زمان مناسب برای ورود به بازار ارز دیجیتال و خرید ارز دیجیتال را از کجا بدانیم؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

از کجا بدانیم اکنون زمان مناسبی برای خرید است یا خیر؟ خرید ارز دیجیتال در زمان مناسب

 

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که زمان مناسب برای خرید بیت کوین یا خرید اتریوم را چطور تعیین کنید؟ چه قیمتی برای ورود مناسب است و کجا باید از بازار خارج شد؟ همه می‌خواهند در بهترین زمان ممکن وارد بازارهای مالی شوند و در بهترین زمان هم دارایی‌های خود را بفروشند. طلا، سهام یا ارز دیجیتال را به کمترین قیمت بخرند و به بالاترین قیمت بفروشند. اگرچه موفقیت همیشگی در بازارهای مالی بیشتر به رویا نزدیک است تا واقعیت اما کارشناسان با استفاده از دو تحلیل تکنیکال و فاندامنتال درصد احتمال موفقیت خود در بازار را افزایش می‌دهند. بهترین راه برای تعیین زمان مناسب ورود به بازار کسب دانش و مهارت در تحلیل بازار است.

خرید ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال چیست؟

همه چیز در قیمت نهفته است؛ این جمله مشهور چارلز داو، اساس تحلیل تکنیکال را تشکیل می‌دهد. در تحلیل تکنیکال، کارشناسان با بررسی قیمت و حجم معاملات در طول زمان، روند بازار را ارزیابی می‌کنند و به پیش‌بینی اهداف پیش رو می‌پردازند. تحلیل تکنیکال را می‌توان در مورد هر دارایی که تاریخچه اطلاعات قیمت آن موجود باشد استفاده کرد؛ از بورس گرفته تا ارزهای دیجیتال.

تحلیل فاندامنتال روشی برای پیدا کردن ارزش واقعی دارایی‌هاست. در این روش عوامل اقتصادی اثرگذار بر روی قیمت بررسی می‌شوند. این عوامل شامل تصمیمات اقتصادی کشورها، صنعت مورد بررسی و هر رویداد مهمی است که بتواند آینده قیمت را دستخوش تغییر کند. هدف نهایی از تحلیل فاندامنتال یافتن ارزش واقعی دارایی مورد نظر و مقایسه آن با قیمت فعلی است. در صورتی که ارزش ذاتی از ارزش فعلی بیشتر باشد، آن سهم یا ارز برای خرید مناسب ارزیابی می‌شود.

هر دو روش تحلیلی برای تشخیص زمان و قیمت مناسب جهت انجام معامله در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده همزمان از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال دید کامل‌تری به معامله‌گر می‌دهد بنابراین برخی از شرکت‌ها از دو روش به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند.

شاخص ترس و طمع در بازار چیست؟

شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال به نسبت سایر بازارها حجم بسیار کمتری دارد و عمده راه‌های اطلاع‌رسانی در مورد این بازار اینترنت و فضای مجازی است. مجموعه این عوامل باعث شده مردم در  و آلت کوین‌ها به صورت هیجانی عمل کنند. در زمانی که روند بازار صعودی است، دچار حس فومو می‌شوند؛ سراسیمه سرمایه خود را وارد بازار می‌کنند و به خرید و سایر ارزهای دیجیتال روی می‌آورند. از طرف دیگر در ریزش‌‌های بازار تمام دارایی خود را می‌فروشند و به خرید تتر می‌پردازند؛ بنابراین یکی دیگر از راه‌های تشخیص روند بازار، شاخص ترس و طمع است. با استفاده از این شاخص می‌توان هیجانات بازار را ارزیابی کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  معرفی محله گون گورن استانبول + خرید خانه در این محله

نوسان قیمت، حجم معاملات، پیام‌های منتشر شده در فضای شبکه‌های اجتماعی، دامیننس بیت کوین و جستجوهای گوگل، پارامترهای مورد استفاده در شاخص ترس و طمع هستند. احساسات موجود در بازار با استفاده از این شاخص بین 0 تا 100 اندازه‌گیری می‌شوند. اعداد نزدیک به صفر در بازارهای نزولی طولانی و زمانی که مردم فروشنده‌اند رخ می‌دهد. در این زمان خرید تتر در بازار به شدت افزایش می‌یابد. اعداد نزدیک به 100 بیانگر حس فومو یا خرید هیجانی است. در این زمان مردم کمتر به خرید بیت کوین و اتریوم علاقه‌ نشان می‌دهند و بیشتر دنبال ارزهایی می‌گردند که آن‌ها را یک شبه ثروتمند کند. شاید بتوان قول معروف وارن بافت را در مورد این شاخص استفاده کرد: زمانی که همه می‌خرند تو بفروش و زمانی که همه می‌فروشند تو بخر.

 ترید بهتر است یا سرمایه گذاری بلند مدت؟

سرمایه‌‌گذاری و ترید دو راه کسب درآمد در بازارهای مالی هستند. این دو روش کاملا متفاوتند و هر کدام برای برخی از افراد مناسبند. سرمایه‌گذاری به معنای خرید یک دارایی به نگاه بلندمدت و چند ساله است. در این روش، سرمایه‌گذاران دارایی مورد نظر را به لحاظ فاندامنتال ارزیابی می‌کنند و هر زمان قیمت در نظر آن‌ها ارزنده بود اقدام به خرید می‌کنند. با توجه به دید بلند مدت سرمایه‌گذاران، نوسانات بازار و ریزش‌های مقطعی تأثیری در تصمیم‌گیری آنان ندارد.

ترید به معنای خرید و فروش کوتاه مدت و کسب سود در نوسانات مقطعی بازار است. تریدرها عمدتا از تحلیل تکنیکال برای شناسایی روند بازار و موقعیت‌های مناسب ورود و خروج استفاده می‌کنند. از آنجایی که تریدرها بر اساس نوسانات کوتاه مدت بازار اقدام به خرید و فروش می‌کنند؛ رعایت حد ضرر یکی از نکات اساسی در ترید است. تریدرها در بازه‌های زمانی کوتاهی دارایی‌های خود را نگهداری می‌کنند و مدام در حال خرید و فروش و نوسانگیری در بازار هستند و با توجه به حجم بالای معاملات خود نمی‌توانند مانند سرمایه‌گذاران در ریزش‌های سنگین بازار دوام بیاورند و می‌بایست با رسیدن به آستانه تحمل، از بازار خارج شوند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تا 33 درصد در خرید یک لپ تاپ جدید برای Prime Day صرفه جویی کنید

سرمایه‌گذاری بلند مدت و ترید چهار تفاوت عمده دارند:

  • روش تحلیل: در سرمایه‌گذاری بلند مدت از تحلیل فاندامنتال برای شناسایی گزینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود و دارایی‌ها بر اساس ارزندگی نسبت به قیمت ذاتی خود مقایسه و انتخاب می‌شوند. اما در ترید معمولا از تحلیل تکنیکال برای شناسایی زمان مناسب خرید و فروش استفاده می‌شود.
  • مدت زمان نگهداری دارایی: تریدرها عموما یک دارایی را برای کوتاه مدت انتخاب می‌کنند و با رسیدن به هدف مورد نظر بلافاصله از بازار خارج می‌شوند. مدت زمان نگهداری دارایی مورد نظر ممکن است حتی به  چند دقیقه هم نرسد. سرمایه‌گذاران اما داستان دیگری دارند. از آنجایی که سرمایه‌گذاران بلند مدت داده‌های کلان اقتصادی دنیا و یک صنعت را بررسی می‌کنند تا زمانی که شرایط کلی تغییر نکرده است، دست به فروش نمی‌زنند و گاهی تا چند دهه یک دارایی را نگه می‌دارند.
  • ریسک‌پذیری: سرمایه‌گذاران بلند مدت نسبت به تریدرها توانایی ریسک پذیری و تحمل ریزش قیمت بیشتری دارند.
  • زمان مورد نیاز: سرمایه‌گذاران بلند مدت قبل از هر خرید یا فروش می‌بایست بررسی و تحقیقات زیادی انجام دهند اما پس از آنکه معامله خود را انجام دادند نیازی به بررسی 24 ساعته بازار ندارند. این داستان برای تریدرها متفاوت است. یک تریدر معمولا تا زمانی که معامله باز در بازار دارد، می‌بایست هوشیاری خود را حفظ کند.

با توجه به توضیحات داده شده نسخه یکسانی برای تمامی مردم وجود ندارد و هرکس می‌بایست با توجه به زمانی که دارد، دانش، مهارت، روحیات و میزان سرمایه‌ شخصی، یکی از دو روش را انتخاب کند. در صورتی که فرصت کافی برای مطالعه و بررسی بازار دارید، بهترین گزینه استفاده از هر دو روش ترید و سرمایه‌گذاری است.

برای شروع روی کدام ارزها سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری ارز دیجیتال

فعالیت اقتصادی چه از نوع سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد و چه ترید، مانند هر شغل و حرفه دیگری نیاز به کسب دانش و مهارت دارد. هر قدر دانش فاندامنتال و مهارت تکنیکال خود را در بازار افزایش دهید، قطعا نتایج  بهتری کسب خواهید کرد. اما مشابه سایر بازارهای مالی مانند خرید ملک یا خودرو بدون دانش هم می‌توانید وارد بازار شوید و از تجربه دیگران استفاده کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود ارزهای دیجیتالی را برای شروع انتخاب کنید که امتحان خود را در نظر تحلیلگران بازار پس داده‌اند. خرید بیت کوین و خرید اتریوم شاید مناسب‌ترین پیشنهاد سرمایه‌گذاری در ورود به بازار رمز ارزها  باشد. از طرف دیگر می‌بایست برای خود اهدافی را مشخص کنید و با رسیدن قیمت به محدوده موردنظر آن‌ها را بفروشید و با خرید تتر، منتظر فرصت مناسب برای ورود مجدد به بازار باشید.

 

5/5 - (3 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EdV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *