سه مقصد جذاب برای تماشای اکتشافات باستانی!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

 

برخی از شهرهای دنیا هستند که در کنار امکانات تفریحی مختلفی که در طول سفر برایتان تهیه کرده‌اند، دارای جاذبه‌های تاریخی متعددی نیز هستند. هر سه مقصدی که امروز به آن‌ها خواهیم پرداخت، دارای چنین ویژگی بوده و همچنین جزو مقاصد نسبتا ارزان در نزدیکی کشورمان به حساب می‌آیند.

 بازدید از کلیساهای باستانی در

در تور ارمنستان، یکی از چیزهایی که بدون شک نظر شما را جلب خواهد کرد، وجود ابنیه تاریخی و کلیساهایی‌ست که تاریخ بعضی از آن‌ها به بیش از هزار سال قبل بر می‌گردد. ارمنستان به عنوان یکی از اولین کشورهایی که دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشور در نظر گرفته، دارای تعداد بسیار زیادی کلیسای باستانی است که از جمله جاذبه‌های گردشگری مهم این کشور نیز به حساب می‌آید.

با این حال، 5 بنای تاریخی بسیار مهم در این کشور وجود دارد که پیشنهاد می‌کنیم، حتما در سفرهایتان به ارمنستان، از آن‌ها بازدید به عمل آورید. اولی معبد گارنی بوده که از معدود معابد به جا مانده از ادیان باستانی است. این بنای بسیار قدیمی، در نزدیکی ایروان قرار گرفته و به راحتی در سفر به این شهر، امکان بازدید از آن‌جا را خواهید داشت. ساخت معبد گارنی به د قرن قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد و خود سازه تا حد زیادی سالم است و منظره‌ای زیبا را نیز در پس زمینه خود می‌بینید.

خور ویراپ از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین کلیساهای ارمنستان به حساب می‌آید. در واقع محلی که در حال حاضر کلیسا احداث شده، یکی از جاهایی بود که اتفاقات پیرامون مسیحی شدن پادشاه و در نهایت رسمی شدن دین مسیحیت در این کشور، در آن‌جا به وقوع پیوسته بود. اما اگر می‌خواهید به دیدن یکی از زیباترین کلیساهای جهان بروید، باید سوار بر تله کابینی جذاب ، به کلیسای تاتف رفته و در آن‌جا، این بنای سنگی بی‌نظیر را ببینید که در اواخر قرن نهم میلادی بر روی صخره‌ای جذاب احداث شده است.

 

 

در کنار بازدید از کلیساها و بناهای قدیمی این چنینی، بازدید از موزه‌های ایروان، رفتن به غارهای آرِنی که در سال 2007 کشف شده‌اند و سر زدن به قلعه تاریخی آمبرد که متعلق به قرن 7 میلادی است را نیز پیشنهاد می‌کنیم. در مجموع ارمنستان زیبایی‌های بسیاری در خود داشته و یکی از ارزان‌ترین مقاصد گردشگری در نزدیکی ایران نیز به حساب می‌آید.

در به دیدن جاذبه‌های تاریخی این شهر نیز بروید

هه ما تور بدروم را برای لذت بردن از سواحل آفتابی و تفریحات آبی، انتخاب می‌کنیم. اما این شهر چیزهای بسیار زیادی برای عرضه دارد که می‌توان به سراغشان رفت که یکی از آن‌ها، جاذبه‌های تاریخی متعدد در داخل شهر و یا اطرافش هست. یکی از اولین چیزهایی که در بدروم باید به دیدنش بروید، قلعه تاریخی این شهر و موزه‌ی باستان شناسی زیر آبی آن است. این قلعه در قرن 15 میلادی و به دستور شوالیه‌ای معروف به نام سنت جان ساخته شده است.

آرامگاه هالیکارناسوس یکی دیگر از جاذبه‌های باستانی مهم بدروم است که زمانی جزو عجایب هفتگانه جهان به حساب می‌آمد. از این بنا که در قرن چهارم پیش از میلاد به شکلی باشکوه ساخته شده بود، حالا چیز زیادی باقی نمانده است و ویرانه‌های آن را در این شهر می‌توانید تماشا کنید. جدا از اتفاقات طبیعی، بخش زیادی از این مقبره به دست مسیحیان متعصب نابود شده است و برخی از قسمت‌های سالم که در اکتشافات به دست آمده نیز در موزه نگهداری می‌شود.

بدروم دارای یک سالن تئاتر باستانی نیز هست که قدیمی‌ترین در منطقه آناتولی به حساب می‌آید. این تئاتر بزرگ یونانی را می‌توانید در جاده‌‌ی نیکوی پیدا کنید. جایی رو به دریا که منظره‌ای فوق‌العاده را پدید آورده و با توجه به این که بخش‌های زیادی از این تئاتر بزرگ سالم باقی مانده است، جایی عالی برای عکاسی نیز به حساب می‌آید. در نزدیکی بدروم نیز چند شهر باستانی مهم واقع شده که در سفرهایتان به خارج از شهر، امکان بازدید از این امکان را نیز خواهید داشت.

 

 

بدروم دارای هتل‌ها و ریزورت‌های باشکوه بسیاری است که برای داشتن انتخابی عالی از میانشان و همچنین استفاده از خدمات بسیار خوب در تورهای خارجی، حتما باید سری به سایت شرکت گردشگری متقدرسیر تابان بزنید. این مجموعه سال‌های سال است که تورهای متنوعی را به مقاصد مختلف، مخصوصا کشور ترکیه برگزار کرده و با قیمتی عالی، خدمات و امکاناتی عالی را به مشتریانش ارائه می‌کند.

بافت تاریخی شهر را در از دست ندهید

یکی از جذابیت‌های سفر به باکو، قدم زدن در بخش شهر قدیم و بودن در میان ابنیه تاریخی مهمی است که از دوران مختلف به جا مانده. برای مثال در محیط خود شهر، می‌توانید به دیدن برج دوشیزه بروید که ساخت آن به صدها سال قبل بر می‌گردد. دروازه‌ی زیبای گوشا گالا گاپیسی نیز چنین وضعیتی دارد. بنایی که به دروازه شاماچی نیز معروف بوده و زمانی ورودی اصلی شهر محسوب می‌شد.

با این حال برخی از جاذبه‌های تاریخی باکو را باید بیرون از مرزهای شهر جستجو کرد و برای دیدنشان، چند ساعتی وقت گذاشت. قلعه مردکان یکی از آن‌هاست که مربوط به قرن 14 میلادی بوده و تنها 30 دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد. این قلعه تاریخی بسیار زیبا، هنوز سالم است و امکان بازدید از بخش‌های مختلف آن‌جا را خواهید داشت.  اما یکی از مهم‌ترین جاهایی که در گشت‌های نیم روزه خود باید به آن محل بروید، پارک ملی گوبوستان بوده که حدودا 54 کیلومتر از از جنوب غربی باکو دور است و جدا از طبیعت زیبایی که دارد، دارای سنگ‌نگاری‌هایی است که تاریخ آن‌ها به 5 تا 10 هزار سال قبل بر می‌گردید. نقاشی‌هایی که انسان‌های اولیه در این منطقه به ثبت رسانده‌اند و از آن موقع تا الان به جا مانده و در حال حاضر به خوبی از آن‌ها محافظت می‌شود.

در سال 2008 موزه‌ی باستان شناسی و قوم نگاری در باکو تاسیس شد که بخشی از آن به صورت موزه روباز است. این موزه جدا از بخش‌های قوم نگاری که نشان از شیوه‌ی زندگی مردم در آذربایجان از هزاران سال قبل تا همین دهه‌های پیشین است، بخشی برای نمایش اکتشافات باستانی نیز دارد که بسیاری از آثار به دست آماده از جاهای مختلف از جمله گوبوستان در آن‌جا به نمایش گذاشته شده است. تور باکو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گشت‌وگذار در اکتشافات باستانی است.

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wRa
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *