گوگل ممکن است روی یک «حالت پرواز متصل» برای اندروید کار کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اتوریتی

حالت هواپیما در گوشی اندروید استوک عکس ۲

ادگار سروانتس / Android Authority

گزارشی از مجله هشت پیک :

  • به نظر می رسد یک پتنت جدید از گوگل به جزئیات چیزی به نام «حالت پرواز متصل» می پردازد.
  • این ویژگی می تواند به طور خودکار حالت هواپیما را هنگامی که تشخیص دهد در هواپیما هستید روشن و خاموش می کند.
  • اتصالات بلوتوث و Wi-Fi همچنان در این حالت پشتیبانی می شوند.

خارج از برنامه‌هایی که به‌طور خاص برای این هدف ساخته شده‌اند، حالت هواپیما همیشه یکی از ویژگی‌هایی بوده است که باید آن را به صورت دستی در اندروید فعال و غیرفعال کنید. اما گوگل ممکن است روی یک ویژگی جدید کار کند که این کار را برای شما انجام دهد.

حق ثبت اختراع جدیدی از گوگل به صورت آنلاین ظاهر شده است. بر اساس این سند، این پتنت برای قابلیتی به نام “Connect Flight Mode” است که برای دستگاه های محاسباتی موبایل کار می کند. این شامل تلفن، تبلت و لپ‌تاپ شما می‌شود.

به نظر می رسد این ویژگی می تواند تشخیص دهد که چه زمانی در هواپیما هستید. اگر این ویژگی فعال شود، به‌طور خودکار حالت هواپیما را برای شما روشن می‌کند و زمانی که تشخیص داد دوباره روی زمین هستید، آن را به حالت عادی برمی‌گرداند.

اما این فقط یک روش فانتزی برای روشن یا خاموش کردن حالت هواپیما نیست. این ویژگی پیشرفته از اتصالات Wi-Fi و بلوتوث پشتیبانی می کند. بنابراین می توانید به اتصال خود ادامه دهید، در حالی که حالت عادی هواپیما این موارد را همراه با شبکه تلفن همراه خاموش می کند. این پتنت اشاره می کند که این ویژگی تنظیمات Wi-Fi را برای تناسب با نوع خاصی از اتصالی که هواپیما می پذیرد پیکربندی می کند. با این حال، اگر تشخیص دهد که باتری شما کم است یا کیفیت شبکه ضعیف است، ممکن است از شبکه جدا شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین شبیه ساز N64 برای اندروید
حالت پروازهای متصل

علاوه بر این، این حالت به دستگاه شما اجازه می‌دهد تنظیمات Wi-Fi را برای اطمینان از تجربه پایدار پیکربندی کند. مواردی مانند پشتیبان‌گیری خودکار، به‌روزرسانی برنامه‌های پس‌زمینه، و به‌روزرسانی‌ها با فعال شدن این حالت خاموش می‌شوند.

اگر تعجب می‌کنید که همه اینها چگونه کار می‌کند، به نظر می‌رسد که افت فشار، سیگنال‌های اولتراسونیک، سیگنال Wi-Fi هواپیما، و فعالیت رزرو سفر شما، همگی به عنوان محرک‌های بالقوه عمل می‌کنند. همانطور که سند بیان می کند، این فرآیند “در پاسخ به این که تشخیص داده شده است که حسگر اطلاعاتی را شناسایی کرده است که نشان می دهد دستگاه محاسباتی سیار در هواپیما قرار دارد” اتفاق می افتد.

از آنجایی که این فقط یک پتنت است، هیچ تضمینی وجود ندارد که این ویژگی هرگز عمومی شود. گوگل و بسیاری از شرکت‌های دیگر همیشه حق ثبت اختراع را ارسال می‌کنند و تنها درصد کمی از آن‌ها واقعاً نور روز را می‌بینند. اما اگر Google حالت پرواز متصل را راه‌اندازی کند، می‌تواند یک ویژگی نسبتا راحت باشد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZtIAAL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *