نحوه ایجاد منوی کد QR

زمان مطالعه: 8 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه ایجاد منوی کد QR همراه ما باشید

منوی کد QR یک منوی دیجیتال برای مکان شما است. مهمانان فقط باید کد چاپ شده را اسکن کنند تا لیست تنقلات، غذاها، نوشیدنی‌های سرو شده و غیره را مشاهده کنند. به این صورت است:

 

برای مشاهده صفحه منوی کامل ساخته شده برای کد QR، پیوند را دنبال کنید.

منوی کد QR مزایای زیادی نسبت به منوی فیزیکی دارد، مانند:

  • اقتصادی. شما مجبور نیستید به طراحان پول بدهید و برای چاپ پول خرج کنید.
  • پایداری. شما کاغذ را برای چاپ منوها خرج نمی کنید، و بنابراین درختان را ذخیره می کنید.
  • ایمنی. بازدیدکنندگان و کارکنان صفحات چاپ شده را لمس نمی‌کنند، بنابراین باکتری‌ها، میکروب‌ها و ویروس‌ها را روی صفحات باقی نمی‌گذارند و آنها را جمع نمی‌کنند.
  • کارایی. بازدیدکنندگان می توانند بلافاصله پس از نشستن در صندلی ها منو را مشاهده کنند بدون اینکه منتظر بمانند تا کارکنان منو را بیاورند. این کار باعث کاهش کلی زمان اشغال صندلی‌های مهمانان قبل از اینکه مهمانان جدید بتوانند آن‌ها را بگیرند، می‌شود.
  • بهره وری. پیشخدمت ها علاوه بر دویدن با منوها، زمان بیشتری برای کارهای دیگر دارند.

اکنون بیایید نحوه ایجاد منوی کد QR را که برای مکان شما بهترین است، بررسی کنیم. نحوه ساخت منوی کد QR نشان داده شده در بالا را به عنوان مثال توضیح می دهیم.

دو راه برای ایجاد یک منوی کد QR برای رستوران، کافه تریا، بار و غیره وجود دارد. می توانید یک کد QR برای یک منو ایجاد کنید که عبارتند از:

  • پی دی اف یا تصویر. این راه برای ایجاد یک منوی کد QR زمان گذشته است، اما هنوز هم راهی است. شما یک فایل PDF یا یک تصویر برای منوی خود ایجاد می کنید و آن را در فضای ذخیره سازی آنلاین آپلود می کنید. عیب این روش این است که هر بار که نیاز به ویرایش منو دارید، باید از یک طراح آن را بخواهید. علاوه بر این، باید فایل منوی ویرایش شده را در فضای ذخیره‌سازی آنلاین آپلود کنید و یک کد QR جدید برای آن دریافت کنید.
  • یک صفحه وب. این یک راه پیشرفته و ساده برای ایجاد منوی کد QR است که برای همه خوب است. شما یک صفحه در Taplink دریافت می کنید و آیتم های منو را قرار می دهید’ نام ها، قیمت ها و تصاویر روی آن. در هر زمان، می توانید منو را خودتان در یک رابط کاربر پسند ویرایش کنید. و بعد از این به کد QR جدید نیاز نخواهید داشت. همان کد QR به منوی به‌روزرسانی‌شده منتهی می‌شود.

توصیه می کنیم یک منوی کد QR که یک صفحه وب است ایجاد کنید. هدایت مهمانان خود به یک صفحه وب برای هر مکانی که اداره می کنید – رستوران، کافه، بار و غیره، گزینه بهتری است. خودتان مقایسه کنید:

پی دی اف یا تصویر صفحه وب
ویرایش منو مستلزم استخدام طراحان است. ویرایش منو ساده است. می‌توانید آیتم‌های منو، قیمت‌ها و تصاویر را با چند کلیک توسط خودتان تغییر دهید.
منوی ویرایش شده به کد QR جدید نیاز دارد. شما باید بنرها، بروشورها و غیره جدید را با کد QR جدید چاپ کنید و آویزان کنید، توزیع کنید و غیره. منوی ویرایش شده پس از اسکن همان کد QR قدیمی باز می شود. بدون نیاز به چاپ بنر، آگهی و غیره جدید.

یک صفحه وب در Taplink طراحی کنید تا منوی کد QR خود را ایجاد کنید. در زیر می توانید دستورالعمل های دقیق را بیابید.

الگویی را برای ایجاد سریع صفحه منو با کد QR انتخاب کنید. ما از یک قالب با منو برای نشان دادن یک مثال استفاده می کنیم، شما می توانید از همان الگو استفاده کنید، فقط روی این پیوند ضربه بزنید و سپس:

01. روی افزودن به الگوهای من ضربه بزنید.

در Taplink، می‌توانید یک منوی کد QR با استفاده از قالب‌های دیگر ایجاد کنید، و همچنین طراحی سفارشی خود را از ابتدا ایجاد کنید.

یک صفحه Taplink از بلوک ها تشکیل شده است. یک منو با بلوک لیست قیمت اضافه می شود. قالبی که برای ایجاد یک منوی کد QR استفاده می کنیم، قبلاً دارای چنین بلوک هایی است. شما فقط باید آنها را ویرایش کنید – نام و قیمت آیتم های منو خود را اضافه کنید.

توجه داشته باشید، برخی از بلوک ها در Taplink فقط در یک طرح پولی در دسترس هستند. در اینجا می توانید طرح خود را ارتقا دهید.

بلوک هایی که قبلاً به صفحه شما اضافه شده اند را ویرایش کنید:

  1. روی مسدود ضربه بزنید.
  2. موارد منوی اضافه شده را با موارد خود جایگزین کنید.
  3. قیمت ها را مشخص کنید.
  4. اگر نیاز به افزودن موارد منوی بیشتری دارید، روی + افزودن مورد جدید ضربه بزنید و مراحل 2 تا 3 را تکرار کنید.
  5. روی ذخیره تغییرات ضربه بزنید.

سایر بلوک‌ها را در صفحه منوی کد QR به همین ترتیب ویرایش کنید: منوها، عنوان‌ها، تصاویر و غیره. ببینید پس از ویرایش همه بلوک‌ها در تصاویر زیر چه چیزی به دست آورده‌ایم. یا برای مشاهده صفحه منو “به صورت واقعی” پیوند را دنبال کنید:

اگر قالب دیگری را انتخاب کرده اید و منویی در صفحه خود ندارید، آن را اضافه کنید. در زیر نحوه انجام آن را توضیح می دهیم.

Taplink 18 بلوک را ارائه می دهد که می توانید آنها را در صفحه منوی کد QR خود قرار دهید تا تمام اطلاعاتی که ممکن است مهمانان شما ممکن است به آن نیاز داشته باشند، مانند:

  • لیست قیمت برای افزودن موارد منو و قیمت‌ها.
  • تصاویر برای نشان دادن وعده‌های غذایی و نوشیدنی‌های شما.
  • پیامکبرای گفتن در مورد غذاهای خود.
  • پیوندهای شبکه های اجتماعی برای هدایت مهمانان به نمایه های اجتماعی شما.
  • پیوندهای PDF برای ارائه اطلاعات دقیق در مورد موارد منو.
  • تایمر شمارش معکوس برای تاکید بر محدودیت های اقلام فصلی.

همه بلوک ها را می توان به همان روش به صفحه منوی کد QR شما اضافه کرد. در زیر نحوه اضافه کردن بلوک لینک را به عنوان مثال نشان می دهیم:

  1. روی افزودن بلوک ضربه بزنید.
  2. یک مسدود را انتخاب کنید. در مورد ما این پیوند است.
  3. فیلدهای را پر کنید. آنها متفاوت هستند و به بلوکی که انتخاب می کنید بستگی دارند. از آنجایی که بلوک پیوند را انتخاب کرده‌ایم، باید متنی را که روی دکمه نمایش داده می‌شود و URL را مشخص کنیم.
  4. روی ذخیره تغییرات ضربه بزنید.

دکمه اضافه شده است، کاربران به این صورت آن را می بینند:

شما می توانید بلوک های دیگر را به همین روش اضافه کنید. تصمیم گرفتیم چیز دیگری اضافه نکنیم.

در صورت نیاز، می‌توانید بلوک‌ها را در منوی دیجیتال خود دوباره ترتیب دهید. روی سه خط در کنار بلوکی که می خواهید منتقل کنید ضربه بزنید و نگه دارید، سپس بلوک را به مکان جدید بکشید و سه خط را رها کنید:

اگر به بلوک نیاز ندارید، آن را از صفحه منوی کد QR خود حذف کنید:

04. برای تأیید حذف، روی Delete ضربه بزنید.

ما تصمیم گرفتیم که بلوک را حذف نکنیم.

صفحه منوی کد QR شما آماده است. اکنون باید آن را منتشر کنید:

01. به انتشار صفحه بروید.

02. قسمت پیوند منحصر به فرد را مشخص کنید.

انجام شد، صفحه منو منتشر شد. موضوع کوچک است: کد QR را برای صفحه منو دانلود کنید، در زیر توضیح می دهیم.

Taplink کد QR را برای منوی شما به طور خودکار ایجاد می کند. می توانید طراحی آن را سفارشی کنید و سپس فقط باید آن را دانلود کنید.

01. به انتشار صفحه بروید.

02. برگه کد QR را انتخاب کنید

03. در صورت تمایل، تنظیمات طراحی کد QR را تنظیم کنید. می‌توانید شکل، حروف، رنگ‌ها و غیره را تغییر دهید. دستورالعمل‌های دقیق اینجا هستند.

همین است، اکنون می توانید کد QR منوی خود را به طرح های قابل چاپ اضافه کنید:

  • چادرهای رومیزی
  • بسته بندی غذا.
  • دیوارها و پنجره های بیرونی
  • علائم در فضای باز
  • بنرهای تبلیغاتی
  • حمل و نقل تحویل

حتماً یک تماس برای اقدام در کنار کد QR منو اضافه کنید. بگویید که برای مشاهده منو باید کد را اسکن کنید.

کد QR را برای منوی خود اسکن کنید تا بررسی کنید که آیا درست کار می کند یا خیر. آن را روی هر نوع مواد چاپی اسکن کنید – یک تابلوی فضای باز، یک کپی بروشور و غیره. این کار را هم با آیفون و هم با دستگاه اندرویدی انجام دهید.

در اینجا نکاتی برای ایجاد صفحه برای منوی کد QR شما وجود دارد. اگر صفحه منوی شما شامل موارد زیر باشد، میهمانان بیشتر سفارش می دهند:

  • تصاویر. میهمانان می بینند که ظروف و نوشیدنی های سرو شده بسیار خوشمزه و وسوسه انگیز به نظر می رسند به طوری که نمی توانند آنها را سفارش دهند. برای نمایش تصاویر، بلوک‌های بنر و چرخ فلک تصویر را به صفحه منوی کد QR خود در Taplink اضافه کنید. همچنین، می‌توانید یک بلوک ویدیو اضافه کنید.
  • توضیحات. نام یک آیتم منو همیشه موارد را نشان نمی دهد. عناصر. بنابراین باید اطلاعات بیشتری را برای آگاهی از مواد تشکیل دهنده و همچنین آلرژن ها، ارزش غذایی و انرژی اضافه کنید. اینها انتخاب را برای مهمانان آسان تر می کند. بلوک‌های متن، رسانه و متن، پرسش‌های متداول را به صفحه Taplink خود اضافه کنید تا همه جزئیات را بنویسید.

یک منوی کد QR در Taplink ایجاد کنید. می توانید یک صفحه خالی را برای ایجاد یک صفحه منوی سفارشی انتخاب کنید یا یک الگو را برای ایجاد سریع صفحه منو انتخاب کنید.

در صفحه منو، باید نام و قیمت غذاها و نوشیدنی های ارائه شده در کافه یا رستوران، بار و غیره را اضافه کنید. همچنین باید عکس و توضیحاتی در مورد موارد منو اضافه کنید.

وقتی همه چیز مورد نیاز خود را به صفحه اضافه کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد QR را برای منوی خود دانلود کرده و آن را چاپ کنید.

امیدواریم از این مقاله نحوه ایجاد منوی کد QR مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xLCFAi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *