آموزش کیوبیس فصل دهم بخش ششم : پنجره Sample Editor

زمان مطالعه: 2 دقیقه

انتخاب ناحیه در کلیپ صوتی

هر گاه داخل پنجره Sample editor و در پانل Regions نام یک ناحیه را انتخاب نموده و سپس دکمه Select region را کلیک کنید . دامنه مربوط به آن ناحیه داخل کلیپ صوتی بطور خودکار انتخاب می شود .

ایجاد رویدادهای جدید بر اساس نواحی

داخل پنجره Sample editor و در پانل Regions ستون سمت چپ مورد نظر را کلیک نموده و دکمه ماوس را نگهداشته و کشیده و داخل شیار مورد نظر در پنجره رها کنید به این ترتیب یک رویداد جدید بر اساس ناحیه موردنظر در شیار صوتی ایجاد می شود .

 

دستکاری و ویرایش صدا

در این تمرین از امکانات پنجره Sample editor برای ویرایش و پردازش صدا استفاده می کنیم . هر رویداد صوتی در واقع یک قسمت یا همه یک کلیپ صوتی را اجرا می کند . هرگاه یک رویداد صوتی را داخل یک شیار دوبار کلیک کنید ، پنجره Sample editor برای آن رویداد باز شده و امواج صوتی مربوط به آن رویداد را به همراه تعداد زیادی ابزارها و امکانات ویرایش در اختیار شما قرار می دهد .

در تمرین بعدی از پنجره Sample editor برای یک رویداد صوتی استفاده می کنیم و بخشی از این رویداد را بریده و در نقطه ای دیگر درج می کنیم .

 

  1. داخل شیار صوتی پروژه یک رویداد صوتی را دوبار کلیک کنید .
  2. ابزار Range selection را فعال نمایید . در نقطه مورد نظر داخل امواج صوتی کلیک نموده و دکمه ماوس را نکهداشته و بکشید . در نقطه مورد نطر دکمه ماوس را رها کنید تا یک دامنه از امواج صوتی را انتخاب نمایید .
  3. به ترتیب Edit → Cut در نوار منو را کلیک کنید . دامنه انتخاب شده از مکان فعلی جدا شده و در حافظه موقت ویندوز قرار می گیرد . جای خالی دامنه حذف شده توسط امواج سمت راست آن پر می شود .
  4. انتهای امواج صوتی را آشکار نمایید . خط زمان را به انتهای امواج منتقل نمایید . به ترتیب Edit → paste در نوار منو را کلیک کنید .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل سیزدهم بخش پانزدهم : افکتهای صوتی

 

 

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/DdG
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *