نحوه غیرفعال کردن تاریخچه لینک در اینستاگرام

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه غیرفعال کردن تاریخچه لینک در همراه ما باشید

اینستاگرام از یک برنامه رسانه اجتماعی دیگر فراتر رفته است. با توجه به اینکه کاربران فعالانه از آن برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار یا خدمات خود استفاده می کنند، همه ما با یی مواجه شده ایم که به صفحات خارج از اینستاگرام منتهی می شوند. با این حال، همه این بازدیدها هنوز در برنامه اینستاگرام ثبت می شود. اما آیا راهی برای غیرفعال کردن این سابقه لینک در اینستاگرام وجود دارد؟ بیایید دریابیم.

نحوه غیرفعال کردن تاریخچه لینک در اینستاگرام

هر زمان که اینستاگرام اطلاعاتی از تاریخچه پیوند شما را نگه می دارد، این احتمال وجود دارد که بتوان آن را با اشخاص ثالث خاصی که با متا، شرکت مادر اینستاگرام کار می کنند، به اشتراک گذاشت. علاوه بر این، متا همچنین از این داده ها در تمام خدمات خود استفاده می کند تا تجربه ای شخصی به شما ارائه دهد. اگر این را نمی‌خواهید، می‌توانید سابقه پیوند در اینستاگرام را غیرفعال کنید.

تمام لینک هایی که در 30 روز گذشته از طریق اینستاگرام بازدید کرده اید، گرد هم می آیند تا تاریخچه پیوند شما را در اینستاگرام تشکیل دهند. در حالی که این یک راه عالی برای ردیابی یا یافتن پیوندهایی است که قبلاً بازدید کرده اید بدون رفتن به پوستر اصلی، می تواند برای کسانی که نمی خواهند فعالیت های آنها ثبت شود، آزاردهنده باشد.

توجه داشته باشید: لینک هایی که از طریق پنجره چت یا وب اینستاگرام بازدید کرده اید در اینجا ضبط نمی شوند.

قبل از اینکه یاد بگیریم چگونه این کار را انجام دهیم، اجازه دهید به سرعت ببینیم با غیرفعال کردن ویژگی Link History در اینستاگرام چه اتفاقی می‌افتد.

  • پس از غیرفعال شدن سابقه پیوند، تمام پیوندهای قابل مشاهده در حال حاضر ناپدید می شوند.
  • متا، شرکت مادر اینستاگرام، ممکن است تا 90 روز طول بکشد تا داده‌های سابقه پیوند شما را از سرورهای خود حذف کند.
  • غیرفعال کردن تاریخچه پیوند اینستاگرام بر تنظیمات تاریخچه پیوند هیچ برنامه متصل دیگری تأثیر نمی گذارد.
  • قابلیت Link History اینستاگرام به طور پیش فرض فعال نیست. بنابراین، باید با استفاده از منوی تنظیمات اینستاگرام، آن را به صورت دستی فعال یا غیرفعال کنید.
  • اگر اخیراً سابقه پیوند را مجدداً فعال کرده‌اید، از چند لینک با استفاده از مرورگر اینستاگرام برای پر کردن لیست بازدید کنید. در غیر این صورت چیزی در این صفحه قابل مشاهده نخواهد بود.
  • اگر گزینه Link History را نمی بینید، اپلیکیشن موبایل اینستاگرام را آپدیت کنید و دوباره بررسی کنید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 روش برای ایجاد یک وظیفه در Microsoft Outlook

اجازه دهید به طور خلاصه نحوه غیرفعال کردن آن را بررسی کنیم. لطفاً توجه داشته باشید که فقط با استفاده از گزینه های منو در مرورگر اینستاگرام می توانید این کار را انجام دهید. برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: اپلیکیشن موبایل اینستاگرام را باز کنید و هر لینکی را باز کنید.

گام 2: پس از باز شدن مرورگر اینستاگرام، روی نماد سه نقطه ضربه بزنید.

مرحله 3: در اینجا، روی تنظیمات مرورگر ضربه بزنید.

تنظیمات مرورگر اینستاگرام را باز کنیدتنظیمات مرورگر اینستاگرام را باز کنید

مرحله 4: گزینه Allow history link را خاموش کنید.

مرحله 5: سپس روی Don't allow to confirm ضربه بزنید.

تاریخچه پیوند را خاموش کنیدتاریخچه پیوند را خاموش کنید

با این کار قابلیت Link History در اینستاگرام غیرفعال می شود و تمامی لینک های قابل مشاهده در حال حاضر نیز حذف می شوند. اگر می‌خواهید دوباره آنها را ببینید، باید ویژگی تاریخچه پیوند اینستاگرام را دوباره فعال کنید.

در حالی که شما فقط می توانید از تنظیمات مرورگر اینستاگرام برای غیرفعال کردن ویژگی Link History استفاده کنید، می توانید از منوی تنظیمات برای فعال کردن مجدد آن استفاده کنید. علاوه بر این، منوی تنظیمات مرورگر اینستاگرام نیز دارای مقررات مشابهی است. پس از انجام این کار، باید پیوندهایی که قبلاً بازدید کرده اید را دوباره در اینستاگرام مشاهده کنید. برای جزئیات بیشتر، در اینجا یک نگاه گام به گام است.

استفاده از تنظیمات مرورگر اینستاگرام

مرحله 1: اپلیکیشن موبایل اینستاگرام را باز کنید. سپس روی هر لینکی ضربه بزنید تا مرورگر اینستاگرام باز شود.

گام 2: در اینجا، روی نماد سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید تا گزینه های مرورگر باز شوند. روی تنظیمات مرورگر ضربه بزنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه اتصال مک بوک به تلویزیون (با سیم و بی سیم)
تنظیمات مرورگر اینستاگرام را باز کنیدتنظیمات مرورگر اینستاگرام را باز کنید

مرحله 3: سپس، به بخش سابقه پیوند بروید و ضامن Allow history link را روشن کنید.

مرحله 4: وقتی از شما خواسته شد، روی Allow ضربه بزنید.

تاریخچه پیوند را روشن کنیدتاریخچه پیوند را روشن کنید

مرحله 1: برنامه موبایل اینستاگرام را باز کنید و روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.

گام 2: سپس، روی نماد منوی همبرگر در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

مرحله 3: پس از ظاهر شدن گزینه ها، روی فعالیت خود ضربه بزنید.

فعالیت خود را در اینستاگرام باز کنیدفعالیت خود را در اینستاگرام باز کنید

مرحله 4: به قسمت «نحوه استفاده از اینستاگرام» بروید و روی تاریخچه پیوند ضربه بزنید.

مرحله 5: در اینجا، روی Allow history link ضربه بزنید.

روی Allow Link History 1 ضربه بزنیدروی Allow Link History 1 ضربه بزنید

این باید فوراً ویژگی Link History را در برنامه اینستاگرام شما فعال کند. لطفاً توجه داشته باشید که تاریخچه پیوند تنها زمانی قابل مشاهده است که از برخی پیوندها در اینستاگرام بازدید کنید. پس از انجام این کار، می‌توانید از مرورگر اینستاگرام یا منوی تنظیمات برای مشاهده لینک‌های وب‌سایتی که قبلاً بازدید کرده‌اید در اینستاگرام استفاده کنید.

1. آیا حذف تاریخچه لینک آن را از سرورهای اینستاگرام پاک می کند؟

پس از خاموش شدن، اینستاگرام بلافاصله تاریخچه پیوندهای قابل مشاهده موجود در برنامه را حذف می کند. با این حال، ممکن است تا 90 روز طول بکشد تا تاریخچه پیوند از سرورهای ابری اینستاگرام حذف شود.

2. آیا سابقه لینک اینستاگرام با سابقه لینک فیس بوک یکی است؟

در حالی که هر دو به یک هدف از ذخیره پیوندهای باز شده قبلی عمل می کنند، تاریخچه پیوند در فیس بوک و اینستاگرام از هم جدا هستند. این بدان معنی است که می توانید از برنامه فیس بوک برای خاموش کردن تاریخچه پیوند فیس بوک استفاده کنید. برای انجام همین کار در اینستاگرام، از برنامه اینستاگرام استفاده کنید.

3. آیا Browser History همانند تاریخچه لینک در اینستاگرام است؟

بله، سابقه لینک در اینستاگرام به عنوان تاریخچه مرورگر شناخته می شد. این بدان معناست که اگر نسخه قدیمی‌تری از برنامه را اجرا می‌کنید، ممکن است گزینه مشاهده لینک‌ها به جای تاریخچه پیوند را در منوی فعالیت اینستاگرام پیدا کنید.

در حالی که امکان یافتن لینک های باز شده قبلی مفید است، با سابقه قبلی متا، بهتر است ویژگی Link History را در اینستاگرام خاموش کنید. امیدواریم این مقاله به شما در انجام این کار کمک کرده باشد. همچنین می‌توانید مقاله دیگر ما را بررسی کنید تا بدون بلاک کردن، دریافت پیام‌های دایرکت در اینستاگرام را متوقف کنید.

امیدواریم از این مقاله نحوه غیرفعال کردن تاریخچه لینک در اینستاگرام مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را مجله 8pic همراهی کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jUIdGx
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *