آموزش کیوبیس فصل دهم بخش اول : پنجره Sample Editor

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فصل دهم

پنجره Sample Editor

 

به کمک این پنجره می توانید صدا را در سطح کلیپ صوتی مشاهده و دستکاری نمایید . می توانید قطعاتی از امواج صوتی را کپی کرده یا بریده و در جای دیگر قرار دهید . یا می توانید بخشی از اطلاعات صوتی را حذف نموده یا افکتها را اجرا نمایید . عملیاتی که در محیط این پنجره انجام می دهید از نوع غیر تخریبی می باشند چون به کمک فرمان Offline process history می توانید هر یک از عملیات اجرا شده را لغو نمایید .

برای باز کردن پنجره Sample Editor در پنجره پروژه روی رویداد صوتی مورد نظر دوبار کلیک نموده یا داخل پنجره pool روی نام کلیپ صوتی مورد نظر دوبار کلیک کنید البته اگر داخل پنجره پروژه بر روی یک بخش دوبار کلیک کنید پنجره Audio part editor باز می شود که با پنجره Sample editor تفاوت دارد .

 

امکانات پنجره Sample Editor

اگر داخل پنجره Sample Editor کلیک راست نمایید ، یک منوی فرعی باز می شود . در این منو تعدادی گزینه فرعی آشکار می شوند که توسط آنها تعیین می کنید چه چیزهایی داخل این پنجره نشان داده شوند همچنین با انتخاب گزینه setup در منوی کلیک راست می توانید هر یک از قسمتهای رابط کاری پنجره را آشکار یا پنهان نمایید .

 

نوار ابزار پنجره

نوار ابزار پنجره Sample Editor از چند قسمت مجزا تشکیل شده است . زیر نوار عنوان پنجره یک تصویر مینیاتوری از رویداد صوتی دارید . این تصویر نشان دهنده کل رویداد صوتی است . قسمتی که داخل ناحیه اصلی پنجره مشاهده می کنید در واقع قسمتی از تصویر مینیاتوری است که داخل یک چهارضلعی آبی رنگ قرار دارد . می توانید در ناحیه تصویر مینیاتوری این چهار ضلعی آبی رنگ را کلیک نموده و جابجا کنید یا ابعاد آن را تغییر دهید . به این ترتیب می توانید خیلی سریع ناحیه دلخواه رویداد صوتی را با بزرگنمایی مناسب در پنجره اصلی مشاهده و بررسی نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل دوازدهم بخش سوم : ایجاد Fade و Crossfade

برای جابجایی چهارضلعی آبی رنگ ، اشاره گر ماوس را داخل محدوده آن قرار داده و سپس کلیک نموده و بکشید . برای تغییر اندازه چهارضلعی نیز اشاره گر ماوس را بر یکی از لبه های ان قرار داده و سپس کلیک نموده و بکشید .

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vOF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *