از جزیره آختامار  تا موزه تاریخی و دیدنی وان  در جاذبه های دیدنی وان

زمان مطالعه: 4 دقیقه

از

www.goturkeytourism.com/assets/img/akdamar-isla...

شهر وان یکی از شهرهای توریستی و دیدنی در ترکیه است که در شرق این کشور قرار دارد . به خصوص در سالهای اخیر این شهر مورد توجه بسیاری از گردشگران و البته ایرانیان قرار گرفته که شاید دلیل آن هم مرز بودن با شهر تبریز است . البته نزدیک بودن فرهنگ این دو منطقه بهم و همچنین هزینه های نسبتا پایین سفر و اقامت در آن نیز بی تاثیر نخواهد بود.

تور وان ارزان قیمت دارای طبیعتی سرسبز است و آثار باستانی نیز کم ندارد در جای جای این شهر امکانات رفاهی و تفریحی برای گردشگران تدارک دیده شده است . بسیاری از گردشگران با قصد خرید به این شهر سفر می نمایند که این بهترین انتخاب است زیرا وان دارای مراکز خرید بیشماری است و ازاین لحاظ  چیزی از شهرهای بزرگ و پرطرفدارش کم ندارد. اغلب برندهای معتبر ترکیه و اروپا در اینجا شعبه دارند و کالاهای با کیفیت و قیمتهای نسبتا ارزان در آن به وفور یافت می گردد.

به گزارش سفر باتو ، از اینها گذشته در این شهر نژادی خاص از گربه زندگی می کنند که به خاطر چشمان زیبا و دورنگ به شهرت رسیده اند. اگر مایل به دیدن آنها هستید باید بگوییم تعداد زیادی از آنها در اطراف دریاچه زندگی می‌کنند.

طبیعت این شهر بسیار زیبا و سرسبز است و از میان این همه زیبایی دریاچه وان با قدمتی در حدود پنج هزار سال پیش از میلاد یکی از دیدنی ترین هاست . در طول تاریخ تمدن‌ های مختلفی بر این منطقه حکمرانی می نمودند که از میان آن اورارتینی‌ها، ارمنی‌ها ، رومی‌ها ، سلجوقیان و عثمانیان دارای بیشترین شهرت و قدرت بوده اند و در گوشه و کنار این شهر آثار به جا مانده از آنان به چشم می خورد.

در ادامه به معرفی برخی از دیدنی های این شهر خواهیم پرداخت . پس با ما همراه باشید :

دژ وان ، بزرگ‌ترین قلعه سنگی منطقه

دژ تاریخی وان بر روی ارتفاعاتی مشرف به شهر سه هزار ساله اورارتو قرار دارد، این بنا مابین قرون هفتم تا نهم ساخته شده است و بازمانده ای از دوران حکمرانی اوراتینی هاست . این بنا بزرگ‌ترین قلعه در منطقه بوده  و در اطراف آن ، برج ساردور دیده می شود .

جزیره آختامار

جزیره زیبا و پر رمز و راز آختامار در میان آبهای دریاچه وان واقع شده و دارای طبیعتی شگفت انگیز است و بازدید از آن در الویت برنامه های گردشگران قرار دارد . طبیعت این جزیره بسیار زیبا و دیدنی است و در فصل تابستان همه جای آن سرسبز و پر گل است . بر طبق برخی افسانه‌ها نام این جزیره از داستانی عاشقانه گرفته شده و گفته می شود مردی جوان عاشق دختری زیبا از این جزیره می ‌شود وی هر شب از دریاچه عبور می کرده و خود را به دختر زیبا رو می رسانده . اما در یک شب طوفانی  گرفتار موجها شده و قایق وی در آب سرنگون شده و خود او نیز در دریا غرق می گردد . وی قبل از مردن بارها نام دختر را که آختامار نام داشته فریاد می زند و صدایش در همه جای جزیره به گوش می رسد و از آن پس این جزیره آختامار نامیده شد. با گشت و گذار در این جزیر زیبا با کلیسای تاریخی روبرو می شوید که صلیب مقدس  نام دارد و قدمت آن به سال ۹۱۵ میلادی باز می‌گردد .

کلیسای صلیب مقدس ، شکوه آختامار

کلیسای با شکوه صلیب مقدس بر بالای ارتفاعات جزیره آختامار قرار گرفته است . باستان شناسان قدمت این بنا را به  سال‌ های ۹۱۵ تا ۹۲۱ میلادی نسبت می دهند . بازدید از این بنا بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود به خصوص اینکه بر روی دیوارهای آن نقوشی زیبا به تصویر کشیده شده که گفته میشود داستانهایی از کتاب مقدس انجیل است.  تور ارمنستان ارزان سفر باتو را رزرو کنید.

این کلیسا در سالهای اخیر مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت  .

قلعه هوساپ ، یادگاری قرون وسطی

قدمت این بنای باستانی به قرون وسطی باز می گردد که در امتداد ساحل رودخانه هوساپ ساخته شده است . معمار قلعه محمودی سلیمان  نام داشته که گفته میشود پس از اتمام کار دستان وی قطع گردیده تا وی دیگر نتواند قلعه ای همتای هوساب بسازد و این بنا برای همیشه بی همتا باقی بماند. قلعه هوساپ در سال ۱۶۴۳ ساخته شده و دارای دو بخش خارجی و داخلی است . چهل  برج در اطراف این قلعه ساخته شده که وظیفه محافظت از آن را به عهده دارند .

موزه تاریخی و دیدنی وان

موزه وان مکانی دیدنی است که با بازدید از آن با تاریخ پرفراز و نشیب این منطقه بیشتر آشنا خواهید شد . در این موزه آثار تاریخی ارزشمندی از تمدن های اورارتیان تا عثمانیان به نمایش گذاشته شده است . در حیاط داخلی این موزه، کتیبه‌های باستانی را خواهید دید که بر پیکره آنها حکاکی‌ های سنگی نگاشته شده است. در قسمت دیگری از این موزه طلا و جواهرات اورارتیانی به معرض نمایش گذارده شده که دیدن آنها جالب و سرگرم کننده خواهد بود.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/lmi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *