آموزش میکس- آموزش فارسی میکس حرفه ای- بخش هفتم

زمان مطالعه: 3 دقیقه

- فارسی - بخش هفتم

ادامه جلسه ی قبل از آموزش میکس حرفه ای آهنگ :

مترونوم را در هدفون آنها خاموش کنید. اکنون آنها کاملا روی زمان بندی متمرکز تر هستند. هر کاری که می توانید بکنید، اما توجه داشته باشید که تنها قبل از اینکه آنها عصبانی و ناراحت شوند می توانید این کار را انجام دهید. همیشه سعی کنید محاسبه کنید که تا چه اندازه می توانید به آنها فشار وارد کنید. |

تکنیک:

تکنیک هایی اختصاصی وجود دارند که موزیسین ها برای نواختن هر ساز باید فرا بگیرند، این تکنیکها با توجه به سبک موسیقی مورد نظر برای اجرا تغییر می کنند. هر تکنیکی که شما از آن اطلاع داشته باشید و آن را به نوازنده پیشنهاد کنید می تواند کمکی برای او باشد. البته هیچگاه نمی توان از شما توقع داشت که تکنیکها و اطلاعات همه سازها را به طور صحیح بدانید و به نوازنده بگویید. اما هر چه بیشتر در این شغل کار کنید، فوت و فنهای بیشتری را به دست می آورید. برای مثال تکنیکهای مخصوصی برای نواختن هر تکه از درامر وجود دارد. مثلا ضربه kick باید با پا و به طور سریع و ناگهانی زده شود و برای بعضی از سبکهای موسیقی بهتر است که snare محکم زده شود و… برای نوازندگان گیتار نکاتی وجود دارد که باید رعایت شوند، مثلا اینکه نگذارند از هیچ سیمی صدای ناخواسته بلند شود یا به اصطلاح جلوی Ring را بگیرند و به هر حال چیزی که لازم است این است که مشکلات و اشتباهات برطرف شود. در هر صورت ما در اینجا داریم از ساز زنده ی گیتار حرف میزنیم و نه یک ساز مجای وی اس تی گیتار

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش تصویری پاک کردن کش ویندوز 10 windows

محدوده وسیعی از توضیحات وجود دارد که شما می توانید به وسیله آن به خواننده ها کمک کنید. (همان طور که خیلی از توضیحات و تفسیر های نابجا می توانند غیر موثر باشند) کلماتی مانند “دوباره بخوان” یا “بیشتر تلاش کن” در صورتیکه در زمان مناسب و با حساسیت درستی به کار روند می توانند موثر باشند و اغلب باعث می شوند که خواننده توجه بیشتری را در استفاده از تکنیکها و زمان بندی ها و حتی دیافراگم قفسه سینه خود معطوف سازد. بیشتر افراد و گروه ها هنگام ضبط از یک ناظر ضبط برای کمک به خواننده و نوازنده استفاده می کنند. این خیلی مهم و ضروری است که به پیشنهاد و نظر یک تهیه کننده با تجربه با یک موزیسین حرفه ای توجه خاصی شود. پس از مدتی، شما تکنیکها و فوت و فنهای نسبتا کاملی را فرا خواهید گرفت که می توانید به وسیله آنها به موزیسین ها برای اجرای بهتر کمک کنید.

داینامیک ها (حرکات و تغییرات):

دو دسته اصلی از داینامیک ها وجود دارند شما می توانید آنها را مورد بررسی و پالايش قرار دهید. نخست، ایده مناسبی است که نگاهی به تغییرات ساده در تغییرات میزان حجم صدا (Volume Dynamics) در یک اجرا بیندازید. ممکن است متوجه شوید که این تغییرات، خیلی زیاد هستند یا بلعکس ممکن است متوجه شوید این تغییرات خیلی کم یا ثابت هستند، مانند صدایی که از یک سینتی سایزر یا درام ماشین می شنویم. مهم است که مطمئن شوید ولومها به گونه ای نوسان می کند که به طور طبیعی و موسیقایی و مناسب آهنگ هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل شانزدهم قسمت هفتم : کنترلر Midi

دومین حرکات مورد بررسی، سطح شدت احساسی، یا همان حسی است که باید در هر لحظه در آهنگ موجود باشد، مانند تغییرات حجم صدا. ممکن است متوجه شوید تغییرات آن خیلی زیاد یا خیلی کم و کسل کننده یا نامناسب و نابجا است. برای مثال، گاهی اوقات خواننده ها در ابتدای آهنگ خیلی قوی و با شدت می خوانند در حالیکه ممکن است لازم باشد که این شیوه را در انتهای آهنگ به کار برند و به جای آن در ابتدای آهنگ با احساس بیشتری شروع به خواندن کنند. بررسی تغییرات و حرکات در هنگام اجراء در هر لحظه از آهنگ می تواند به شما کمک کند که آن را دقیقا به شکلی که دوست دارید در بیاورید.

کیفیت مطلوب:

این مشخصه در اصطلاح به فاکتور “Goosebump” مشهور است. شما هیچگاه نباید اجازه دهید که یک اجرا انجام شود… مگر تا زمانی که شما را راضی کند. محدوده وسیعی از شاخصها وجود دارد که افراد در نظر می گیرند. شاخصهای عادی شامل صمیمیت، احساسات قلبی و هیجانات می باشند. به احتمال فراوان شما این شغل را به این دلیل انتخاب کرده اید که می دانید چه چیزی را دوست دارید، پس حداقل اجازه ندهید که چیزی را که دوست ندارید اجرا شود. هر گاه مطمئن شدید که هر بخش کوچک از كل أجرا حداقل از نظر شما عالی است، به احتمال زیاد اجرای کلی آهنگ خوب و با کیفیت خواهد بود.

 

در پستهای بعد با ادامه ی آموزش میکس حرفه ای آهنگ همراه ما باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wlD
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *