آموزش کیوبیس فصل سوم بخش چهارم : روشهای اجرای پروژه و پانل Transport

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ضبط اطلاعات  Midi

بهترین راه برای ضبط اطلاعات  Midi در محیط Cubase آن است که گزینه  Midi thru activate را در پنجره تنظیمات برنامه فعال نموده و گزینه  Local off در کنترلر  Midi  را نیز فعال نمایید . به این ترتیب کلاویه هایی که اجرا می کنید پس از ورود به برنامه دوباره به گذرگاه خروجی شیار مورد نظر ارسال شده و می توانید همزمان با اجرای نت ها ، صدای تولید شده در شیار را بشنوید .

  1. به ترتیب File → preferences در نوار منو را کلیک کنید .
  2. در ستون سمت چپ عبارت Midi را کلیک کنید .
  3. در پانل سمت راست گزینه Midi thru active را فعال کنید . دکمه Apply و سپس دکمه  ok  را کلیک کنید .
  4. دکمه Record enable مربوط به شیار  Midi مورد نظر را فعال کنید . نت ها را روی کلاویه کنترلر  Midi  اجرا نمایید . مطمئن شوید که صدا موردنظر به درستی به شیار Midi وارد می شود . سپس دکمه  Record  در پانل  Transport را کلیک نموده و نت های اصلی را اجرا نمایید تا اطلاعات Midi در شیار ضبط شود .

 

تنظیم کانال Midi  در کنترلر  Midi

بیشتر سینتی سایزرهای Midi می توانند همزمان چند نوع صدا را اجرا کنند که هر کدام آنها روی یک کانال متفاوت  Midi  اجرا می شود . برخی وسیله ها مانند وسایل سازگار با استاندارد  Cneral midi همواره از همه 16 کانال موجود استفاده می کنند . اگر چنین وسیله ای را به کامپیوتر متصل نموده اید ، فقط لازم است در محیط برنامه شانزده تراک  midi باز کنید تا هر یک از صداهای تعریف شده در سینتی سایزر در یک تراک جداگانه شناخته و ضبط شود . اما در سایر وسایل لازم است از امکانات پانل وسیله استفاده نموده و شماره Parts و Timbers یا سایر تنظیمات را تغییر دهید تا اطلاعات در یک کانال خاص ارسال و دریافت شوند . در این مورد بهتر است به دفترچه راهنمای  Midi controller مراجعه نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل هفتم بخش دوم : شیارهای نوع Folder

 

نامگذاری گذرگاههای Midi

گذرگاههای ورودی و خروجی  Midi در یک کامپیوتر اغلب اسامی طولانی و ژنریک دارند . می توانید نام این گذرگاهها را در محیط برنامه  Cubase تغییر دهید :

  1. به ترتیب Devices → device setup در نوار منو را کلیک کنید .
  2. در پانل سمت چپ عنوان midi port setup زیر عنوان اصلی  Midi را انتخاب نمایید .
  3. در پانل ست راست زیر ستون نام گذرگاه های ورودی و خروجی midi موجود در سیستم فهرست شده اند . نام گذرگاه را کلیک نموده و زیر ستون name نام جدید را تایپ نموده و کلید Enter را فشار دهید .

 

 

” ادامه دارد “

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/oYs
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *