همه چیز درباره تبلیغات در گوگل در سال 1401

زمان مطالعه: 4 دقیقه

تبلیغات در گوگل

همه چیز درباره

تبلیغات در گوگل یکی از هوشمندانه ترین روش های تبلیغ می باشد. امروزه تبلیغات نقش گسترده ای در موفق بودن کسب و کار ها و رشد آن ها در بازار پر رقابت امروزی دارد. بدون تبلیغات کسب و کار ها امکان رشد بسیار کمتری دارند. در گذشته که تکنولوژی پیشرفت زیادی نکرده بود تبلیغات از راه های دیگر مرسوم بود. اما امروزه تکنولوژی پیشرفت کرده است و اکثر افراد از طریق اینترنت خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کنند. گوگل یکی از قدرتمند ترین موتور های جست و جو در جهان می باشد. به همین دلیل ارزشش را دارد که یک بار هم که شده تبلیغ در این سایت را تجربه کنید و نتیجه کار را ببینید.

چگونه است؟

امروزه شرکت های زیادی در حوزه انجام و تبلیغات در گوگل فعالیت دارند. این شرکت ها به شما اجازه می دهند که خود بتوانید سایت و تبلیغات خود را کنترل کنید. همچنین برخی از آن ها این خدمات را به شما ارائه می کنند و نیازی نیست شما دخالتی در این بابت بکنید. کسب و کار شما هر چه که باشد می توانید از تبلیغات را در گوگل استفاده کنید.

تبلیغات در گوگل روش های زیادی دارد. پلتفرم گوگل ادز(google ads) کار تبلیغ را در سایت بزرگ گوگل بر عهده دارد. هنگامی که شما تصمیم به تبلیغات در گوگل می گیرید ابتدا باید اکانت یا سایتی در گوگل داشته باشید که شرکت گوگل از این طریق شما را بشناسد. داشتن سایت در گوگل رایگان می باشد و شما پولی بابت تاسیس سایت به گوگل پرداخت نمی کنید. روش ها و کمپین های زیادی برای تبلیغات در گوگل وجود دارند که شما می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. انواع روش های(کمپین) تبلیغ در گوگل عبارتند از:

· تبلیغات در جست و جو گوگل (searched ads)

· تبلیغات نمایشی گوگل (display ads)

· تبلیغات به صورت ویدیویی (video ads)

 

گوگل

 

تبلیغات در قسمت جست و جو

تبلیغات در گوگل از طریق جست و جو های این سایت بسیار متداول می باشد. گوگل ادز این امکان را به شما می دهد هنگامی که کسی در مورد خدمات سایت شما در گوگل سرچ کرد سایت شما نشان داده شده و درآمد شما بالاتر برود. یعنی گوگل هنگامی که سرچ هایی در مورد خدمات شما دریافت می کند، سایت شما را به کاربر پیشنهاد می دهد. این روش بسیار کارآمد است. زیرا تبلیغ شما تنها در حوزه فعالیت کاری تان نمایش داده می شود. مثلا اگر تبلیغ شما در مورد دستگاه های پزشکی است، تبلیغ شما در سایت های مربوط به آرایشگری نشان داده نمی شود.این گونه سایت شما در صفحه نخست و در رتبه های بالای گوگل نشان داده می شود. این کار از طریق سرچ کلمه کلیدی انجام می شود. کلمه کلیدی همان کلمه ای است که سایت و خدمات شما حول محور آن فعالیت می کند. انتخاب کلمه کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. زیرا اگر کلمه کلیدی به غلط انتخاب شود احتمال دریافت خدمات شما کمتر می شود. در کنار سایت هایی که از این روش استفاده کرده اند کلمه Ad نشان داده می شود.

تبلیغات در گوگل به صورت نمایشی

تبلیغات در گوگل به صورت نمایشی از طریق تصاویر انجام می شود. در این نوع تبلیغ، شما در ازای هر کلیکی که از مشتری های خود دریافت می کنید، باید به گوگل ادز پول پرداخت نمایید. از مزیت های این تبلیغ نیز آن است که این تبلیغات نمایشی تنها برای کسانی به نمایش در می آیند که به دنبال محتوای سایت شما هستند. یعنی تبلیغ در حوزه مشخص خود نمایش داده می شود.

تبلیغات در گوگل به صورت ویدیویی

این تبلیغات به صورت ویدیویی انجام می شود. یعنی ویدیوی تبلیغ شما برای کاربران گوگل به مدت 10 تا 30 ثانیه به نمایش در می آید. این تبلیغات در یوتیوب و برنامه های مربوط به گوگل پلی بسیار دیده می شوند. در اپلیکیشن هایی که از گوگل پلی دانلود می شوند نیز می توان از این نوع تبلیغات استفاده کرد.

 

تبلیغات در گوگل

 

پرداخت هزینه تبلیغات در گوگل چگونه می باشد؟

گوگل ادز برای دریافت هزینه از تبلیغ دهنده از پرداخت کلیکی استفاده می کند. این سیستم محدود به تبلیغات در گوگل نمی شود و بسیاری از موتور های جست و جوی دیگر نیز از این روش پرداختی بهره می برند. یعنی گوگل ادز به ازای هر کلیکی که تبلیغ شما از مشتری دریافت می کند، از شما پول می گیرد. تعرفه این کلیک به نوع تبلیغ شما، کلمه کلیدی و … بستگی دارد. قیمت هر کلیک بین دو دهم دلار تا 15 دلار است. هر چه جایگاه تبلیغ شما بالاتر باشد و به مقدار بیشتری نمایش داده شود هزینه کلیک بالاتر می رود.

مزایای تبلیغات در گوگل چیست؟

تبلیغات در گوگل مزایای زیادی دارد. زیرا گوگل وب سایتی بین المللی است. تمام کشور های جهان به صورت روزانه از این وب سایت استفاده می کنند. در نتیجه اگر خدمات شما در سطح بین المللی است، می توانید به راحتی در سطح جهانی تبلیغ خود را انجام دهید. در ادامه به مهم ترین مزایای تبلیغات در گوگل می پردازیم.

  • آگهی شما می تواند در تمامی پلتفرم هایی که زیرمجموعه گوگل هستند نشان داده شود.
  • تنها کاربرانی تبلیغ شما را مشاهده می کنند که به خدمات شما نیاز دارند.
  • می توانید تبلیغ خود را در صفحاتی که به زبان فارسی هستند نشان دهید.
  • تبلیغات در گوگل نسبت به تبلیغ های دیگر روشی کم هزینه است.
  • می توانید مکان، زبان و ساعت تبلیغ خود را در گوگل انتخاب کنید. شما می توانید تعیین کنید که تبلیغ در صفحات چه زبان هایی به نمایش درآید.
  • به محض ثبت آگهی، آگهی شما به نمایش در می آید و هیچ تاخیری صورت نمی گیرد.
  • درآمد شما بالا می رود و سایت شما جز سایت های معتبر قرار می گیرد.
  • شناخته شدن برند شما در میان کاربران متقاضی
  • می توانید در هر پلتفرمی از گوگل که مد نظر دارید تبلیغ خود را قرار دهید.
  • تبلیغ در گوگل تعرفه های بسیار متنوعی دارد. در نتیجه می توانید با هر بودجه ای که دارید به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید.

برای خرید تبلیغات گوگل و اطلاع از هزینه تبلیغ در گوگل اینجا کلیک کنید.

3.4/5 - (5 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zvL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *