آموزش کیوبیس بخش نهم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تمرین : ایجاد یک پروژه جدید

  1. برنامه Cubase را باز کنید . به ترتیب File → new project در نوار منو را کلیک کنید .
  2. زیر قسمت Templates گزینه Empty را انتخاب نموده ودکمه  ok را کلیک کنید .
  3. داخل پنجره Select directory مکان مناسب و دلخواه برای ذخیره فایل پروژه را انتخاب نموده و دکمه ok را کلیک کنید .
  4. این پروژه خالی و بدون شیار است . اکنون می خواهیم یک شیار صوتی و یک شیار Midi به این پروژه اضافه کنیم . در ناحیه تنظیمات شیارها کلیک راست نموده و گزینه  Add audio track را انتخاب نمایید . دکمه  ok  را کلیک کنید . دوباره در همان ناحیه کلیک راست نموده و گزینه   Add audio track را انتخاب نمایید .
  5. ناحیه تنظیمات شیار صوتی را کلیک کنید تا این شیار فعال شود . به ترتیب File → import → audio file را کلیک نموده و نام یک فایل صوتی را انتخاب نموده و دکمه Open را کلیک کنید .
  6. در پنجره ای که باز می شود گزینه Copy file to working directory را فعال نموده و دکمه  ok  را کلیک کنید . به این ترتیب یک رویداد صوتی را داخل یک شیار صوتی در پروژه وارد نمودیم .
  7. ناحیه تنظیمات شیار Midi را کلیک کنید تا این شیار فعال شود . یک کنترلر Midi ( مثلا کیبورد ) را به کارت صوتی کامپیوتر متصل نمایید . در ناحیه تنظیمات این شیار دکمه  Record enable را فعال کنید .
  8. در نوار ابزار Transport دکمه  Record را فعال نموده و همزمان نت های دلخواه را روی کلاویه ها اجزا نمایید . پس از پایان اجرای نت ها بلافاصله دکمه  Record در نوار ابزار  Transport  و دکمه  Enable record  در ناحیه تنظیمات شیار را غیر فعال نمایید .
  9. دکمه play در نوار ابزار   Transport را کلیک کنید . سپس دکمه Stop را کلیک پس از عملیات ضبط اطلاعات midi پنجره key editor را باز کرده ونت های ضبط شده را بر اساس کسر میزان و ریتم  quantize نمایید .
  10. در ناحیه تنظیمات شیار صوتی دکمه s را کلیک کنید تا این شیار در وضعیت تک خوانی solo قرار گیرد . به این ترتیب هنگام اجرای پروژه فقط محتوی این شیار را می شنوید . دکمه play  را کلیک نموده و پس از شنیدن صدای محتوی شیار دکمه  stop را کلیک کنید .
  11. دوباره دکمه S در ناحیه تنظیمات شیار یا در ناحیه کاوشگر را کلیک کنید تا این شیار از وضعیت سکوت خارج شود .
  12. رویداد موجود در شیار صوتی را کلیک کنید تا این رویداد انتخاب شود . دکمه Show event infoline را کلیک کنید تا نوار اطلاعات مربوط به این رویداد را مشاهده نمایید .
  13. داخل نوار اطلاعات بر مقدار Volume کلیک نموده و عدد دلخواه را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید . رویداد را اجرا نمایید .
  14. اجرای رویداد را متوقف نمایید . رویداد موجود در شیار Midi را انتخاب نمایید . داخل نوار اطلاعات مقدار  Velocity را کلیک نموده و عدد دلخواه را تایپ نموده و کلید  Enter را فشار دهید . رویداد Midi  را اجرا نمایید .
  15. رویداد موجود در شیار صوتی را انتخاب نموده و به ترتیب Audio → events to parts در نوار منو را کلیک کنید .
  16. به ترتیب File → save را کلیک کنید . یک نام دلخواه برای این پروژه تایپ نموده و دکمه  Seve  را کلیک نمایید .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش فارسی میکس حرفه ای- بخش سیزدهم

 

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/rNz
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *