جاذبه های گردشگری در دیدنی ترین شهر دنیا 

زمان مطالعه: 3 دقیقه

 

 


 

جاذبه های گردشگری در دیدنی ترین شهر دنیا

 


شهر زیبای استانبول یکی از برترین مقاصد گردشگری در دنیاست و سالانه پذیرای میلیونها مسافر است که هر یک با هدفی خاص وارد این شهر می گردند . برخی با قصد بازدید آثار تاریخی ارزشمند آن و جستجو در تاریخ و فرهنگ غنی این سرزمین راهی این سفر می گردند و برخی دیگر به دنبال خوشگذرانی و سپری نمودن تعطیلاتی مفرح و شاد چمدان می بندد و البته کسانی هم هستند که همه این جاذبه ها را با هم می خواهند . خلاصه با هر سلیقه و سنی که باشید سفر به شهر برایتان بسیار جذاب و تماشایی خواهد بود. خوشبختانه کشور ترکیه در همسایگی کشورمان ایران قرار دارد و روابط دوستانه این دو کشور و همچنین نزدیک بودن فرهنگ این دو کشور به هم سبب شده سفر به ترکیه برای ما ایرانیان بسیار ساده و نسبتا ارزان باشد .

جالب است بدانید شهر استانبول در سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی اتحادیه اروپا به عنوان پایتخت فرهنگ این قاره انتخاب شده و سومین شهر توریستی جهان به شمار می آید.

سفر با تور استانبول سفر باتو یعنی تجربه گشت و گذار در بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و بودن در میان دو قاره اسیا و اروپا . شهر استانبول دارای جاذبه های طبیعی فراوانی است از دریای مرمره و دریای سیاه گرفته تا خلیج شاخ طلایی و تنگه بسفر همگی در پدید آمدن طبیعت شگفت انگیز آن تاثیر گذار بوده اند و شاید همین امر سبب شده از گذشته های دور امپراتوریهای بزرگ دنیا اینجا را به قلمرو فرمانروایی خود تبدیل کنند که نتیجه آن باقی گذاردن صدها اثر تاریخی حیرت آور و منحصر بفرد است  . هر چه در مورد این کلان شهر و جاذبه های آن بگوییم باز کم است بنابراین بهتر است برای کشف بهتر این شهر تاریخی با چهره ای مدرن دل به راه بسپارید و عازم سفری هیجان انگیز شوید.

همانطور که گفتیم این شهر دارای جاذبه های گردشگری و توریستی فراوانی است که شرح تک به تک آنها در این مقاله نمی گنجد و حتی ذکر اسامی همه آنها کار بسیار دشواری است . بنابراین در ادامه این مطلب شما را تنها با برخی از مشهورترین جاذبه های دیدنی در این شهر آشنا می کنیم .

  1. ایاصوفیه

 این بنای باشکوه  بواسطه دارا بودن معماری شگفت انگیز ، طراحی و تزئینات داخلی زیبا و قدمت تاریخی دیرینه ، بیشترین میزان گردشگر را به خود اختصاص داده است و روزانه صدها نفر از آن بازدید می کنند.  این بنا در بین سال های 532 و 537 برای هزار سال مهم ترین کلیسای این منطقه بود و بعد از گسترش اسلام به این سرزمین ، از کلیسا به مسجد تبدیل شد . و بعد از آن و به دستور آتاتورک به موزه  تبدیل شد . مسجد ایاصوفیه در کنار دیگر بناهای تاریخی مهم شهر در محله سلطان احمد واقع شده است .

  1. مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)

این بنای باشکوه و منحصر بفرد به دستور سلطان احمد ساخته شده است وی همیشه در صدد ساخت  مسجدی بود که عظمت و شکوه آن کمی از  مسجد ایاصوفیه نداشته باشد و بتواند در رقابت با ایا صوفیا پیروز شود. و اتفاقا او در این کار موفق شد و این بنای باشکوه هم مرتبه با ایاصوفیا قرار گرفت . اما وی در فاصله کوتاهی از اتمام ساخت این بنا و در جوانی از دنیا رفت و پیکرش در حیاط همین بنا به خاک سپرده شد . گفتنی است برای بازدید از این مکان مذهبی می بایست لباس پوشیده به تن داشته باشید. خانم ها با روسری اجازه ورود دارند و آقایان می بایست شلوار بلند به پا داشته باشند. مسجد آبی نیز در کنار بسیاری از آثار تاریخی مشهور در محله سلطان احمد واقع شده است. این مسجد همه روزه از ساعت نه صبح تا پنج عصر باز است. ورودی آن رایگان است، ولی در ساعات نماز به خصوص جمعه ها، ورود گردشگران به آن ممنوع است.

  1. کاخ توپکاپی (توپکاپی سارایی)

کاخ توپکاپی یکی از با عظمت ترین بناهای تاریخی نه تنها در این شهر بلکه در همه دنیاست . این کاخ منزلگاه بسیاری از سلاطین عثمانی است و آن در حدود چهار قرن در اینجا می زیستند و از همه این نقطه بر کل قلمرو خود فرمانروایی  می نمودند .

 حرمسرای بزرگ کاخ توپکاپی یکی از دیدنی ترین بخشهای آن است که برای بازدید از آن تور جداگانه ای وجود دارد . گردشگرانی که مشتاق بازدید از حرمسرا هستند می بایست علاوه بر پرداخت ورودی سیزده دلاری این کاخ ، ده دلار دیگر بپردازند. این موزه همه روزه بجز سه شنبه ها از ساعت نه صبح الی هفت عصر باز است.  تور کیش سفر باتو را از دست ندهید.

  1. کاخ دلمه باغچه

این کاخ که در نزدیکی تنگه بسفر قرار دارد، یکی دیگر از بناهای تاریخی و شگفت انگیز در این شهر است . کاخ دلمه باغچه در قرن نوزدهم ساخته شده ، و آخرین سلاطین عثمانی از آن برای اقامت و حکمرانی استفاده می کردند. معماری داخلی و خارجی این کاخ بسیار زیباست و ترکیبی از سبک های عربی و اروپایی را به نمایش گذارده است .

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/udz
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *