پیشروی نرم‌افزار Google XR کنار می‌رود، نشان‌دهنده آشفتگی درونی در شرکت است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ساخته شده توسط google logo 1

ریتا الخوری / Android Authority

TL; DR

  • مارک لوکوفسکی، رهبر توسعه نرم افزار Google XR، به طور ناگهانی شرکت را ترک کرد.
  • لوکوفسکی از “تعهد و چشم انداز ناپایدار” گوگل در این فضا انتقاد کرد.
  • تیم XR به دو بخش دیگر ادغام شد، همان بخش هایی که بر گوشی های هوشمند، پوشیدنی ها و غیره نظارت می کنند.

عرضه هدست XR اپل که با نام Vision Pro شناخته می شود، صنعت را به آشوب کشانده است. گفته می شود، سامسونگ در عرضه هدست XR که روی آن کار می کند تاخیر قابل توجهی داشته است. در همان زمان، متا سعی کرد با عرضه Meta Quest 3 درست قبل از رونمایی اپل از Vision Pro، از اپل پیشی بگیرد.

به نظر می رسد که صاعقه گیر Vision Pro به تیم های Google XR نیز برخورد کرده است. مطابق با توییتی که خود نوشته است، مدیر ارشد مهندسی – مسئول سیستم عامل و پلت فرم نرم افزار برای دستگاه های AR و XR – مارک لوکوفسکی گوگل را ترک کرد (h/t 9to5Google). در این توییت، لوکوفسکی در هنگام خروج به صورت استعاری در را کوبید:

من تصمیم گرفتم از نقش خود در Google، جایی که مدیر ارشد مهندسی، مسئول سیستم عامل و پلتفرم نرم افزار برای دستگاه های AR و XR بودم، کناره گیری کنم. تغییرات اخیر در رهبری AR و تعهد و چشم انداز ناپایدار گوگل بر تصمیم من سنگینی کرده است.

اگر نمی‌توانید توییت تعبیه‌شده در بالا را ببینید، لوکوفسکی «تعهد و چشم‌انداز ناپایدار Google» را به عنوان یکی از دلایل بزرگ‌تر تصمیم به ترک کار ذکر می‌کند. این سخنان قوی است و روشن می کند که رفتن او دوستانه نبود.

گوگل XR شرکت را ترک می کند

ما چیز زیادی در مورد جاه طلبی های AR/VR گوگل نمی دانیم. ما می دانیم که گوگل و سامسونگ در حال کار با هم برای ایجاد… چیزی هستند. این دو شرکت در جریان معرفی سری گلکسی اس 23 اعلامیه ای را به این شکل اعلام کردند. با توجه به آنچه می‌دانیم، اندروید اساس این پروژه خاص است.

ما همچنین می دانیم که گوگل تیمی از افراد دارد که روی نرم افزارهای مرتبط با سیستم های XR کار می کنند و این نرم افزار احتمالاً وجود دارد نه مبتنی بر اندروید مشخص نیست که آیا این تیم ها یکی هستند یا همپوشانی زیادی دارند. چیزی که اکنون می دانیم این است که تیم سابق لوکوفسکی تحت دو بخش که بر محصولات Made by Google نظارت دارند ادغام شده است. برای روشن شدن، این تیم نرم افزار هیروشی لاکهایمر (اندروید، سیستم عامل کروم و غیره) و تیم سخت افزار ریک اوسترلو هستند.

همچنین مشخص نیست که خروج لوکوفسکی برای هر چیزی که گوگل در حال برنامه ریزی است چقدر عقب نشینی دارد. با قضاوت از جابجایی سریع تیم لوکوفسکی به بخش‌های دیگر، ممکن است گوگل به همان اندازه که ظاهراً از شرکت ناراضی بود، از لوکوفسکی ناراضی بود. این یک توضیح محتمل برای حرکت تیم گوگل به جای تبلیغ شخص دیگری به جای لوکوفسکی است.

در هر صورت، بیانیه لوکوفسکی به وضوح نشان می‌دهد که همه چیز با جاه‌طلبی‌های XR گوگل چندان هموار پیش نمی‌رود.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UJf
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *