همه چیز در مورد برگه راهنما cheat sheet مایکروسافت اج

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی همه چیز در مورد cheat sheet مایکروسافت اج همراه ما باشید

لوگوی مایکروسافت اج و عنوان «برگه تقلب مایکروسافت اج».

مایکروسافت اج مرورگر پیش‌فرض ویندوز 10 است. این برگه تقلب ( راهنما ) اصول اولیه مایکروسافت اج از جمله نحوه راه‌اندازی مرورگر و سپس بهینه‌سازی و استفاده از ویژگی‌های کلیدی آن را پوشش می‌دهد.

مایکروسافت در ژانویه 2020 نسخه جدیدی از مرورگر وب Edge خود را بر اساس پلتفرم Chromium منتشر کرد. این تغییر نرم افزار اساسی مایکروسافت اج را متحول کرد و آن را به یکی از مرورگرهای وب پیشرو موجود در بازار رقابتی و شلوغ ارتقا داد. با این حال، هنگامی که بهره وری را در اولویت قرار می دهید، ویژگی های قابل توجه Microsoft Edge آشکار است.

بسیاری از ویژگی‌های مایکروسافت اج برای سازمان‌ها، مشاغل و افرادی طراحی شده‌اند که وظیفه دارند تا حد امکان کارآمد و سازنده باشند. پلتفرم Chromium به Edge اجازه می دهد تا پروتکل های امنیتی بهتر و انعطاف پذیرتری داشته باشد بدون اینکه به ویژگی های اضافی مانند سفارشی سازی شخصی، برنامه های افزودنی و سازگاری داخلی با تمام سیستم عامل های مدرن آسیبی وارد شود.

پرش به:

مایکروسافت اج چیست؟

Microsoft Edge برنامه مرورگر وب فعلی مایکروسافت است. Edge بر روی پلتفرم منبع باز Chromium ساخته شده است، به این معنی که نسخه های سازگار مرورگر وب برای Windows، macOS، Android، آی او اس و Linux موجود است. تنظیمات پیکربندی و سفارشی‌سازی‌ها را می‌توان به‌طور خودکار در همه دستگاه‌های شما بدون توجه به سیستم عامل کپی کرد.

عملکرد کلی Microsoft Edge با تمام مرورگرهای موجود قابل مقایسه است. Edge از برگه‌ها استفاده می‌کند تا به کاربران اجازه دهد همزمان بیش از یک وب‌سایت را باز کرده و در دسترس داشته باشند. برای دستگاه‌هایی که با باتری کار می‌کنند، Edge می‌تواند با استفاده از حالت کارآمد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.

ویژگی های کلیدی مایکروسافت اج

امنیت

برای کسب‌وکارهای کوچک و سازمان‌های سطح سازمانی که از Edge استفاده می‌کنند، پروتکل‌های امنیتی به‌طور یکپارچه با سایر سرویس‌های مایکروسافت مانند Defender، Active Directory، SmartScreen و Azure AD Conditional Access ادغام می‌شوند. همه این ویژگی‌های امنیتی مرتبط با کسب‌وکار برای محافظت از داده‌های حساس شرکت شما در برابر دسترسی یا دستکاری شخصی که اعتبار یا اختیار مناسبی ندارد، طراحی شده‌اند.

ببینید: چگونه ویژگی های امنیتی مایکروسافت اج را به صورت رایگان تقویت کنیم (TechRepublic)

برنامه های افزودنی

مایکروسافت اج به کاربران اجازه دسترسی و استفاده از هزاران افزونه شخص ثالث را می دهد. این افزونه‌ها برای دانلود و نصب در سایت افزونه‌های Edge در دسترس هستند و شامل برنامه‌های افزودنی مرتبط با بهره‌وری، دستیارهای دیجیتال و پیوندهایی به برنامه‌های خاص، و همچنین انحرافات سرگرم‌کننده مانند بازی‌ها هستند.

ببینید: 5 افزونه Microsoft Edge که باید از امروز استفاده کنید (TechRepublic)

هوش مصنوعی بینگ

آخرین نسخه Microsoft Edge شامل هوش مصنوعی داخلی و یکپارچه در قالب هوش مصنوعی Bing است. این سیستم‌های هوش مصنوعی شامل یک ربات چت مبتنی بر ChatGPT است که می‌تواند جستجوی Bing را برای یافتن اطلاعات مفیدتر و دقیق‌تر و ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی تنظیم کند که می‌تواند متن یا تصاویر را بر اساس دستورات شما ایجاد کند.

ببینید: چگونه دکمه Discover و Copilot را در Microsoft Edge مخفی کنیم (TechRepublic)

نوار کناری

آخرین نسخه های Edge شامل یک نوار کناری قابل تنظیم است که پیوندهای دسترسی سریع به برنامه های کاربردی مختلف از جمله Outlook، Gmail و Adobe Acrobat را فراهم می کند ( شکل A ). فهرست آیکون‌های نوار کناری، افزونه‌های نصب‌شده و اقدامات نوار ابزار کاربران را تکمیل می‌کند.

شکل A

نوار کناری قابل تنظیم Edge.
نوار کناری قابل تنظیم Edge

مجموعه ها

ویژگی مجموعه‌ها در Edge به کاربران اجازه می‌دهد تا وب‌سایت‌های مجزای مختلف را در یک فضای جمع‌آوری کنند تا بتوانند به سرعت آن‌ها را پیدا کرده و بعداً به آنها ارجاع دهند. زمانی که کاربر به طور مکرر از همان وب سایت های داخلی یا خارجی بازدید می کند، این ویژگی می تواند از نقطه نظر بهره وری مفید باشد.

شخصی سازی و سفارشی سازی

Microsoft Edge به کاربران اجازه می دهد تا تجربه مرورگر وب خود را با نوار ابزار و نوار کناری قابل تنظیم شخصی سازی کنند. از طریق تنظیمات پیکربندی، کاربران می توانند بسته به نیازهای شخصی خود پیوندها، نمادها و دسترسی به برنامه را اضافه و حذف کنند. این شامل تنظیم مجدد برگه های مرورگر در یک موقعیت عمودی است.

یادگیری و دسترسی

مایکروسافت اج شامل بسیاری از ابزارهای یادگیری و دسترسی است، از جمله یک عملکرد خواننده فراگیر که می تواند متن را از سایر محتوای مزاحم مانند تبلیغات و خواندن با صدای بلند جدا کند، که به کاربران اجازه می دهد به جای خواندن وب سایت ها، به وب سایت ها گوش دهند.

سازگاری

از آنجایی که بر روی پلتفرم Chromium توسعه یافته است، نسخه‌های Edge برای همه سیستم‌عامل‌های اصلی از جمله ویندوز، اندروید، macOS، آی او اس و Linux در دسترس هستند. این سازگاری به رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و دستگاه‌های موبایلی که بر روی همه پلتفرم‌های اصلی اجرا می‌شوند، گسترش می‌یابد.

مایکروسافت اج همچنین دارای سازگاری با مرورگر وب قدیمی اینترنت اکسپلورر است که اغلب برای مشاغل خاصی که از ماشین‌آلات و سیستم‌هایی با عمر طولانی استفاده می‌کنند که به راحتی به سیستم‌عامل‌های مدرن یا مرورگرهای وب به‌روزرسانی نمی‌شوند، مفید است.

به روز رسانی مداوم

همانطور که مایکروسافت با سایر محصولات و خدمات مبتنی بر بهره وری خود انجام می دهد، Edge را به طور مداوم برای عملکرد و امنیت بهتر به روز می کند. این به‌روزرسانی‌ها به‌طور خودکار در پس‌زمینه انجام می‌شوند، اغلب بدون ایجاد مزاحمت برای کاربران با راه‌اندازی مجدد یا راه‌اندازی مجدد. مایکروسافت متعهد است که Edge را همیشه به روز و به روز نگه دارد.

خريد كردن

هنگامی که کاربران با استفاده از Edge به خرید کالاها و خدمات آنلاین می‌پردازند، می‌توانند از ویژگی‌های خرید داخلی استفاده کنند که به آنها امکان می‌دهد معاملات را پیدا کنند و کوپن‌های دیجیتالی را برای خریدها به‌طور خودکار اعمال کنند.

چه کسی باید از مایکروسافت اج استفاده کند؟

هر سازمان، کسب‌وکار یا فردی که به دنبال یک مرورگر وب مدرن و ایمن است که از افزایش کارایی و بهره‌وری پشتیبانی می‌کند، باید از Microsoft Edge استفاده کند. برای سازمان ها و افرادی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند، Edge انتخاب منطقی است زیرا با آن پلتفرم به عنوان مرورگر پیش فرض ادغام شده است.

مزایا و معایب Microsoft Edge چیست؟

طرفداران

  • مایکروسافت اج رایگان است.
  • Edge بر روی پلت فرم Chromium ساخته شده است، بنابراین با استانداردها و پروتکل های وب جهانی سازگار است.
  • Edge به طور مداوم برای امنیت و ویژگی های جدید به روز می شود.
  • Edge توسط هوش مصنوعی از جمله هوش مصنوعی مولد مبتنی بر ChatGPT پشتیبانی می شود.
  • Edge با کتابخانه ای از افزونه ها و افزونه های شخص ثالث تکمیل شده است.
  • اج مرورگر پیش فرض ویندوز، آزور و مایکروسافت 365 است.

منفی

  • مایکروسافت داده‌های استفاده از Edge را برای اهداف توسعه و بازاریابی جمع‌آوری می‌کند.
  • هوش مصنوعی Edge اگرچه اغلب مفید است، اما هنوز کامل نشده است.
  • Edge شامل ابزارهای ناشناس است، اما مرورگرهای رقیب مانند Opera از این نظر قابلیت های بیشتری دارند.

چشم انداز رقابتی مایکروسافت اج چیست؟

Microsoft Edge یک مرورگر وب همه منظوره است که با مرورگرهای مشابه مانند کروم، فایرفاکس، اپرا و سافاری رقابت می کند. از میان رقبای اصلی خود، اج شباهت بیشتری به کروم دارد که بر پایه پلتفرم کرومیوم نیز ساخته شده است.

سافاری مرورگر پیش فرض اکثر محصولات اپل از جمله رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه است. Mozilla Firefox تحت یک مجوز منبع باز توسعه و توزیع شده است، در حالی که Opera با حساسیت های بین المللی حفظ حریم خصوصی توسعه یافته است.

Edge و تمام مرورگرهای وب رقیب آن مزایا و معایب را برای تجربه مرور کاربران ارائه می دهند. سخت است استدلال کنیم که یکی به طور قابل ملاحظه ای بهتر از بقیه است. با این حال، از آنجایی که این مرورگرها همه به صورت رایگان ارائه می شوند، کاربران می توانند هر کدام را امتحان کنند و بر اساس نیازهای تجاری یا شخصی خود تصمیم بگیرند.

چگونه مایکروسافت اج را دریافت می کنید؟

مایکروسافت اج به صورت رایگان از صفحه اصلی برنامه خود در دسترس است. کاربران ویندوز Edge را نصب شده و آماده برای استفاده در رایانه های شخصی خود خواهند یافت. کاربران MacOS، آی او اس، Android و Linux می توانند Edge را مستقیماً با اتصال به اینترنت در دستگاه های خود دانلود کنند. جدیدترین نسخه Microsoft Edge از صفحه دانلود آن در دسترس خواهد بود.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZIzqyO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *