آموزش کیوبیس فصل دهم بخش هشتم : پنجره Sample Editor

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در مورد Audio warp

عبارت Audio warp اصطلاح خاص برنامه برای عملیات انتقال نت ها و تغییر کشش زمانی رویدادهای صوتی است . برای انجام این عملیات از پنجره Sample editor  استفاده می کنیم . مهمترین عملیات Audio warp شامل تطبیق tempo یک لوپ صوتی با این مقدار در پروژه و نیز تثبیت مقدار  tempo در یک رویداد صوتی است که مقدار tempo آن متغیر باشد .

اگر بخواهید مقدار tempo  یک لوپ را با همین مقدار  در پروژه  تطبیق دهید باید از لوپ های با میزان ثابت استفاده نمایید .  در این شرایط کافی است دکمه musical mode  در نوار ابزار پنجره را فعال نمایید . musical mode   یکی ازز جنبه های کلیدی عملیات Audio warp در برنامه است  چون به شما امکان می دهد تا مقدار tempo کلیپ های صوتی را به همین مقدار در پروژه قفل نمایید . به این ترتیب با خیال آسوده از لوپ ها در پروژه استفاده می کنید . هنگامی که دکمه musical mode   فعال باشد همه کلیپ های صوتی ار مقدار  و تغییرات  tempo پروژه تبعیت می کنند درست همان چیزی که در رویداد midi داریم . موضوع تطبیق مقدار tempo با موضوع quantize تفاوت دارد که سبب برهم زدن زمان بندی کلیپ می شود .

 

تغییر مقدار grid   و tempo به روش دستی

 

گاهی یک لوپ صوتی دارید که ویرایش اتوماتیک برای آن مناسب نیست . در این شرایط لازم است از روشهای دستی برای تغییر مقدار tempo آن لوپ استفاده نمایید برای این عملیات در پانل سمت راست برگه Definition را باز کنید دکمه مربوط به manual adjust را فعال نمایید . ماوس را داخل ناحیه رویداد قرار دهید در منوی grid ممقدار مورد نظر را انتخاب نمایید ماوس را به ابتدای کلیپ منتقل کنید تا عبارت set grid start دیده شود سپس کلیک نموده و به طرف راست بکشید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل سوم بخش اول : روشهای اجرای پروژه و پانل Transport

کلید ctrl را نگهداشته و پرچم قرمز را کلیک نموده و به طرف چپ یا راست بکشید پرچم سبز نشان دهنده شروع کلیپ است . پرچم قرمز نشان دهنده میزان است که می توانید کلید ctrl را نگهداشته و این پرچم را کلیک نموده و جابجا کنید . پرچم صورتی نشان دهنده ضرب ها است که می توانید آن را کلیک نموده و بکشید تا ضرب قبلی یا بعدی در کلیپ را مشخص نمایید . پرچم آبی رنگ نشان دهنده میزان است که می توانید آن را کلیک نموده و جابجا نمایید .

پس از انجام ویرایش ها اگر احساس می کنید میزان کلیپ صوتی بیش از حد یکدست شده می توانید برگه Audio warp را باز و دکمه musical mode را فعال نموده و مقدار quantize را تغییر دهید . اگر در این فیلد گزینه bars را انتخاب نمایید کلیپ صوتی با مقدار tempo تطبیق می یابد بدون اینکه عملیات quantize اجرا شود .

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pcc
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *