نحوه فعال کردن هشدارهای ردیاب ناشناخته در اندروید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه فعال کردن هشدارهای ردیاب ناشناخته در همراه ما باشید

اشیای با ارزش روزمره مانند کلیدها و کیف پول ها مستعد جابجایی هستند. به همین دلیل است که می توانید آنها را با ردیاب های بلوتوث مانند Apple AirTag، Tile یا Samsung Galaxy SmartTag ایمن کنید. اینها به شما کمک می کنند تا در صورت گم شدن آنها را پیدا کنید. با این حال، آنها همچنین می توانند برای ردیابی مخفیانه شخص دیگری مورد سوء استفاده قرار گیرند.

How_to_Enable_Unknown_Tracker_Alerts_on_Android

گوگل برای کمک به محافظت از خود در برابر دستگاه های ردیاب ناشناخته، ویژگی هشدارهای ردیاب ناشناخته را برای کاربران اندرویدی راه اندازی کرده است. این پست کاربرد آن را توضیح می دهد و مراحل فعال کردن هشدارهای ردیاب ناشناخته را در تلفن اندرویدی خود به شما نشان می دهد. مطمئن شوید که گوشی هوشمند شما آخرین نسخه اندروید را اجرا می کند.

هشدار ردیاب ناشناخته چیست؟

فرض کنید شخصی، خواسته یا ناخواسته، یک ردیاب بلوتوث را مانند یک کیف دستی در وسایل شما قرار می دهد. بنابراین هر زمان که دستگاه ردیاب از صاحب خود دور شود، هنگامی که آن ردیاب را در نزدیکی شما ببیند، یک اعلان ردیابی در تلفن اندرویدی خود دریافت خواهید کرد.

ممکن است شخصی از دوستان یا خانواده شما ندانسته ردیاب بلوتوث خود را با وسایل شما جا گذاشته باشد. یک هشدار ردیاب ناشناخته در تلفن اندرویدی خود دریافت خواهید کرد که یک دستگاه ردیاب ناشناس با شما سفر می کند. توجه داشته باشید که اگر صاحب آن ردیاب با شما سفر کند، چنین اعلانی را دریافت نخواهید کرد. همچنین می توانید هنگام قرض گرفتن ردیاب شخص دیگری هشدار دریافت کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Threads برنامه بتای خود را برای کاربران اندروید باز می کند

نحوه فعال کردن هشدارهای ردیاب ناشناخته در اندروید

از زمان نوشتن این پست، فقط می‌توانید AirTag را در نزدیکی خود با تلفن Android خود شناسایی کنید. امیدواریم این ویژگی به زودی از سایر ردیاب های بلوتوث نیز پشتیبانی کند. در اینجا نحوه فعال کردن آن در تلفن Android خود آورده شده است.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در تلفن Android خود باز کنید و Safety And Emergency را انتخاب کنید.

مرحله 2: روی هشدارهای ردیاب ناشناخته ضربه بزنید.

تنظیمات هشدار ردیاب ناشناخته اندروید 2

مرحله 3: برای فعال کردن این ویژگی، روی کلید کنار Allow Alerts ضربه بزنید.

اجازه هشدارهای ایمنی و اضطراری اندروید را می دهد

از شما خواسته می شود بلوتوث خود را روشن کنید تا با استفاده از تلفن اندرویدی خود، ردیاب های ناشناس را در این نزدیکی پیدا کنید. روی Turn On و سپس Allow ضربه بزنید تا فعال شود.

بلوتوث را برای هشدارهای ردیاب اندروید فعال کنید

پس از فعال شدن این ویژگی، می‌توانید روی Scan Now ضربه بزنید تا بدانید که AirTag شما را ردیابی می‌کند یا خیر.

اکنون ردیاب های ناشناخته اندروید را اسکن کنید

نحوه یافتن ردیاب ناشناخته با استفاده از اندروید

پس از دریافت اعلان ردیاب ناشناخته در گوشی اندرویدی خود، روی آن ضربه بزنید و مسیرهای دسترسی به آن ردیاب را مشاهده خواهید کرد.

اعلان هشدار ردیاب اندروید

می توانید روی Play Sound در گوشه سمت چپ پایین ضربه بزنید تا ردیاب صدا ایجاد کند. این به شما کمک می کند تا آن را به راحتی تشخیص دهید.

پخش صدا برای یافتن ردیاب اندروید

هنگامی که ردیاب را پیدا کردید، روی Next Steps در سمت راست پایین ضربه بزنید و در مورد مراحل بعدی برای انجام اقدامات پیشگیرانه و غیرفعال کردن ردیاب راهنمایی خواهید شد. همیشه می توانید برای اطلاع از مراحل غیرفعال کردن آن به وب سایت سازنده ردیاب مراجعه کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 راه حل برتر اندروید که نام مخاطبین را برای تماس های ورودی نشان نمی دهد
مراحل بعدی برای یافتن ردیاب ناشناخته اندروید

برای دریافت اطلاعات ردیاب، کافی است آن را در پشت گوشی اندروید خود بیاورید. سپس می توانید اسکرین شات بگیرید تا در جریان باشید و به مقامات گزارش دهید.

در حین انجام این مراحل باید بلوتوث خود را روشن نگه دارید. همچنین می‌توانید در صورتی که بلوتوث گوشی اندرویدی شما همچنان قطع شود، به پست ما مراجعه کنید.

نحوه غیرفعال کردن هشدارهای ردیاب ناشناخته در اندروید

اگر می خواهید هشدارهای ردیاب ناشناخته را در تلفن اندرویدی خود خاموش کنید، در اینجا مراحل وجود دارد.

مرحله 1: برنامه Settings را در گوشی اندروید خود باز کنید و Safety And Emergency را از لیست گزینه ها انتخاب کنید.

مرحله 2: روی هشدارهای ردیاب ناشناخته ضربه بزنید.

تنظیمات هشدار ردیاب ناشناخته اندروید 2

مرحله 3: برای غیرفعال کردن ویژگی، روی دکمه کنار Allow Alerts ضربه بزنید. در صورت تمایل می توانید بلوتوث خود را روشن نگه دارید.

اجازه هشدارهای ایمنی و اضطراری اندروید را می دهد

همیشه می توانید همان مراحل را دنبال کنید تا یک بار دیگر هشدارها را روشن کنید.

خود را از ردیاب های بلوتوث ایمن کنید

هر زمان که گوشی اندرویدی خود را مشاهده کرد که به شما تعلق ندارد، هشدارهای ردیاب ناشناخته ای را دریافت خواهید کرد. و این همچنین می تواند به مخاطبین شما کمک کند تا هنگام یافتن اقلام گمشده شما به شما اطلاع دهند. یکی دیگر از ویژگی های ایمنی عالی برای کاربران اندروید، تنظیم اطلاعات اضطراری است.

این شامل تمام جزئیات پزشکی شما مانند گروه خون، داروها، شرایط پزشکی فعلی، و غیره می شود. این جزئیات می تواند به پرسنل پزشکی کمک کند هر زمان که به کمک نیاز داشتید با شما بهتر رفتار کنند. همچنین می توانید مخاطبین SOS خود را اضافه کنید، که پرسنل پزشکی می توانند بدون باز کردن قفل تلفن شما به آنها دسترسی پیدا کنند.

امیدواریم از این مقاله نحوه فعال کردن هشدارهای ردیاب ناشناخته در اندروید مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HtDtut
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *