آموزش کیوبیس فصل دوازدهم بخش سوم : ایجاد Fade و Crossfade

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پنجره تنظیمات Cross fades

هر گاه یک Cross fades بین دو رویداد صوتی تنظیم نمایید ، می توانید از این پنجره استفاده نموده و تنظیمات جلوه را دقیق تر انجام دهید . کافی است داخل شیار روی نماد Cross fades ( به شکل یک ضربدر ) دوبار کلیک کنید .

سمت چپ این پنجره دو منحنی مستقل برای تنظیم Fade-in و  Fade-out  در اختیار دارید می توانید از دکمه های پایین هر یک از منحنی ها استفاده نموده و نوع و شکل منحنی را به دلخواه تغییر دهید .

به کمک دکمه های سمت راست می توانید فقط جلوه Fade out یا فقط جلوه Fade in یا همزمان هر دو جلوه Cross fades را اجرا نموده و تنظیمات آنها را کنترل نمایید .

 

تنظیمات Auto fade  و  Auto crossfade

برنامه Cubase شامل یک ویژگی Auto fade  ( تنظیم خودکار تغییر تدریجی صدا ) است که می توانید آن را به روش سراسری برای کل پروژه یا برای هر یک از شیارهای پروژه به طور جداگانه فعال و تنظیم نمایید .

 

تنظیم سراسری Auto fade

  1. به ترتیب Project → auto fade settings در نوار منو را کلیک کنید .
  2. پنجره ای با عنوان Auto fade باز می شود . در این پنجره نوع و شکل منحنی برای Fade-in و Fade-out  را تعیین نموده و سپس در فیلد Length طول زمان جلوه را تعیین نموده و سپس گزینه های Auto fade in و Auto fade out و Auto cross fade را فعال نموده و دکمه ok را کلیک کنید .

 

 

تنظیم Auto fade برای یک شیار

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ادامه آموزش فصل سوم : فاصله شناسی

به طور معمول همه شیارهایی که در یک پروژه دارید برای تنظیمات Auto fade از تنظیمات Auto fade ایجاد شده برای پروژه تبعیت می کنند . اما توصیه می کنم که ویژگی سراسری Auto fade در یک پروژه را غیر فعال نموده و سپس برای هر شیار از تنظیمات جداگانه استفاده نمایید .

بر روی ناحیه تنظیمات شیار مورد نظر را کلیک راست نموده و گزینه Auto fades settings را انتخاب نمایید . سپس گزینه Project settings را غیرفعال نموده و دکمه ok  را کلیک کنید .

 

 

منحنی شدت صدا

هر رویداد که داخل یک شیار قرار می دهید یک منحنی شدت صدا دارد که توسط آن می توانید شدت صدای رویداد را در ابتدا یا انتها یا هر نقطه دیگر رویداد تغییر دهید . ابتدا بزرگنمایی رویداد را افزایش دهید . سپس ابزار Draw  را فعال نمایید .

اشاره گر ماوس را داخل رویداد قرار داده و کلیک کنید . یک منحنی آبی رنگ آشکار می شود که همان منحنی شدت صدای رویداد است . هر جا لازم است شدت رویداد را تغییر دهید کلیک نموده و سپس به طرف بالا یا پایین بکشید .

 

 

” پایان “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MfT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *