آموزش کیوبیس فصل ششم بخش اول : شیار Arranger

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فصل ششم

شیار Arranger

 

به کمک شیارهای نوع Arranger می توانید قسمت هایی از پروژه را انتخاب نموده و با آنها به روش غیرخطی رفتار نمایید . قسمتهایی از پروژه را انتخاب نموده و آنها را به بخش ها در یک شیار Arranger تبدیل نموده و سپس یک فهرست اجرایی دلخواه برای این بخش ها تنظیم می کنید . به این ترتیب کنترل و تنظیم اجرای غیرخطی پروژه امکان پذیر خواهد شد .

ایجاد و تنظیم یک شیار Arranger

می توانید به ترتیب Project → add track → arranger را کلیک کنید .

یا در ناحیه خالی از تنظیمات شیارها کلیک راست نموده و گزینه Add arranger track را انتخاب نمایید .

به این ترتیب یک شیار از نوع Arranger ایجاد می شود . در هر پروژه فقط یک شیار از نوع Arranger می توان داشت . سپس لازم است تا بخش های دلخواه را داخل این شیار تنظیم نمایید . طول یک بخش دلخواه است و می توانید بخش های روی هم نهاده ایجاد نمایید و لزومی ندارد تا ابتدای یک بخش بر انتهای بخش دیگر قرار داشته باشد .

ابزار Draw در نوار ابزار اصلی را فعال  نموده و داخل شیار کلیک نموده و بکشید تا یک بهش یا طول دلخواه ایجاد نمایید . یا می توانید در ناحیه ای از شیار که بین دو نشانگر چپ و راست قرار دارد توسط Select دوبار کلیک کنید تا یک بخش ایجاد نمایید .

بخشهایی که در یک شیار Arranger ایجاد می کنید بطور پیش فرض با حروف A و B و C و …. نامگذاری می شوند . اما می توانید هر یک از بخشها را انتخاب نموده و سپس نام دلخواه را برای آن تایپ کنید . این بخش ها را می توانید به روشهای عادی انتخاب نموده و جابجا کرده یا تغییر اندازه داده یا حذف نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ادامه آموزش فصل دوم : میزان و ضرب

 

تنظیم ترتیب اجرا

برای تنظیم ترتیب اجرا در یک شیار Arranger بهتر است از امکانات پنجره Arranger editor استفاده نمایید . ابتدا شیار را فعال نموده و سپس دکمه e در ناحیه تنظیمات شیار یا در ناحیه کاوشگر را کلیک کنید .

در این پنجره فهرست بهشهای اجرایی موجود در شیار را در پانل سمت راست مشاهده می کنید . در پانل سمت چپ اسامی فهرستهای اجرایی را مشاهده می کنید .

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qEB
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *