هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال

زمان مطالعه: 5 دقیقه

 

بک لایت و تلویزیون تی سی ال، ما در این مقاله تمامی مسائل مربوط به بک لایت تلویزیون می پرادازیم. این عمر بک لایت تلویزیون چقدر است یا اینکه راه های جلوگیری از خرابی بک لایت تلویزیون چیست؟ برای تعمیر تلویزیون تی سی ال باید به چه نمایندگی تماس بگیرید. علائم خرابی بک لایت تلویزیون معمولا سیاه شدن یا کم نور شدن صفحه تلویزیون می باشد، در صورتی که صفحه تلویزیون شما به یکباره سیاه شده یا اینکه تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد، این احتمال وجود دارد که بک لایت تلویزیون شما خراب شده باشد.

بک لایت تلویزیون چیست؟

تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال

تلویزیون تی سی ال توسط نمایندگی تعمیر تلویزیون تی سی ال  در منزل و محل شما انجام می شود ، و نیازی به انتقال تلویزیون به تعمیرگاه نمی باشد. تعمیرات با ضمانت شش ماهه کتبی می باشد.

بک لایت چیست؟ 

در گذشته برای نمایش تصویر تلویزیون از لامپ تصویر استفاده می شده است. لامپ تصویر دارای تفنگ الکترونی بوده است که بر اثر تابش الکترون بر روی صفحه فسفری تصویر ایجاد می شد. اما پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن تلویزیون های ال سی دی ماهیت نمایش تصویر تغییر کرد.

در تلویزیون های جدید تصویر توسط صفحه ال سی دی نمایش داده می شود. صفحه ال سی دی را می توان به یک آپارات دیجیتال شباهت داد ، که با تابیدن نور به این صفحه ، تصویر به نمایش در می آید. در تلویزیون های ال سی دی برای ایجاد این نور از لامپ های فلورسنت استفاده شده است.

بک لایت تلویزیون تی سی ال
بدون شک لامپ های فلورسنت نیز بدون ایراد نبوده و مشکلات خود را دارد. از جمله آن می توان به استهلاک بالای قطعات، توان مصرفی زیاد و ایجاد حرارت اشاره نمود. این مشکلات متخصصان را وادار به تولید نسل جدیدی از تلویزیون به نام LED کرد، در این مدل تلویزوین ها برای تامین نور از لامپ هال ای دی در  آن استفاده می شود. اینجا بود که بک لایت ال ای دی معنا یافت و دیگر مشکلات لامپ های فلورسنت را ندارد و علاوه بر آن مزیت های فراوان دیگری دارد.

مزیت های همچون نور بهتر ، مصرف کمتر ، وزن کمتر و …

انواع بک لایت تلویزیون تی سی ال

تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال مجاز سیما

به طور کلی بک لایت تلویزیون بسته به نوع و مدل تلویزیون به دو دسته طبقه بندی می شود که عبارتند از:

بک لایت دایرکت ( شاخه ای )

در این مدل لامپ های ال ای دی در چند شاخه ی افقی در پشت صفحه ی نمایش قرار گرفته اند. لامپ ها با فواصل مشخص روی این شاخه ها پخش شده اند، در ساختار این نوع بک لایت نور به طور مسقیم (از پشت) به صفحه ی نمایش تابیده میشود. تلویزیون های که دارای بک لایت دایرکت می باشند ضخیم تر هستند ، در این مدل معمولا نور به صورت یکنواخت می باشد و روشنایی صفحه بیشتر می باشد.

بک لایت لبه ای (Edge)

بک لایت های لبه ای در تلویزیون های تی اس ال فقط در لبه های صفحه نمایش قرار دارند. از این رو با فاصله های خیلی کمتری کنار هم قرار گرفته اند و به همین دلیل ضخامت تلویزیون کاهش یافته و باعث شده است تلویزیون ها باریک تر شوند.

 تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال

تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال با ضمانت

از آنجایی که تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال بسیار حساس است، باید مراقب تلویزیون خود باشید تا در مواقعی که استفاده ای از تلویزیون ندارید بدون استفاده روشن نماند. با این وجود بک لایت ها جزو قطعات مصرفی محسوب می شوند و ممکن است در طول زمان ایراد پیدا کنند و یا حتی بسوزند.

اصلا جای نگرانی ندارد، چرا که به راحتی می توانید آنها را تعمیر و یا تعویض نمایید. این درست است که هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال نسبت به تعویض آن بسیار مقرون به صرفه تر است؛ اما باید این را در نظر داشته باشید که اگر تعمیرکاری که تلویزیون شما را تعمیر می کند از دانش و مهارت کافی برخوردار نباشد، ممکن است آسیب های شدیدتری به تلویزیون شما وارد کند و هزینه های تعمیر شما را چند برابر کند.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال

مرکز تعمیرات تلویزیون مجاز سیما انواع مختلف بک لایت های تلویزیون را با توجه به مدل و نوع تلویزیون ارائه می دهد و همین امر سبب شده است تا هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال با توجه به نوع و سایز قطعه متغیر باشد. همچنین کیفیت قطعات مورد استفاده نیز تاثیر مستقیمی با قیمت آن دارد که دلیل دیگری بر تفاوت قیمت بک لایت تلویزیون تی سی ال می باشد.

در ادامه جدولی آورده شده است و هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال را با توجه به سایز و مدل بک لایت تعیین می کند. از آنجایی که هر روزه نوسان قیمت قطعات وجود دارد، قیمت های داخل جدول حدودی بوده و برای اطلاع از قیمت دقیق و مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.

هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون تی سی ال

هزینه تعویض بک لایت تلویزیون تی سی ال

زمانی که بک لایت تلویزیون تی سی ال دچار مشکل جدی شده باشد و نتوان آن را تعمیر کرد، مجبور به تعویض بک لایت تلویزیون تی سی ال خواهیم بود. هر چند که این قطعه یکی از قطعات اصلی و گران بهای تلویزیون ها محسوب می شود، اما زمانی که با تعمیر بک لایت ها ایراد وارده حل نشود، چاره ای وجود ندارد.

همچنین تعویض بک لایت تلویزیون تی سی ال روشی مطمئن است. هر چند که هزینه بیشتری را متقبل می شوید، اما می دانید که قطعه به کلی تعویض شده و باعث ایجاد مشکل دوباره نمی شود. در نتیجه خیالتان از این بابت راحت خواهد بود.

مرکز تعمیرات تلویزیون مجاز سیما برای هر دو خدمات تعمیر و تعویض بک لایت تلویزیون تی سی ال، ضمانت نامه های کتبی همراه با تحویل تلویزیون به مشتریان خود ارائه می دهد تا مشتریان از کیفیت قطعات و خدمات ارائه شده اطمینان حاصل نمایند. هر چند که ضمانت خدمات تعمیر نسبت به تعویض قطعات کمتر خواهد بود، اما از کیفیت خدمات کاسته نمی شود.

در ادامه جدول قیمت تعویض بک لایت تلویزیون تی سی ال به شما عزیزان ارائه می شود تا قیمت ها و خدمات را مقایسه کنید؛ اما باید توجه داشته باشید که این قیمت های اعلام شده نسبی بوده و با توجه به هزینه قطعات، دارای نوسان خواهد بود. از این رو برای اطلاع یافتن از قیمت های دقیق هر یک از قطعات با ما تماس بگیرید.

نکات لازم برای جلوگیری از خرابی بک لایت تی سی ال

استفاده از حداکثر نور تلویزیون

برای اینکه عمر بک لایت شما بیشتر شود بهتر است که به قسمت تنظیمات تلویزیون بروید و در قسمت تنظیمات تصویر نور زمینه تلویزیون را روی 70 بگزارید، با این کار فشار روی ال ای دی های بک لایت کم می شود.

عدم استفاده مداوم تلویزیون

یک نکته مهم این است که تلویزیون نباید به طور مداوم روشن بماند و بهتر است که هر دو ساعت پنج دقیقه خاموش شود. روشن بودن مداوم تلویزیون باعث می شود که لامپ های ال ای دی فرسوده شوند.

نکات مهم

بهتر است تلویزیون را در جایی قرار دهید که وسایل گرمایشی پشت یا کنار آن نباشد. در صورتی که از پایه دیواری استفاده می کنید بهتر است تلویزیون 5 تا 10 سانتیمتر از دیوار فاصله بدهید.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/boa
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *