آموزش کیوبیس فصل دوازدهم بخش دوم : ایجاد Fade و Crossfade

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تنظیمات Fade ایجاد شده به کمک پردازش ها

اگر یک رویداد صوتی یا دامنه ای از آن را انتخاب نمایید می توانید به ترتیب Audio → process در نوار منو را کلیک و سپس یکی از دو فرمان جلوه Fade-in و   Fade-out را انتخاب نمایید . به این ترتیب یک پنجره شامل تنظیمات Fade باز می شود . تنظیمات دلخواه را ایجاد نموده و سپس دکمه process را کلیک می کنید . تنظیمات Fade که با این روش ایجاد می کنید بر خود کلیپ صوتی اجرا می شوند . بنابر این اگر اگر بعدها یک رویداد بر اساس آن کلیپ صوتی ایجاد نمایید رویداد بدست آمده شامل تنظیمات  Fade خواهد بود .

پنجره تنظیمات Fade

در این پنجره در قسمت Curve kind می توانید نوع منحنی تعیین کننده تنظیمات Fade را دارید .  می توانید نقاط موجود بر این منحنی را کلیک نموده و جابجا کنید یا در نقاط مورد نظر روی منحنی کلیک نمایید تا نقاط جدید ایجاد نمایید سپس آن نقاط را کلیک نموده و جابجا کنید تا شکل منحنی را به دلخواه تغییر دهید .

پایین پنجره تعدادی دکمه قرار دارد که با کلیک نمودن آنها می توانید از شکلهای آماده برای منحنی تنظیمات Fade استفاده نمایید .

دکمه Perview را کلیک کنید تا بتوانید صدای رویداد به همراه تنظیمات فعلی Fade بشنوید . سپس دکمه Process را کلیک می کنید تا تنظیمات بر کلیپ صوتی اجرا شوند .

 

تنظیم Cross fades

اگر در یک شیار صوتی دو رویداد داشته باشید که روی هم نهاده باشند می توانید از تنظیمات  Cross fades ( محو متقابل ) استفاده نمایید تا انتقال صدا از رویداد به رویداد دیگر نرمتر و طبیعی تر انجام گیرد . ابتدا کلید Shift را نگهداشته و هر دو رویداد را انتخاب می کنید سپس به ترتیبAudio → cross fade  در نوار منو را کلیک کنید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل نهم بخش هشتم : پردازش صوتی

برای حذف تنظیم   Cross fades موجود بین دو رویداد نیز ابتدا هر دو رویداد را انتخاب نموده و سپس به ترتیب Audio → remove fades در نوار منو را کلیک کنید .

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/TIw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *