نحوه استفاده از ChatGPT – به روز شده در جولای 2023

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه استفاده از – به روز شده در جولای 2023
همراه ما باشید

OpenAI با رونمایی از ChatGPT جهان را تکان داد. این یک ربات چت بسیار قدرتمند است که مردم را با هوشمندی خود شگفت زده کرده است. آنقدر قدرتمند است که گوگل را مجبور کرد کدی را قرمز رنگ اعلام کند و چت بات خود را به نام Bard توسعه دهد. اگر می‌خواهید از ChatGPT استفاده کنید و ببینید که این وزوز چیست، در اینجا یک راهنمای مفید در مورد نحوه استفاده از آن وجود دارد.

ابتدا، ChatGPT چیست؟

اگر از چیزی ندانید، دانستن نحوه استفاده از آن منطقی نخواهد بود. بنابراین، همانطور که قبلا گفته شد، ChatGPT یک ربات چت هوش مصنوعی است. بهترین راه برای توصیف این است که مانند یک انسان دیجیتالی است که یا از او سوال می‌پرسید یا با او صحبت می‌کنید. می توانید از آن برای پاسخ به سؤالاتی مانند “چگونه گربه را باز کنم؟” بپرسید. یا “مشتری چند قمر دارد؟” ربات چت در واقع به شما پاسخ های مختصری به این سوالات می دهد.

ابزار ChatGPT به همین جا ختم نمی شود، زیرا می توانید دستورات بی شماری را در آن تایپ کرده و نتیجه بگیرید. در اینجا چند نمونه از آنچه می توانید در دستور تایپ کنید آورده شده است:

  • نحوه انجام کارها: چگونه نوزاد را قنداق کنم؟
  • مشاوره: به من راهنمایی کنید که چگونه فرزندم را به درس خواندن وادار کنم.
  • دستور پخت: دستور پخت یک همبرگر سالم را به من بدهید.
  • سوالات دانش عمومی: میتوکندری ها چیست؟
  • کد نوشتن: برای من کد برنامه ای که زمان را نشان می دهد بنویس.
  • نگارش مقالات: یک مقاله 2000 کلمه ای در مورد دوربین Galaxy S23 برای من بنویسید.
  • نوشتن داستان/شعر: برای من داستانی بنویس در مورد بچه بدجنسی که بیابان هایش را به دست می آورد.
  • فقط برای چت کردن: سگ من به تازگی مرده است و من به کسی نیاز دارم که با او صحبت کنم.

با نگاهی به برخی از این نمونه ها، جای تعجب نیست که چرا گوگل به آن توجه کرده است. ما همه چیزهایی را که باید در مورد ChatGPT بدانید توضیح دادیم، بنابراین اگر سؤالات بیشتری در مورد کارهایی که می‌تواند انجام دهد، می‌توانید آن مقاله را بررسی کنید.

نحوه استفاده از ChatGPT

بنابراین، اولین چیزی که باید در مورد ChatGPT بدانید این است که باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. می توانید یک حساب کاربری از طریق OpenAI ایجاد کنید یا از طریق Google یا Microsoft وارد شوید. پس از ایجاد حساب کاربری خود، مستقیماً وارد عمل خواهید شد.

صفحه فرود بسیار ساده است، اما آنچه را که برای شروع نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. اولین چیزی که ممکن است متوجه شوید شبکه ای از کارت ها در وسط صفحه است. آنها یک ایده تقریبی از آنچه ChatGPT می تواند انجام دهد به شما می دهند. آنها به شما پیشنهاد می دهند که چه چیزی را وارد کنید، برخی از کارهایی که ChatGPT می تواند انجام دهد و چه کارهایی نمی تواند انجام دهد.

یک پنل خاکستری تیره در سمت چپ صفحه مشاهده خواهید کرد. این مکالمات قبلی شما را در خود جای می دهد. در زیر آنها، گزینه ای برای پاک کردن مکالمات، ارتقا به پلاس، تغییر حالت تاریک و ارائه بازخورد به شرکت را مشاهده خواهید کرد. همچنین دکمه ای وجود دارد که شما را به آن می فرستد به روز رسانی ها و سوالات متداول صفحه و دکمه خروج از سیستم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ویژگی مرور ChatGPT تنها یک هفته پس از عرضه غیرفعال شد - دلیل آن در اینجا آمده است

با استفاده از ChatGPT

آخرین، اما مطمئنا نه کم اهمیت، ما فیلد متن را در مرکز پایین صفحه داریم. چهره ChatGPT. در اینجا می توانید دستوری را که می خواهید وارد کنید تایپ کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که متن خود را تایپ کرده و دکمه enter را فشار دهید. همچنین می توانید برای ارسال آن بر روی دکمه فلش در سمت راست قسمت متن کلیک کنید.

هنگامی که درخواست خود را ارسال می کنید، می بینید که تصویر نمایه خود در بالای صفحه نمایش داده می شود که یک نوار خاکستری در سراسر آن کشیده شده است. اینجاست که ChatGPT پاسخ خود را نشان می دهد. در ابتدا کمی مکان نما را می بینید که چشمک می زند. اکنون، ChatGPT چند ثانیه طول می کشد تا شروع به پاسخ دادن به سؤال شما کند. هنگامی که شروع می شود، متن را خواهید دید که به تدریج صفحه را پر می کند.

درست در زیر پاسخ داده شده، یک دکمه شست به بالا و یک دکمه شست پایین را مشاهده خواهید کرد. اینها مهم هستند، زیرا بازخوردهایی را در مورد اینکه چگونه پاسخ را دوست دارید، ارائه می دهند. ارائه بازخورد در مورد پاسخ به OpenAI در بهبود ChatGPT کمک می کند.

همچنین، اگر پاسخ را دوست ندارید، می توانید آن را بازسازی کنید. درست بالای کادر متن، یک وجود دارد پاسخ را بازسازی کنید دکمه. وقتی این کار را انجام می دهید، ربات چت بر اساس درخواست پاسخ متفاوتی به شما می دهد.

اکنون، از آنجایی که ChatGPT یک ربات چت است، می‌توانید با آن طوری صحبت کنید که انگار یک شخص است. این بدان معنی است که می توانید پاسخ را پیگیری کنید و پیشنهاداتی را در مورد آنچه می خواهید تغییر دهید ارائه دهید. سپس ربات تغییر مناسب را ایجاد کرده و آن را به روز می کند. در واقع می توانید طوری تایپ کنید که انگار دارید با یک انسان صحبت می کنید.

تغییرات ChatGPT

چت های جدید/پاک کردن چت های قدیمی

اگر در حال مکالمه با فردی هستید، برای جلوگیری از سردرگمی، باید هنگام تغییر موضوع به موضوع دیگری علامت بدهید. خب، همین مورد در مورد ChatGPT نیز صدق می کند. اگر می خواهید در مورد چیزی صحبتی را شروع کنید، می خواهید یک مکالمه جدید ایجاد کنید.

برای انجام این کار، به پنل سمت چپ نگاه کنید. در بالای مکالمات خود، این را خواهید دید چت جدید دکمه. روی آن کلیک کنید و یک بوم خالی برای شروع یک مکالمه جدید خواهید دید. اگر می خواهید به مکالمات قبلی که داشتید برگردید، نگران نباشید، برنامه به طور خودکار چت قبلی شما را ذخیره می کند. می‌توانید به آن برگردید و درست از جایی که کار را ترک کردید ادامه دهید.

اگر مکالمه را تمام کرده اید و می خواهید از شر آن خلاص شوید، می توانید به سرعت این کار را انجام دهید. به پانل سمت چپ بروید و ماوس خود را روی مکالمه ای که می خواهید بوت کنید حرکت دهید. روی نماد سطل زباله کوچک در سمت راست دکمه کلیک کنید. وقتی روی آن کلیک می‌کنید، علامت کوچکی را مشاهده می‌کنید و نماد X ظاهر می‌شود. اگر مطمئن هستید که می خواهید آن مکالمه را حذف کنید، روی علامت تیک کلیک کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آیا ChatGPT برنامه ای برای گوشی های هوشمند اندروید و آی او اس دارد؟

غیرفعال کردن سابقه چت

این یک تغییر جدیدتر در ChatGPT است. OpenAI اخیراً به افراد این امکان را داده است که مدیریت کنند آیا ChatGPT می‌تواند گزارشی از چت‌هایشان را نگه دارد یا خیر.

برای غیرفعال کردن آن، روی عکس نمایه خود در سمت چپ پایین رابط کاربری خود کلیک کنید. در منوی پاپ آپی که ظاهر می شود، روی آن کلیک کنید تنظیمات دکمه. می بینید که کادر تنظیمات در وسط صفحه ظاهر می شود. در سمت چپ پنجره بازشو، روی آن کلیک کنید کنترل های داده دکمه.

در بالای UI، شما را مشاهده خواهید کرد تاریخچه چت و آموزش بخش. برای غیرفعال کردن عملکرد تاریخچه چت، روی ضامن کلیک کنید. اگر آن را غیرفعال کنید، چت های شما فهرست بندی نمی شود و برای آموزش مدل استفاده نمی شود. چت های شما در سرورهای OpenAI ذخیره می شوند و قبل از حذف به مدت 30 روز نگهداری می شوند.

با استفاده از دستورالعمل های سفارشی

وقتی مکالمه جدیدی با استفاده از ChatGPT ایجاد می کنید، با یک صفحه خالی شروع می کنید. این بدان معناست که شما باید هر بار که مکالمه جدیدی ایجاد می کنید، زمینه آنچه را که ایجاد می کنید توضیح دهید.

با این حال، اگر از دستورالعمل‌های سفارشی استفاده می‌کنید، می‌توانید ChatGPT اطلاعات مربوط به شما را برای هر مکالمه به خاطر بسپارید. بنابراین، وقتی مکالمه جدیدی را شروع می کنید، ChatGPT از قبل می داند که مکالمه را به چه سمتی هدایت کند.

برای استفاده از این، به تنظیمات خود بروید و آن را پیدا کنید دستورالعمل های سفارشی بخش. در آنجا، می‌توانید با قرار دادن برخی اطلاعات، پاسخ‌های ربات چت را محدود کنید. اولین سوال از شما می خواهد که در مورد خود به ChatGPT بگویید. اطلاعات نسبی مانند شغل، سرگرمی و غیره را به آن بگویید. به عنوان مثال، اگر معلم هستید، آن را بگویید و بگویید در چه مقطعی تدریس می کنید. پاسخ‌های خود را برای شخصی که در آن سن به بچه‌ها آموزش می‌دهد، تطبیق می‌دهد.

سپس، به ChatGPT بگویید که چگونه می‌خواهید پاسخ دهد. آیا می خواهید آن را راهنمایی یا راهنمایی کنید؟ باید باد بلند باشد یا کوتاه و شیرین؟ توضیح دهید که چگونه می خواهید پاسخ های خود را دریافت کنید.

[As of July 2023, this feature is only for ChatGPT Plus subscribers. It's going to make it to free users eventually.]

ChatGPT Plus چیست؟

اکنون، ChatGPT یک ردیف پولی دارد، اما برای استفاده از ربات چت نیازی به پرداخت هزینه ندارید. اشتراک پلاس ویژگی های بیشتری را به افرادی که کاربران مشتاق هستند ارائه می دهد. با طرح پرداخت، وقتی ویژگی‌های جدید حذف شدند، اولویت دسترسی خواهید داشت.

وقتی تعداد زیادی از افراد از ChatGPT به طور همزمان استفاده می کنند، کاربران رایگان ممکن است تا زمانی که ترافیک از بین برود، دسترسی به آن را از دست بدهند. اگر یک حساب پلاس دارید، هر زمان، حتی زمانی که تقاضا زیاد باشد، به آن دسترسی خواهید داشت.

در نهایت، به سرعت پردازش سریع تری دسترسی خواهید داشت. این بدان معنی است که شما سریعتر پاسخ های خود را دریافت خواهید کرد. اگر می‌خواهید این ویژگی‌ها را داشته باشید، ماهانه 20 دلار برای شما هزینه دارد.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cPElGT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *