آیا می توانم از درایو خارجی برای فیلمبرداری در آیفون استفاده کنم؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی آیا می توانم از درایو خارجی برای برداری در استفاده کنم؟ همراه ما باشید

دوربین های آیفون در طول سال ها بسیار قدرتمند شده اند. می‌توانید روی عکس‌های پرتره ستاره‌ای کلیک کنید، سبک‌های عکاسی را برای مطابقت با حال و هوای خود تغییر دهید، و حتی روی عکس‌های واضح در شب کلیک کنید. علاوه بر این، فیلمبرداری جنبه ای است که آیفون ها در درجه اول در مقایسه با همتایان اندرویدی خود برتری دارند. در واقع، اپل با معرفی Dolby Vision HDR، ویدیوهای ProRes و اخیراً – پشتیبانی از ProRes Log در سری ، آن را به سطح بعدی رسانده است.

آیفون SSD 3

با داده‌های بسیار زیادی که می‌توانید با آن کار کنید، فضای ذخیره‌سازی داخلی آیفون شما ممکن است محدود به نظر برسد – به خصوص اگر نوع پایه را داشته باشید. ممکن است تعجب کنید – آیا می توانم از یک درایو اکسترنال هنگام فیلمبرداری در آیفون خود استفاده کنم؟

همراه با سخت افزار دوربین جدیدتر در آیفون 15 پرو مکس، بزرگترین تغییر در آخرین سری آیفون ها، ورود USB-C بود. به لطف آن، در نهایت می توانید از یک درایو خارجی با آیفون خود استفاده کنید – هم هنگام ضبط فیلم و هم در انتقال فایل.

در واقع، اپل ضبط ویدیوهای 4K ProRes Log با سرعت 60 فریم بر ثانیه را در یک درایو خارجی الزامی می کند زیرا نوشتن در حافظه داخلی می تواند کندتر باشد و این فایل ها از نظر حجم بسیار زیاد هستند. ما می‌خواستیم تجربه کنیم که چگونه این کار می‌کند و چگونه در آی او اس ادغام می‌شود. بنابراین، ما با یک SSD خارجی متصل به آیفون 15 پرو مکس به عکاسی رفتیم و این تجربه کامل ما است!

کدام آیفون‌ها از ضبط در درایو خارجی پشتیبانی می‌کنند

تا زمان نگارش، سری آیفون 15 تنها سری آیفون‌های دارای پورت USB-C هستند. بنابراین، دستگاه های پشتیبانی شده عبارتند از –

  • آیفون 15
  • آیفون 15 پلاس
  • آیفون 15 پرو
  • آیفون 15 پرو مکس

نسخه‌های آینده آیفون که پورت USB-C را حفظ می‌کنند – تا زمانی که احتمالاً در نهایت از شر آن خلاص شوند – اگر آیفونی با پورت لایتنینگ دارید، متأسفانه نمی‌توانید فیلم را روی درایو خارجی ضبط کنید.

کدام درایوهای خارجی در آیفون پشتیبانی می شوند

از آنجایی که USB-C یک پورت جهانی است، می توانید تقریباً از هر درایو USB-C با سری آیفون 15 استفاده کنید. این شامل همه چیز از درایوهای فلش USB-C 3.0 تا SSD های خارجی کامل با سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه است. با این حال، گرفتن وجود دارد. حداکثر سرعت انتقال داده را فقط با آیفون‌های پرو دریافت خواهید کرد زیرا این آیفون‌ها تنها انواع با پورت‌های USB 3.0 هستند. در آیفون 15 استاندارد، می‌توانید از همان درایوها و SSD استفاده کنید، اما انتقال داده کندتر را تجربه خواهید کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  این فیلم اکشن کوتاه را که با Galaxy S23 Ultra گرفته شده است، تماشا کنید

استفاده از درایو خارجی با آیفون

به محض اتصال یک درایو خارجی به آیفون، پیام «USB-C» را در پایین برنامه دوربین خواهید دید. این نشان می دهد که فضای ذخیره سازی پیش فرض اکنون روی درایو خارجی تنظیم شده است. هر چیزی که ضبط می کنید مستقیماً در SSD خارجی یا درایو فلش که متصل کرده اید ذخیره می شود.

IMG_9927IMG_9927

هنگام ضبط ویدیو، تجربه عکاسی با SSD خارجی مانند فیلمبرداری بدون SSD است. همانطور که در مورد، هیچ تاخیر یا تاخیر در هنگام ضبط وجود دارد. لکنت هم نداشتیم. قابل ذکر است، استفاده از یک SSD خارجی پرسرعت هنگام ضبط ویدیو با نرخ فریم بالاتر یا ProRes Log عاقلانه است.

در واقع، اپل حتی به شما اجازه نمی دهد که ویدیوهای ProRes Log را روی فلش درایوهایی که سرعت انتقال داده پایینی دارند ضبط کنید. یک خطایی می دهد که می گوید “دستگاه ذخیره سازی پر است”. همچنین یک تایمر مفید در بالا وجود دارد که مدت زمانی را که می توانید با حافظه خالی ضبط کنید را نشان می دهد.

IMG_9930IMG_9930

همچنین می‌خواستیم آزمایش کنیم که آیا درایوهای خارجی که کانکتور USB-C ندارند با آیفون کار می‌کنند یا خیر. بنابراین، ما یک درایو فلش USB-A را با استفاده از آداپتور USB-C به USB-A OTG متصل کردیم.

SSD آیفون 1 1SSD آیفون 1 1

در حالی که این راه حل به خوبی کار می کرد و درایو شناسایی شد، استفاده از آن را توصیه نمی کنیم زیرا سرعت نوشتن بالایی که برای ضبط ویدیوها با وضوح بالا لازم است را دریافت نخواهید کرد. همچنین، مشاهده کردیم که زمان پردازش و ذخیره یک ویدیو پس از زدن دکمه توقف ضبط، با فلش درایو استاندارد USB-A کمی بیشتر بود.

مزیت بزرگ ضبط ویدیوهای 4K ProRes به طور مستقیم در درایو خارجی این است که فرآیند انتقال فایل را بسیار سریع می کند. اگر در Log ضبط می کنید، باید ویدیو را ویرایش کنید تا آن را درجه بندی کنید. با یک SSD، می توانید آن را مستقیماً به رایانه خود وصل کنید و فایل های ویدیویی را در عرض چند ثانیه کپی کنید. فرآیند مشابه بین آیفون و کامپیوتر به دلیل سرعت پایین‌تر انتقال داده، زمان زیادی طول می‌کشد. همه شما ویراستاران ویدیویی که در آنجا هستید – این کار باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.

معایب استفاده از درایو خارجی

در مرحله اول، یک درایو خارجی فقط می تواند برای ضبط فیلم استفاده شود. به طور خاص، فقط ویدیوهای ProRes Log. اگر می‌خواهید ویدیوهای استاندارد H.265 ضبط کنید، نمی‌توانید این کار را روی درایو خارجی انجام دهید. با این حال یک راه حل برای این وجود دارد و آن از طریق برنامه دوربین BlackMagic است. اگر از برنامه دوربین BlackMagic برای ضبط ویدیوها استفاده می کنید، می توانید با انتخاب آن به عنوان مقصد رسانه، ویدیوهای استاندارد غیر ProRes را مستقیماً در یک درایو حافظه خارجی ضبط کنید.

این دقیقاً همان کاری است که باید هنگام استفاده از درایو خارجی با مدل‌های غیر پرو آیفون 15 نیز انجام دهید. متأسفانه اپل به شما اجازه ضبط بومی بر روی یک SSD خارجی در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس وانیلی را نمی دهد. با این حال، این یک معامله بزرگ نیست زیرا برنامه BlackMagic Camera مایل ها جلوتر از برنامه پیش فرض دوربین آیفون است. کنترل‌های دستی، فوکوس، LUT و تجربه حرفه‌ای کامل هنگام ضبط ویدیو را ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید کنترل کاملی بر ویدیوهای خود داشته باشید، باید به آن ضربه بزنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ممکن است اخبار بدی در مورد عرضه آیفون 15 وجود داشته باشد

به طور عجیبی، اپل همچنین به شما اجازه نمی دهد عکس بگیرید تا مستقیماً در درایو خارجی ذخیره کنید. بنابراین، اگر فضای ذخیره‌سازی آیفون‌تان تمام شد و می‌خواهید روی برخی عکس‌ها کلیک کنید، تنها راه این است که فضای ذخیره‌سازی آیفون خود را آزاد کنید.

لوازم جانبی برای استفاده از درایوهای خارجی با آیفون

یکی دیگر از معایب استفاده از SSD خارجی برای ضبط محتوا این است که SSD همچنان در اطراف آویزان است و حتی می تواند مانع ضبط شما شود. خوشبختانه چند راه برای مقابله با این مشکل وجود دارد. Topgo دارای یک نگهدارنده MagSafe SSD برای Samsung T7 است که به صورت مغناطیسی به پشت آیفون شما متصل می شود. این یک راه حل هوشمند است زیرا از MagSafe استفاده می کند که قبلاً در آیفون وجود دارد.

آیفون SSD 2آیفون SSD 2

Neewer یک راه حل کمی متفاوت به شکل براکت SSD دارد که می تواند بر روی یک دستگاه دوربین نصب شود. بسته به مورد استفاده خود، می توانید موردی را انتخاب کنید که متناسب با صورت حساب باشد. ما راه حل Topgo را دوست داریم زیرا حتی می توانید آن را با چیزی مانند دستگیره دوربین که در لیست لوازم جانبی و کیت های فیلم سازی آیفون ذکر کردیم استفاده کنید.

آیا برای فیلمبرداری در آیفون خود باید یک درایو خارجی بخرید؟

پاسخ به این سوال کاملاً به مورد استفاده شما بستگی دارد. اگر آیفون پایه را خریداری کرده‌اید، فضای ذخیره‌سازی شما کم شده است، و می‌خواهید ویدیوهای ProRes Log را ضبط کنید، هیچ گزینه دیگری جز تهیه یک دستگاه ذخیره‌سازی خارجی ندارید.

حتی اگر فضای کافی در آیفون خود داشته باشید، نمی توانید بدون SSD خارجی سریع، فیلم ProRes Log با کیفیت 4K 60 فریم بر ثانیه ضبط کنید. بنابراین، اگر مورد استفاده شما شامل هر یک از این موارد می شود، توصیه می کنیم یک دستگاه ذخیره سازی را بردارید. همانطور که برای یک توصیه، سامسونگ T7 یک گزینه قوی است.

ما توصیه می کنیم حداقل نسخه 500 گیگابایتی را تهیه کنید – به خصوص به این دلیل که فیلم ProRes Log می تواند بسیار زیاد باشد. همانطور که گفته شد، نسخه 1 ترابایتی سامسونگ T7 با قیمت نسخه 500 گیگابایتی فاصله زیادی دارد، در این مرحله، انتخاب پیکربندی ذخیره سازی بالاتر بسیار منطقی تر است.

اگر یک فیلمساز حرفه ای هستید یا می خواهید هنر ضبط فیلم در LOG و سپس درجه بندی رنگی آن را یاد بگیرید، یک درایو خارجی برای فیلمبرداری با آیفون شما می تواند سرمایه گذاری خوبی باشد. این گوشی هوشمند شما را به یک دوربین فیلم جیبی تبدیل می کند.

امیدواریم از این مقاله آیا می توانم از درایو خارجی برای فیلمبرداری در آیفون استفاده کنم؟ مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/SbwePu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *