آموزش کیوبیس فصل پنجم بخش هفتم : ضبط صدا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عملیات ضبط صدا

پس از اینکه صدای مورد نظر را به یکی از روشهای ممکن داخل شیار موردنظر ضبط نمودید ، یک فایل صوتی داخل پوشه Audio در پوشه پروژه فعلی ایجاد می شود . رویداد مربوط به این فایل صوتی نیز داخل شیار مستقر می شود . همچنین یک کلیپ صوتی مربوط به این فایل صوتی داخل پنجره pool ایجاد می شود .

پس از ضبط صدا اگر لازم بود تا صدای ضبط شده را حذف نمایید ، کافی است بلافاصله به ترتیب Edit → undo در نوار منو را کلیک کنید . به این ترتیب رویداد موجود در شیار حذف خواهد شد . همچنین کلیپ مربوط به این فایل صوتی داخل پنجره  pool  نیز حذف خواهد شد اما فایل صوتی ایجاد و ذخیره شده در هارد دیسک کامپیوتر باقی می ماند .

 

ضبط رویدادهای روی هم نهاده   

وظیفه اصلی شیارها در یک پروژه آن است که هر شیار در هر لحظه از زمان فقط یک رویداد را اجرا نماید . به همین دلیل اگر در یک شیار دو یا چند رویداد روی هم نهاده داشته باشید ، در هر لحظه از زمان فقط یکی از آنها اجرا خواهد شد .

اگر هنگام ضبط صدا در یک شیار قبلا رویدادهای در آن ناحیه از شیار وجود داشته باشد چه اتفاقی می افتد ؟ این موضوع بستگی دارد به تنظیم Linear record در پانل Transport  .

  • اگر گزینه Normal یا Merge را انتخاب نمایید و ضبط صدای جدید را انجام دهید در حالی که قبلا رویداد دیگر در آن ناحیه از شیار وجود داشته باشد ، رویداد جدید روی قبلی قرار می گیرد و وضعیت  روی هم نهادگی خواهیم داشت . تفاوت گزینه های  Normal  یا Merge مربوط به ضبط اطلاعات   Midi می باشد .
  • اگر گزینه Replace را انتخاب نمایید ، صدای ضبط  شده جدید به شکل یک رویداد جایگزین رویداد قبلی در شیار خواهد شد و رویداد قبلی از شیار حذف می شود .
  • هنگامی که دو رویداد روی هم نهاده در یک شیار دارید ، در قسمت روی هم نهاده فقط رویداد قابل رویت ( آن رویدادی که در شیار مشاهده می کنید ) اجرا خواهد شد. با استفاده از فرمانهای Move to front و Move to back در منوی Edit می توانید ترتیب روی هم نهادگی این رویدادها را تغییر دهید .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل سوم بخش سوم : روشهای اجرای پروژه و پانل Transport

 

” ادامه دارد ”  

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/yZW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *