راهنمای جامع سفر به مالزی نگین گردشگری آسیا

زمان مطالعه: 5 دقیقه

راهنمای جامع نگین گردشگری آسیا

آیا با شرایط سفر به مالزی آشنا هستید؟ پیش از هر سفر خارجی باید در ابتدا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و جوانب مختلف را در نظر بگیرید. در غیر این صورت ممکن است سفر رویایی‌تان به تجربه‌ای ناخوشایند تبدیل شود. مالزی یکی از کشورهای دیدنی و جذاب واقع در جنوب شرقی آسیا است که از دشت‌های ساحلی زیبا، کوهستان‌های مرتفع و اماکن تاریخی متعدد تشکیل شده است.

در این مقاله، راهنمای کامل شرایط سفر به مالزی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم تا با در دست داشتن اطلاعات کافی، سفری خوش و شیرین را تجربه کنید. مطمئن باشید که در ادامه، اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره مالزی و نحوه سفر به آن به دست خواهید آورد؛ پس مطالعه مطلب پیش‌رو را از خود دریغ نکنید.

نمایی از برج های پتروناس کوالالامپور پایتخت مالزی در شب

بهترین زمان سفر به کشور مالزی

کشور مالزی به دلیل نزدیکی به خط استوا، در اغلب روزهای سال آب و هوای گرم و مرطوبی دارد. در فصل‌های بهار و تابستان، شاهد بارش‌های شدید و سیل‌آسا در این کشور هستیم؛ اما پاییز و زمستان میانگین این بارش‌ها تا حد قابل‌توجهی کاهش پیدا می‌کنند. به آغاز فصل بارندگی در کشور مالزی،‌ مانسون می‌گویند. اگر می‌خواهید در طول سفر درگیر این سامانه بارشی نشوید، پیش از خرید تور مالزی حتما آب و هوا را بررسی کنید.

بهترین زمان برای سفر به مالزی، اغلب بین ماه‌های دسامبر تا فوریه و می تا آگوست است؛ البته در ماه‌های ژانویه و فوریه نیز گردشگران بسیاری برای تماشای فستیوال‌هایی که در مالزی برگزار می‌شود به این کشور سفر می‌کنند.

جاهای دیدنی مالزی

مالزی جاهای دیدنی زیادی دارد. جاذبه‌های فرهنگی و سنتی در کنار ساختمان‌های مدرن، ترکیب بسیار جالبی را در این کشور ایجاد کرده است. در این بخش تعدادی از جاذبه های گردشگری این کشور را به شما معرفی می‌کنیم. در تور مالزی نوروز ۱۴۰۲ بازدید از این مکان‌ها را از دست ندهید.

  • موزه ملی مالزی
  • برج‌های دوقلو پتروناس
  • مجمع‌الجزایر لنکاوی
  • مناره کی ال
  • چشمه‌های آب گرم بانجاران و سوریا بنتونگ
  • مسجد کریستال
  • مسجد جامع شهر کوتا کینابالو
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  در سفر به مالزی از کدام جاذبه ها دیدن کنیم؟

این موارد فقط گوشه‌ای از جاذبه‌های گردشگری مالزی هستند. فستیوال ها و جشنواره‌هایی که در ماه‌های مختلف سال برگزار می‌شوند نیز از نقاط قوت مالزی محسوب می‌شوند و گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط دنیا جذب می‌کنند. جشنواره فانوس، جشن وساک و جشن گاوای دایاک از مشهورترین مناسبت‌های موجود در مالزی به شمار می‌روند.

این کشور یکی از بهترین مقاصد نوروزی نیز به شمار می‌رود.

تصویری از سواحل مالزی

حمل و نقل عمومی در مالزی به چه صورت است؟

برای تردد در سطح شهر و سفرهای بین شهری در مالزی به راحتی می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی، اتوبوس، مونوریل، LRT و MRT استفاده کنید. اماکن گرشگری در این کشور معمولا در فاصله کمی از یکدیگر قرار دارد و در بسیاری از مواقع می‌توانید با یک پیاده‌روی کوتاه به مقصد موردنظرتان برسید.

در سطح شهر نیز کیوسک‌های اطلاعاتی متعددی وجود دارند که اطلاعاتی درباره نقشه مسیرهای حمل و نقل عمومی در اختیار گردشگران قرار می دهند. تنوع وسایل نقلیه عمومی در این کشور بالا و دسترسی به آن‌ها بسیار آسان است. در سفر به مالزی اصلا نگران تردد در شهرها نباشید.

تصویری از وسایل حمل و نقل عمومی در مالزی

هزینه سفر به مالزی چقدر است؟

هزینه سفر به مالزی به عوامل متعددی مانند هزینه‌های بلیط، اقامت، حمل و نقل، خورد و خوراک، بازدید از اماکن تفریحی و گردشگری و برخی هزینه‌های جانبی دیگر بستگی دارد. به دلیل نوسانات بازار ارز ایران، برآورد این هزینه‌ها به ریال کمی دشوار است؛ اما برای اقامت یک هفته‌ای در مالزی تقریبا به 2هزار دلار پول نیاز خواهید داشت.

بهترین سیم‌کارت‌های مالزی برای برقراری ارتباط

سیم‌کارت‌های اعتباری متعددی در کشور مالزی وجود دارند که از بهترین آن‌ها می‌توان به سلکام و ماکسیز اشاره کرد. البته این سیم‌کارت‌ها به ترتیب به نام‌های ایکس پک و هات لینک نیز شناخته می‌شوند. این سیم‌کارت‌ها خدمات بسیار خوبی ارائه می‌دهند و آنتن‌دهی قوی دارند. برای تهیه سیم‌کارت‌های اعتباری در مالزی کافی است به فروشگاه‌ها و مراکز خرید موبایل مراجعه کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  در سفر به مالزی از کدام جاذبه ها دیدن کنیم؟

آشنایی با شماره های ضروری در کشور مالزی

اطلاع از شماره‌های ضروری کشور مقصد ممکن است بسیار کاربردی باشد. اگر کمی با زبان بومی این کشور آشنا باشید و بتوانید کلمات و جملات پرکاربرد را تلفظ کنید، سفر راحت‌تری خواهید داشت. البته این روزها اغلب مردم دنیا زبان انگلیسی بلد هستند و گردشگران برای تعامل و برقراری ارتباط با مشکل چندانی مواجه نخواهند شد. در این بخش با شماره‌های ضروری کشور مالزی آشنا خواهید شد.

  • کد تلفن مالزی: 60+
  • پلیس و آمبولانس: 999
  • آتش نشانی: 994

امیدواریم که در سفر به مالزی به این شماره‌ها نیازی نداشته باشید و یک سفر بی‌خطر و به‌یادماندنی را تجربه کنید؛ اما دانستن شماره‌های ضروری از واجبات سفر است.

دانستنی‌های کاربردی در سفر مالزی

پیش از سفر به مالزی بهتر است با دانستی‌های کاربردی درباره این کشور آشنا شوید. در این بخش تعدادی از مهم‌ترین موارد را به شما یادآوری می‌کنیم:

  • ویزای کشور مالزی به صورت فرودگاهی صادر می‌شود
  • زبان رسمی کشور مالزی، زبان مالایی است
  • واحد پول کشور مالزی، رینگیت است
  • اکثر مردم مالزی مسلمان هستند
  • زمان محلی کشور مالزی، 4 ساعت و نیم از تهران جلوتر است
  • ناسی داکانگ،‌ نودل سرخ شده و باکوته از غذاهای مشهور کشور مالزی هستند
  • سوغاتی‌های کشور مالزی شامل لباس سنتی، شیرینی دادال، ظرف لابو سایونگ، قهوه سفید و پارچه باتیک است.

سفری مقرون‌به‌صرفه به مالزی با تریپ

در این مقاله اطلاعات جامع و کاملی درباره سفر به مالزی در اختیار شما قرار دادیم تا با برنامه‌ریزی مناسب، خاطره‌ای خوش برای خود رقم بزنید. پیشنهاد ما این است که پیش از سفر به هر شهر یا کشور جدید، در ابتدا اطلاعات لازم درباره شرایط آب و هوا، اماکن دیدنی، هزینه سفر و مواردی از این قبیل را به دست آورید و سپس با دید باز اقدام به تهیه بلیط کنید.

شرکت خدمات مسافرتی تریپ، یکی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های خرید و رزرو آنلاین بلیط هواپیما، هتل و تورهای خارجی است که بهترین قیمت‌های آنلاین پرواز، هتل و تور را به شما مشتریان عزیز عرضه می‌کند. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می‌کند علاوه بر رزرو تور نوروز 1402، از قیمت پروازهای مختلف خارجی مانند بلیط کوالالامپور و پرواز تهران به مالزی و همچنین تورهای لحظه آخری مطلع شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت‌ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین تور را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت تورهای نوروزی خارجی، خرید بلیط هواپیما چارتر و رزرو بلیط هواپیما خارجی چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/DnP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *