هند از اتحادیه اروپا پیروی می کند و Type-C را برای تلفن های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ ها اجباری می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

همانطور که احتمالاً اکثر شما می‌دانید، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت برای انواع خاصی از دستگاه‌ها، الزامات درگاه شارژ استاندارد را صادر کند. Type-C درگاه انتخابی است و هند به تازگی تصمیم گرفت از اتحادیه اروپا پیروی کند و تقریباً همان تصمیم را گرفت.

 

هند Type-C را به یک درگاه شارژ اجباری برای گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و لپ‌تاپ تبدیل می‌کند

به عنوان یادآوری، دستور Type-C اتحادیه اروپا از 28 دسامبر 2024 اجرایی می شود و بنابراین اپل مجبور می شود تا از شارژ Type-C در آیفون های خود استفاده کند. دولت هند از سازندگان الکترونیک خواست تا تا سال 2025 تایپ سی را به استاندارد تبدیل کنند.

اکنون، این قانون برای گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها اعمال می‌شود. اگرچه برخی از دستگاه ها از این امر مستثنی هستند. به نظر می رسد برای تلفن های دارای ویژگی، پوشیدنی ها و وسایل شنیدنی کاربرد ندارد.

چرا؟ خوب، به نظر می رسد که دولت هند فکر می کند که چنین تصمیمی “قیمت های ورودی را افزایش می دهد” و در نتیجه آن دستگاه ها را گران تر می کند. البته این ممکن است مسیر را تغییر دهد.

اخیراً گزارشی منتشر شده است که ادعا می‌کند هند در حال فکر کردن به معرفی یک شارژر جهانی برای ساعت‌های هوشمند و پوشیدنی‌ها است. البته این بدان معنا نیست که آنها به درگاه Type-C در چنین دستگاه هایی نیاز دارند، بلکه به دنبال راه حل استاندارد شارژ بی سیم هستند.

برای سرعت شارژ بالای 15 وات، تحویل برق USB لازم است

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد، به عنوان بخشی از این تصمیم، این است که اگر دستگاهی از توان شارژ بیشتر از 15 وات پشتیبانی می کند، باید USB Power Delivery را به عنوان راه حل شارژ ارائه دهد. شایان ذکر است که سازندگان لپ تاپ تا سال 2026 مهلت دارند برخلاف تولیدکنندگان گوشی های هوشمند و تبلت ها از این حکم پیروی کنند.

هدف اصلی این تصمیم کاهش ضایعات الکترونیکی و در عین حال آسان کردن کار برای مصرف کنندگان است. اپل در مورد Type-C به خصوص سرسخت بوده است. آن را در دستگاه های iPad و Mac خود استفاده کرده است، اما به هر دلیلی از آیفون استفاده نمی کند. خب، این شرکت اکنون مجبور خواهد شد راه خود را تغییر دهد یا شارژ سیمی را کنار بگذارد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/PIm
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *