وکیل متخصص و با تجربه در تهران

زمان مطالعه: 5 دقیقه

همان‌طور که اکثر فارغ‌التحصیلان رشته حقوقی به دنبال قبولی در آزمون و پروانه وکالت هستند هر پایه یک دادگستری‌ای نیز به دنبال تمرکز بر روی یک تخصص و کسب تجربه در آن حوزه است. حال وکیل حرفه‌ای عمومی کسی است که تمامی درس‌های کاربردی رشته حقوقی را با تسلط کامل گذرانده باشد و در حوزه دعاوی حقوقی عمومی مطالعه و وکالت داشته باشد. یک وکیل عمومی به خوبی می‌تواند نوع و تخصص پرونده را تشخیص دهد و آن را به وکلای تخصصی هر جرم و دعوی ارجاع دهد. سؤال اساسی اینجاست که وکیل متخص در تهران چگونه کسی است؟ چه ویژگی‌ها و چه وظایفی دارد؟ برای پاسخ به سؤالات خود تا انتها همراه ما باشید.

وکیل متخصص در تهران

وکیل پایه یک دادگستری فردی است که به عنوان نماینده حقوقی افراد و با اختیارات قضایی می‌تواند به عنوان جانشین آن‌ها به بررسی و دفاع از پرونده‌های حقوقی‌شان بپردازد. هر وکیل پایه یک دادگستری به‌موجب شرکت و قبولی در آزمون وکالت یک پروانه وکالت نیز دارد و با عنوان‌های وکیل حقوقی و کیفری نیز او را نام‌گذاری می‌کنند. حال واضح است که هر وکیلی بر مبنای مدرک تحصیلی خود متخصص حوزه وکالت است؛ ولی برخی از وکلا به سبب مطالعات خاصی که بر روی بعضی از حقوق و قوانین ویژه و تخصصی دارند با نام وکیل متخصص آن حوزه در دادگستری‌های کشور در کرسی وکالت فعالیت دارند. پس با این اوصاف در یک تعریف خلاص می‌توان گفت وکیل متخصص در تهران وکیل پایه یک دادگستری است که به‌موجب مطالعه و فعالیت در یک حوزه تخصصی و بر روی یک‌سری دعاوی مربوط به جرائم خاص، متخصص آن حوزه شناخته می‌شوند و به خوبی با تمرکز و کسب تجربه در پرونده‌های آن حوزه می‌توانند به وکالت و دفاع از موکلان خود بپردازند. پرواضح است که یک وکیل متخصص برخلاف وکیل عمومی به تحصیلات دانشگاهی خودبسنده نمی‌کند و علاوه بر آن خود را عالم بر تمامی حوزه‌های جرائم و دعاوی تخصصی نمی‌داند؛ بلکه تنها در یک حوزه عالی عمل کرده و بادقت به دفاع از پرونده‌های خود می‌پردازد. از آنجایی که وکالت حوزه‌های تخصصی مختلف و متفاوتی دارد یک وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند در هر یک از این‌ها متخصص شود؛ مانند وکیل متخصص خانواده، وکیل متخصص طلاق، وکیل متخصص ملک، وکیل متخصص مواد مخدر و جرائم اقتصادی و سیاسی یا وکیل متخصص امور گمرکی و غیره. حتی لازم است بدانید یک وکیل متخصص طلاق با یک وکیل متخصص خانواده حوزه‌های کاری هرچند شبیه ولی متفاوتی دارند. از جمله مزیت‌های مشاوره و ارتباط با یک وکیل متخصص در ترهان این است که وی با استفاده از تسلط و تجربه خود روی حوزه تخصصی مربوط به پرونده شما می‌تواند به شما مشاوره حقوقی داده و شما را راهنمایی کند علاوه بر این لازم نیست شما به دنبال جمع‌آوری ادله و اثبات جرم و دفاع از خود باشید؛ زیرا او به راحتی و متعهدانه با تسلط کافی این کار را انجام خواهد داد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ویژگی های یک دفتر وکالت و موسسه حقوقی خوب چیست؟

وکیل کاربلد و حرفه ای در تهران

یک وکیل با تجربه در تهران کسی است که به واسطه سابقه طولانی در پرونده‌های حقوقی و کیفری و تخصصی متفاوت با تکیه بر علم خود و استفاده از تجربه خود می‌تواند به خوبی در کرسی وکالت و دفاع بنشیند. از جمله مزیت‌های ارتباط و قرارداد با وکیل با تجربه در تهران این است که او با درایت و تسلط و اعتماد به نفسی که ناشی از تجربیات قبلی خودش است می‌تواند با استفاده از موارد مشابه قبلی شما را راهنمایی کرده و تمامی مراحل جریان پیشرفت پرونده را به شما نشان دهد همچنین به خوبی شما را در دفاع از خود راهنمایی کند. از این رو توصیه می‌شود با یک وکیل با تجربه در تهران در ارتباط باشید و از مشاوره حقوقی او بهره بگیرید. یک وکیل با تجربه در تهران به‌تبع تجربه‌ای که دارد در تشخیص جرم و مستندسازی برای اثبات جرم سرعت عمل بالاتری دارد و همچنین بر حسب تجربه‌های قبلی همیشه بهترین راه را برای مدیریت و دفاع از پرونده‌های خود انتخاب می‌کند.

مزایای استفاده از وکیل خوب در تهران

در پرونده‌های پیچیده حقوقی و کیفری لازم است که به استفاده از وکیل متخصص و با تجربه در تهران روی‌آورید و با استفاده از چنین فردی که یک وکیل متخصص پایه یک دادگستری در حوزه مربوط به دعاوی پرونده حقوقی کیفری شماست برنده تمامی جلسات دادگاه باشید. مزایای استفاده از وکیل متخصص و با تجربه در تهران از این بابت است که شما پرونده خود را به دست یک وکیل متخصص که تمامی قوانین و مقررات مربوط به حوزه تخصصی جرائم و دعاوی مربوط به امثال پرونده‌های شما را می‌شناسد با استفاده از تجربه و سابقه طولانی فعالیت خود در این حوزه اقدام به جمع‌آوری ادله موردنیاز شما کرده و با تنظیم لایحه‌ای قوی از دفاعیات شما و شامل تمامی ادله و مستندات لازم برای اثبات عدالت به دفاع از شما کمک می‌کند. چنین وکیلی با توجه به تجربه و تخصص خود فردی متعهد به‌تمامی موازین کاری است و با رازداری و صداقت به صورت مرتب به دفاع از موکل خود می‌پردازد. پس با این اوصاف پرونده شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با درصد احتمال خیلی بالایی به پیروزی می‌رسد و شما می‌توانید به حق برسید از این هزینه‌های ناشی از پیگیری پرونده حقوقی یا کیفری شما هم کمتر خواهد شد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ویژگی های یک دفتر وکالت و موسسه حقوقی خوب چیست؟

ویژگی‌های وکیل کاربلد

از جمله ویژگی‌های وکیل متخصص و با تجربه در تهران به رازداری و صداقت و مسئولیت‌پذیری وی می‌توان اشاره کرد. چنین فردی با تسلط کافی از قوانین مقررات حوزه تخصصی فعالیت و وکالت خودش به خوبی می‌تواند از تمامی ادله موجود بر روی پرونده استفاده کرده به تحلیل حقوقی پرونده بپردازد. از دیگر ویژگی‌های این وکیل پایه یک دادگستری علم و دانش بروز وی است که با استفاده از اخبار و روزنامه‌ها و مطالعات روزانه‌ای که دارد می‌تواند از قوانین و علم بروز در این حوزه استفاده کند و به دفاع مسئولانه از موکل خود بپردازد.

وظایف یک وکیل چیست؟

برای هر وکیل متخصص و باتجربه مجموعه‌ای از وظایف در نظر گرفته می‌شود که در این مقاله به برخی از مهم‌ترین وظایف وکیل متخصص و با تجربه در تهران می‌پردازیم. چنین فردی موظف است که بعد از اخذ وکالت از موکل خود به تنظیم شکواییه‌ای تخصصی در حوزه پرونده حقوقی خود بپردازد و علاوه بر آن بعد از تحقیقات بدوی و اقرارهای موکل خود ادله لازم برای دادگاه را با استفاده از مدارک و شواهد و مستندات موجود در پرونده جمع‌آوری کند. تنظیم یک لایحه قوی و تخصصی از دیگر وظایف یک وکیل متخصص است لازم است در این لایحه از دفاعیات موکل خود و تمامی قوانین مربوط به جرم موجود در پرونده استفاده کند و با استفاده از علم بروز خود و باقدرت کلامی که در بر دارد از توانایی متقاعدکردن قاضی در برابر دفاعیات خود استفاده کند. وکیل متخصص و با تجربه موظف است به موکل خود مشاوره حقوقی لازم در جهت سوق‌دادن او به‌سوی حق‌خواهی را بدهد و در روند جریان پیشرفت پرونده موکل خود را راهنمایی کند و به خوبی از او دفاع کند. همچنین او باید در تمامی مراحل پیشرفت کار موکل خود را در جریان کار قرار دهد. قابل‌ذکر است که چنین وکیلی باید در تمامی جلسات دادگاه برای دفاع از موکل خود حاضر باشد و در صورت نیاز دادخواست تجدیدنظرخواهی را فراموش نکند.

5/5 - (3 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zOC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *