعال نمایید ، آنگاه صدای نواخته شده روی کیبورد پس از انتقال به محیط برنامه دوباره بازگشت نموده و روی همان کیبورد اجرا می شود .

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/NbI
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *