سرگئی برین به گوگل بازگشته و بر روی ابزارهای هوش مصنوعی خود کار می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی سرگئی برین به گوگل بازگشته و بر روی ابزارهای خود کار می کند
همراه ما باشید

در اوایل سال جاری، گزارش هایی مبنی بر اینکه لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل، به شدت در استراتژی هوش مصنوعی گوگل نقش داشته اند، منتشر شد. اکنون، گزارشی از WSJ به ما نشان می دهد که برین چقدر نقش فعالی در آینده هوش مصنوعی در گوگل داشته است.

این گزارش بیان می‌کند که برین در ماه‌های اخیر معمولاً سه تا چهار روز در هفته از دفاتر Mountain View غول فناوری بازدید می‌کرده است.

برین به طور خاص با محققانی در حال توسعه Gemini است که مدل پایه نسل بعدی Google DeepMind است. در ماه مه در Google I/O معرفی شد، و به عنوان “از پایه برای چندوجهی بودن، بسیار کارآمد در ادغام ابزار و API و برای فعال کردن نوآوری‌های آینده مانند حافظه و برنامه‌ریزی ساخته شده است.” Gemini برای مقابله با آنچه OpenAI با ChatGPT4 انجام داده است. اگرچه هنوز در حال است، انتظار می رود تا پایان سال راه اندازی شود.

مدیر عامل گوگل از مشارکت برین هیجان زده است

همچنین در این گزارش فاش شد که ساندار پیکاهی، مدیرعامل گوگل «از مشارکت برین هیجان‌زده است و مشارکت‌های او را تشویق کرده است». و این از افرادی است که با تفکر او آشنا هستند.

برین وقت خود را در ساختمان چارلستون شرق می گذراند، جایی که تیم هوش مصنوعی در حال حاضر در آن قرار دارد. پیچای هم آنجا دفتر دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ¡هولا الکسا! آمازون آموزش های انگلیسی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای اسپانیایی زبانان گسترش می دهد

این یک خبر بزرگ برای گوگل یا بهتر است بگوییم آلفابت است. اما آنقدرها هم دیوانه نیست. به هر حال، سرگئی برین کسی بوده است که بیشتر به چیزهای دیوانه کننده ای مانند هوش مصنوعی علاقه دارد. او سال‌ها پیش برای نمایش Google Glass به صحنه Google I/O در Moscone رفت. اما مشاهده اینکه هر دو بنیانگذار نقش های فعال تری در استراتژی هوش مصنوعی دارند، نشان می دهد که هوش مصنوعی چقدر برای گوگل اهمیت دارد. مدیرعامل، ساندار پیچای همیشه آن را به عنوان یک معامله بزرگ، و چیز بزرگ بعدی برای گوگل می‌دانست.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/yiCywF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *