وقتی پیشنهادی را در فیسبوک مارکت می‌پذیرید چه اتفاقی می‌افتد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی وقتی پیشنهادی را در مارکت می‌پذیرید چه اتفاقی می‌افتد همراه ما باشید

Marketplace یک پلت فرم عالی برای یافتن اقلام محلی در منطقه شما است. بیش از یک میلیارد کاربر این پلتفرم، آن را به مکانی مناسب برای فروشندگان تبدیل می کند تا طیف گسترده ای از اقلام را در جوامع محلی ارائه دهند. خریداران علاقه مند می توانند پیشنهاد خود را با قیمت اصلی یا با تخفیف ارائه دهند. پس از اینکه پیشنهاد خریدار را پذیرفتید، این روش را برای تبادل روان دنبال کنید.

 

 

 

اگر تازه وارد بازار فیس بوک هستید، ممکن است در مورد فروش اقلام به خریداران علاقه مند تعجب کنید. در حالی که نیازی به علم موشک ندارد، پس از پذیرش پیشنهاد در فیسبوک مارکت باید چندین چیز را در نظر داشته باشید.

پیشنهاد را ارزیابی کنید و با خریدار ارتباط برقرار کنید

بنابراین پیشنهادی را در فیسبوک مارکت می پذیرید. بعدش چی؟ این رایج ترین سؤال از سوی فروشندگان جدید در پلتفرم است. بیایید کل فرآیند را تجزیه کنیم.

قبل از پذیرش پیشنهاد، حتماً قیمت پیشنهادی را بررسی کنید. گاهی اوقات، خریداران ممکن است قیمت 30 تا 40 درصد کمتر از قیمت اصلی شما را نقل کنند. فقط در صورتی باید پیشنهاد را بپذیرید که قیمت پیشنهادی قابل اجرا باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تغییر آدرس ایمیل اصلی خود در فیسبوک

پذیرفتن یک پیشنهاد برای یک فروشنده یک لحظه مهم است. این بدان معناست که فروشنده با قیمت پیشنهادی خریدار موافقت می کند و آماده ارسال یا تحویل اقلام در شرایط تعیین شده است.

فرض کنید شما فروشنده ای در بازار هستید. پس از پذیرش پیشنهاد، باید با استفاده از برنامه مسنجر با خریدار تماس بگیرید. می‌توانید به هر سؤال معلق پاسخ دهید، شرایط و تاریخ تحویل را تعیین کنید و درباره جزئیات دیگر صحبت کنید.

یک پیشنهاد در بازار فیس بوک را بپذیرید

پس از قبول پیشنهاد، مراحل زیر را برای تکمیل فرآیند فروش طی کنید.

منتظر تایید خریدار باشید

هنگامی که شما پیشنهاد خریدار را می پذیرید، آن شخص اعلانی دریافت می کند که پیشنهاد او پذیرفته شده است. خریدار ممکن است با جزئیات بیشتر با شما تماس بگیرد. مسنجر همچنین گزینه ای برای ایجاد یک طرح ارائه می دهد. خریدار می‌تواند فرمی را برای نهایی کردن زمان و مکان و برنامه‌ریزی ملاقات با ارسال طرحی برای ملاقات عمومی، تحویل درب یا خروج درب پر کند. برای مرجع می توانید اسکرین شات های زیر را بررسی کنید.

معامله را نهایی کنید

قبل از تبادل محصولات، قیمت نهایی و روش پرداخت را با خریدار تایید کنید. توصیه می کنیم برای جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری از متا پی استفاده کنید. از استفاده از پلتفرم‌های شخص ثالث خودداری کنید، زیرا خریدار همیشه می‌تواند در چنین پلتفرم‌هایی ادعای بازگشت داشته باشد و امکان ردیابی چنین تراکنش‌هایی برای فیس‌بوک وجود نخواهد داشت.

راه اندازی یک جلسه

اگر خریدار طرحی ایجاد نکرده است، در مورد مقصد جلسه از طریق مسنجر صحبت کنید.

رعایت ایمنی هنگام تحویل دادن یک کالا

قبل از اینکه محل ملاقات و سایر جزئیات را نهایی کنید، نکته زیر را برای تبادل امن و روان در نظر داشته باشید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه حذف اکانت فیسبوک

یک مکان امن را انتخاب کنید

شما باید یک مکان عمومی مانند کافه یا پارک را انتخاب کنید تا کالا را به خریدار تحویل دهید. همچنین توصیه می‌کنیم در ساعات روز بروید و از اواخر عصر یا شب خودداری کنید.

برو با کسی

آیا یک کالای گران قیمت را به خریدار تحویل می دهید؟ برای جلوگیری از سرقت تصادفی در مسیر باید با دوست یا یکی از اعضای خانواده خود بروید.

جزئیات پرداخت

هنگامی که خریدار کالایی را دریافت کرد، از او بخواهید که پرداخت را تکمیل کند. باید منتظر بمانید تا بانکتان تراکنش را تایید کند. مراقب اسکرین شات های رسید جعلی باشید که برخی از کلاهبرداران برای فروشندگان ارسال می کنند و آنها را فریب می دهند.

مورد را بررسی کنید

قبل از اینکه کالا را تحویل دهید، آن را از نزدیک بررسی کنید. شما نمی خواهید که خریدار بعداً از هیچ نقصی شکایت کند.

معلق در فیس بوک به چه معناست

به‌عنوان یک خریدار، ممکن است برخی از موارد را به‌عنوان معلق در Facebook Marketplace ببینید. این نشان می‌دهد که شخصی قبلاً ادعای معامله را کرده است و آن شخص در حال مذاکره درباره جزئیات دیگر با فروشنده است. شما نمی توانید برای چنین مواردی پیشنهاد بدهید. پوستر اصلی احتمالاً پس از جمع آوری مورد، فهرست را حذف می کند.

مراقب خریداران جعلی در بازار باشید

برخی از خریداران در Facebook Marketplace واقعی نیستند. کلاهبرداران زیادی در این پلتفرم وجود دارند و به عنوان یک فروشنده جدید، باید هنگام پذیرش پیشنهاد در Marketplace هوشیار باشید. تجربه شما از چگونه است؟ اگر سؤالات بیشتری در مورد پلتفرم تجارت الکترونیک این غول اجتماعی دارید، در بخش نظرات زیر سؤال کنید.

امیدواریم از این مقاله وقتی پیشنهادی را در فیسبوک مارکت می‌پذیرید چه اتفاقی می‌افتد مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/nBslBm
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *