آموزش کیوبیس فصل سوم بخش هفتم : روشهای اجرای پروژه و پانل Transport

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فیلترگذاری ضبط و اجرای اطلاعات Midi

می توانید هر یک از انواع اطلاعات Midi را در تنظیمات برنامه Cubase فیلترگذاری نمایید تا آن نوع اطلاعات در برنامه ضبط یا اجرا نشوند .
1. به ترتیب File → preferences در نوار منو را کلیک کنید .
2. در ستون سمت چپ زیر عنوان اصلی Midi عنوان Midi filter را انتخاب نمایید .
3. در پانل سمت راست دو ستون Record و Thru را مشاهده می کنید . زیر ستون Record با فعال نمودن گزینه ها می توانید از ضبط انواع اطلاعات Midi در محیط برنامه جلوگیری نمایید . زیر ستون Thru نیز با فعال نمودن گزینه ها می توانید از بازگشت انواع اطلاعات ضبط شده به کنترلر Midi جلوگیری نمایید . زیر ستون Thru نیز با فعال کردن گزینه ها می توانید از بازگشت انواع اطلاعات ضبط شده به کنترلر Midi جلوگیری نمایید . اگر مایلید همه انواع اطلاعات Midi را ضبط و پخش نمایید لازم است همه گزینه ها زیر این دو ستون را غیرفعال نمایید
4. زیر قسمت Channels می توانید از دریافت و ارسال اطلاعات از هر یک از کانالهای Midi جلوگیری نمایید . بنابر این اگر دکمه کانال 16 را در این قسمت فعال نمایید ، دریافت و ارسال اطلاعات از کانال Midi 16 غیر ممکن خواهد بود .
5. زیر قسمت Controller می توانید مانع ضبط اطلاعات مربوط به انواع کنترلرهای Midi در شیار Midi شوید . کافی است نام کنترلر را در فیلد این قسمت انتخاب نموده و سپس دکمه Add را کلیک کنید .
6. سرانجام دکمه Apply و دکمه ok را کلیک کنید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ادامه آموزش فصل اول : مبانی موسیقی کاربردی

کاربرد مترونوم ( Metronome )
مترونوم تعداد ضرب در هر میزان را نشان می دهد و برای اینکار در هر لحظه یک کلیک ایجاد می کند که از آن به عنوان مرجع زمان بندی استفاده می کنیم . دو پارامتر بر زمان بندی مترونوم تاثیر دارند . اول مقدارTempo و دوم مقدار Time signature . این دو پارامتر را داخل پنجره Tempo track تنظیم می کنیم .
از مترونوم برای اجرای کلیک ها هنگام ضبط یا اجرای پروژه و نیز اجرای Precount استفاده می کنیم . Precount صدایی است که هنگام شروع ضبط اطلاعات در وضعیت Stop اجرا می شود .
برای فعال نمودن مترونوم می توانید دکمه Click در پانل Transport را فعال نمایید یا به ترتیب Transport → metronome on در نوار منو را کلیک کنید .
برای فعال نمودن Precount نیز می توانید دکمه Preconut / click در پانل Transport را فعال نموده یا به ترتیب Transport → Precount on در نوار منو را کلیک کنید .

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jQw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *