آموزش کیوبیس بخش دوازدهم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تکثیر رویدادها

گاهی لازم است رویدادهای موجود در یک شیار را تکثیر نمایید . ابتدا رویداد را انتخاب نموده و سپس کلید  Alt را نگهداشته و رویداد را کلیک نموده و کشیده و در مکان جدید رها کنید . هنگامی که یک تکثیر از یک رویداد ایجاد می کنید . رویداد تکثیر شده همواره ارتباط خود با رویداد اولیه را حفظ میکند . بنابر این اگر تغییراتی در رویداد اولیه ایجاد نمایید ، آن تغییرات در تکثیرهای آن رویداد بطور خودکار اجرا می شوند .

البته می توانید تکثیر شده یک رویداد را به یک رویداد مستقل تبدیل نمایید . کافی است تکثیر شده را انتخاب نموده و به ترتیب Edit → convert to copy  را کلیک کنید . برای تکثیر نمودن بخش های Audio  و Midi لازم است ابتدا کلیدهای Shift , Alt  را همزمان نگهداشته و سپس روی بخش موردنظر کلیک نموده و کشیده و در مکان جدید رها کنید .

پس از انتخاب یک رویداد و اجرای فرمان  Edit → repeat  از طریق نوار منو یا کلیک راست می توانید همزمان چند کپی از آن رویداد را ایجاد نمایید .

روش دیگر تکثیر نمودن رویداد آن است که ابتدا رویداد را انتخاب نموده و سپس کلید Alt را نگهداشته و دستگیره موجود در گوشه راست پایین رویداد را کلیک نموده و بکشید .

شکافتن رویدادها

می توانید هر یک از رویدادهای موجود در یک شیار را از نقطه دلخواه به دو رویداد مستقل تبدیل نمایید . کافی است ابزار Split  در نوار اصلی را فعال نموده و در نقطه مورد نظر رویداد کلیک کنید . یا خط زمان را به نقطه موردنظر منتقل نموده و به ترتیب Edit → split at cursor را کلیک نموده یا اگر مایلید همه رویدادهای موجود در همه شیارها از نقطه مورد نظر شکافته و تقسیم شوند ، خط زمان را به نقطه مورد نظر منتقل نموده و به ترتیب Edit → split loop  در نوار منو را کلیک کنید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل دوازدهم بخش سوم : ایجاد Fade و Crossfade

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WHQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *