عوامل موثر بر قیمت انواع افزودنی بتن (روان کننده، ترمیم کننده و ژل میکروسیلیس) در شهر مفتول

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بتن، مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین محصول به منظور ساخت یک سازه و ساختمان است. اگرچه این محصول، محصولی مهم و کاربردی است، اما به تنهایی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. چرا که در برابر بیشتر نیروهای کششی و فشاری مقاومت چندانی ندارند. برای جبران این ضعف از ابزارهای مختلفی از جمله میلگرد ساده استفاده می‌شود. اما ابزار یا محصولی دیگر که به منظور ایجاد یا اصلاح خواصی خاص در بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد، است. افزودنی بتن در انواع مختلفی وجود دارد. سه مورد از مهم‌ترین افزودنی ها، روان کننده، ترمیم کننده و ژل میکروسیلیس در بتن است. در این بخش قصد داریم در مورد عوامل موثر بر قیمت این سه افزودنی صحبت کنیم. به طور کلی فاکتورهای مختلفی روی قیمت این محصولات تاثیرگذار هستند. در ادامه در مورد مشخصات و کاربرد هر یک و همچنین عوامل تاثیرگذار روی قیمت صحبت می‌کنیم.

عوامل موثر بر قیمت روان کننده بتن

عوامل موثر بر قیمت روان کننده بتن

یکی از افزودنی‌های مهم و کاربردی در بتن، روان کننده بتن است. روان کننده همانطور که از نامش پیداست، به بتن افزوده می‌شود تا آن را نرم کرده و خاصیت شکل‌پذیری در این محصول را بهبود دهد. از طرفی در صورت استفاده از این ماده در اختلاط بتن، خاصیت چسبندگی بتن کاهش پیدا می‌کند. همچنین اصطحکام بتن کم می‌شود. به این ماده، فوق روان کننده یا کاهنده آب نیز گفته می‌شود. در واقع با افزودن این محصول به بتن، خصوصیات و کارایی آن افزایش پیدا می‌کند. یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که روان کننده در بتن می‌گذارد، افزایش مقاومت بتن است.

روان کننده بتن، از ترکیب شیمیایی نفتالین سولفوناتی و ملامین سولفوناتی تولید می‌شود. اگر برایتان سوال است که چرا باید از روان کننده بتن استفاده کنیم باید بگوییم که استفاده از این محصول سبب افزایش عدد اسلامپ در بتن می‌شود. همچنین مقاومت مورد نیاز را تامین می‌کند. بسیاری از مهندسین و ساختمان‌سازان به منظور سرعت بخشیدن در پروژه نیز از این محصول استفاده می‌کنند. قیمت روان کننده بتن مانند دیگر افزودنی‌های بتن بر اساس وزن، برند کارخانه سازنده، کیفیت، نوع و… تعیین می‌شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  با روان کننده بتن اسلامپ چه میزان است؟ استانداردهای افزودنی بتن

عوامل موثر بر

عوامل موثر بر قیمت ترمیم کننده بتن

قبل از بررسی عوامل موثر بر قیمت ترمیم کننده بتن، بهتر است به طور مختصر در مورد این محصول صحبت کنیم. ترمیم کننده یک محصول بسیار کاربردی و مهم در میان افزودنی‌های بتن است. این محصول بر پایه سیمان بوده و محصولی آماده است. در واقع برای استفاده از آن تنها کافیست با مقداری آب ترکیب شود تا مورد استفاده قرار گیرد. ترمیم کننده‌‌های بر پایه سیما و لاتکس، خاصیت انقباض ندارند. این محصول دارای نفوذپذیری کم اما طول عمر بالاست. از طرفی گرانول نداشته و یون کلر هم ندارد.

از ترمیم کننده بتن به منظور تعمیر سازه‌های قدیمی، تعمیر اجزای ساختمانی، تعمیر تیر و ستون، محافظت از بتن یا ترمیم بتن‌های قدیمی، تعمیر سازه‌های دریایی و… استفاده می‌شود. اگر بخواهیم ویژگی‌های مثبت این محصول را معرفی کنیم باید بگوییم خاصیت انقباض ندارد. همین مسئله سبب می‌شود تا اتصال خوبی در بتن ایجاد کند. نیازی به آماده‌سازی ندارد و همین مسئله سبب می‌شود تا عملیات بتن‌ریزی با سرعت بیشتری صورت گیرد. نفوذپذیری کم و صرفه‌جویی در هزینه در زمان بتن‌ریزی از خاصیت‌های اصلی این محصول است. قیمت ترمیم کننده بتن بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود. در واقع هر چقدر وزن بیشتری داشته باشد، قیمت آن افزایش میابد. از طرفی کیفیت و کارخانه سازنده در قیمت موثر هستند. کیفیت بالای ترمیم کننده بتن سبب افزایش قیمت آن نیز می‌شود.

عوامل موثر در

عوامل موثر در قیمت ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس، که به عنوان ژل میکروسیلیکا شناخته می‌شود، نوعی افزودنی بتن پرکاربرد است که بر پایه روان‌ساز بتن بوده و در سنگ مصنوعی، موزاییک پلیمری، نیوجرسی، استوپر، کفپوش و… استفاده میشه. استفاده از ژل میکروسیلیس در بتن و یا سازه‌های مختلف، سبب ایجاد مقاومت و دوام بالا می‌شود. ژل میکروسیلیس از دوده سیلسی تشکیل می‌شود. استفاده از این محصول در بتن سبب ایجاد سازه‌ای پرمقاومت، نفوذناپذیر و بادوام می‌شود. ژل میکروسیلیس در سه نوع وجود دارد که شامل ژل میکروسیلیس بر پایه لیگنو، نفتالین، کربوکسیلات، الیاف‎‌دار و… است. این محصول همچنین بر اساس میزان گیرش به سه دسته دیرگیر، زودگیر و نرمال تقسیم می‌شود. اصلی‌ترین عوامل موثر در قیمت ژل میکروسیلیس نوع آن، درصد گیرش آن، وزن آن و… است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  با روان کننده بتن اسلامپ چه میزان است؟ استانداردهای افزودنی بتن

خرید انواع افزودنی بتن در شهر مفتول

شهر مفتول، عرضه‌کننده انواع محصولات مفتولی، مصالح ساختمانی، افزودنی بتن و… است. اگر به دنبال خرید محصولات باکیفیت با قیمت مناسب از درب کارخانه هستید، بدون واسطه از ما بخرید. به منظور خرید انواع افزودنی بتن با شماره 37556-021 تماس بگیرید و یا به وب سایت شهر مفتول https://shahrmaftool.com/ مراجعه کنید. به منظور خرید انواع پشم شیشه، توری حصاری، تیرچه و… با ما در ارتباط باشید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/DYFRjE
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *