آموزش کیوبیس فصل شانزدهم قسمت هشتم : کنترلر Midi

زمان مطالعه: 2 دقیقه

افکتهای  midi

برنامه  cubase  شامل تعداد زیادی افکتهای midi است که هر یک می تواند صدای خروجی از شیار midi را به زوشهای گوناگون تحت تاثیر قرار دهد . درست مانند تنظیمات شیارهای midi که به هنگام اجرا بر اطلاعات midi اجرا می شوند . اگر چه یک افکت midi  شباهت زیادی به یک افکت صوتی دارد اما بیاد داشته باشید که صدای حاصل از اجرای نت های  midi در شیار پردازش نمی شود بلکه افکتهای midi به شکل دستوراتی برای تغییر اجرای نت ها می باشند . یک افکت midi در واقع خصوصیات رویدادهای midi را تغییر می دهد ( مانند تغییر pitch نت ها ) و یا رویدادهای جدید midi تولید می کند .

افکتهای  Insert  و Send

مانند افکتهای صوتی برای اجرای افکتهای midi نیز از دو روش می توان استفاده نمود :

  • اگر یک افکت به روش insert درج نمایید ، رویدادهای Midi به درون افکت و هم به طرف کانال خروجی Midi شیار مورد نظر ارسال می شوند . برای درج افکتهای Insert می توانید حداکثر چهار افکت به کاوشگر مربوط به شیار مورد نظر استفاده می کنید . در قسمت  Insert را باز کرده و در یک شکاف خالی کلیک نموده و سپس نام افکت مورد نظر را انتخاب می کنید . پنجره را ببندید . البته هر زمان دیگر نیز می توانید .
  • تنظیمات افکت های درج شده را تغییر دهید . شمار مورد نظر را انتخاب نموده و ناحیه کاوشگر و سپس قسمت Insert را باز کنید . دکمه e مربوط به افکت  مورد نظر را کلیک کنید .

 

درج افکتها به روش  Send

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس بخش چهارم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

در قسمت sends در ناحیه  کاوشگر مربوط  به شیارهای Midi می توانید تا چهار افکت  تا چهار افکت را بروش  send  ایجاد می کنید . می توانید هر یک از افکتهای درج شده برای شیارهای Midi را جداگانه و به طور مستقل فعال یا غیر فعال نمایید .

ابتدا شیار مورد نظر را فعال و انتخاب می کنید . در ناحیه کاوشگر قسمت sends را باز کنید  .

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kuX
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *