سامسونگ ممکن است به اپل در ساخت آیفون بدون حاشیه کمک کند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی ممکن است به در ساخت آیفون بدون حاشیه کمک کند
همراه ما باشید

طبق گزارش‌ها، اپل در تلاش است تا یک آیفون بدون حاشیه بسازد و سامسونگ ممکن است به آن کمک کند تا به این آرزو برسد. رسانه های کره ای گزارش می دهند که غول کوپرتینویی از سامسونگ و هموطنش ال جی خواسته است تا پنل های نمایشگر OLED بدون حاشیه برای آیفون های آینده تولید کنند. هرچند ممکن است این برنامه ها به این زودی ها محقق نشوند.

طبق گزارش The Elec، اپل به سامسونگ و ال‌جی موظف شده است که یک پنل OLED تخت با حاشیه‌های صفر توسعه دهند. سامسونگ پیشنهاد ساخت یک نمایشگر منحنی بدون حاشیه را داد اما شرکت آن را رد کرد. سازنده آیفون نمی خواهد طراحی نمادین گوشی های خود را تغییر دهد. علاوه بر این، نمایشگرهای منحنی نسبت به صفحات تخت در برابر ضربه های خارجی آسیب پذیرتر هستند و به راحتی می شکنند.

تقاضای اپل این دو شرکت کره ای را ملزم می کند تا فناوری های OLED موجود خود را بهبود بخشند. در حالی که آنها می توانند مداری را که در حال حاضر در زیر قاب ها پنهان شده است به زیر نمایشگر منتقل کنند، مناطق دیگری نیز وجود دارد که باید روی آنها کار کنند. به طور خاص، سامسونگ و ال‌جی باید فناوری‌های پوشش لایه نازک (TFE) و دوربین‌های زیر نمایشگر را بهبود بخشند. در این گزارش آمده است که لایه بیرونی نمایشگر باید نازک‌تر باشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه بررسی کنیم که گوشی سامسونگ اصل یا تقلبی است؟

شرکت ها همچنین باید فضای آنتن ایمن را بدون تأثیر بر طراحی بدون حاشیه ایجاد کنند. این موانع تکنولوژیکی به این معناست که آیفون بدون حاشیه برنامه ریزی شده ممکن است هنوز چندین سال باقی بماند. اما این ایده ممکن است دور از ذهن نباشد. اپل می بیند که روزی در آینده این اتفاق می افتد. در سال های اخیر به تدریج حاشیه های آیفون را کاهش داده است.

این آیفون بدون حاشیه آینده ممکن است دارای بدنه تمام شیشه ای باشد

شاید آیفون رویایی اپل فقط با صفحه نمایش بدون حاشیه عرضه نشود. شایعات حاکی از آن است که این شرکت می خواهد یک شیشه یونی بادی بسازد تا دستگاه را شبیه به یک تکه شیشه کند. این شرکت قصد دارد از «نوع جدیدی از شیشه‌های فوق‌العاده قوی و مستحکم» به نام Ice Universe استفاده کند ادعاها. به گفته آنها، “آیفون جدید شبیه یک جعبه کریستالی بسته خواهد بود.” اما همانطور که قبلاً گفته شد، ممکن است هنوز سال ها با این آیفون فاصله داشته باشد.

البته اپل تنها شرکتی نیست که به دنبال گوشی هوشمند بدون حاشیه است. چندین شرکت در فضای نیز در حال تلاش برای کاهش حاشیه نمایشگر هستند. چند سالی است که گوشی‌های اندرویدی با دوربین زیر نمایشگر عرضه شده‌اند، اگرچه این طراحی هنوز مطرح نشده است. سازندگان نمایشگر باید راهی برای بهبود کیفیت دوربین بیابند و همزمان تراکم پیکسلی ناحیه نمایشگر بالای دوربین را افزایش دهند. باید دید چه زمانی اولین گوشی هوشمند کاملاً بدون حاشیه خود را دریافت خواهیم کرد.

رندر ساخته شده با فن آیفون با حاشیه کمتر

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/LOkRBR
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *