آشنایی با سفر به استانبول و گرجستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آشنایی با سفر به

باتومی

آشنایی با سفر به استانبول و گرجستان

این شهر دارای جاذبه‌های بسیار زیادی از نظر گردشگری بوده که شامل مناطق دیدنی داخل شهر مثل میدان اروپا، بلوار باتومی و آبنمای رقصان است. آنجا همچنین شامل چرخ و فلک میشود که به چشم باتومی مشهور است. بندر باتومی یک بندر زیبا و دیدنی بوده که می‌توان در آنجا قایق سواری و تفریحات مختلف انجام داد. این شهر شامل دلفیناریوم، رستورانها و کافه‌های عالی و تله کابین نیز می‌شود.

متسختا

از قدیمی‌ترین شهرهای گرجستان در تور گرجستان شهر متسختا است که در نزدیکی تفلیس قرار دارد و می‌توان با نیم ساعت سواری به آنجا رسید. این شهر قدمتی 3 هزار ساله دارد و شامل آثار باستانی مختلفی می‌شود. کلیسای سوتیسخولی یک کلیسای مشهور در این منطقه است که معماری قرون وسطایی دارد و مربوط به همان دوران‌ها می‌شود. این کلیسا به عنوان یک جاذبه مهم گرجستان در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. این شهر دارای طبیعی بسیار سرسبز و دیدنی بوده و در کنار رودخانه متکواری و آراگوی واقع شده است. در اطراف این شهر کوه‌های بلند وجود دارند که برای کوه‌نوردی و طبیعت گردی آنجا را بسیار مناسب کرده است. از آثار باستانی دیگر آنجا می‌توان به صومعه سامتاورو اشاره کرد که معماری قدیمی و دیدنی دارد. ستون سنگی بلندی در آنجا واقع شده که یادبودی برای ایلیا چاوچاوادزه نویسنده مشهور گرجی است.

کوتائیسی

به گزارش سفر باتو ، شهر زیبای کوتائیسی سومین شهر بزرگ گرجستان محسوب می‌شود و در غرب تفلیس واقع شده است. این شهر آب و هوایی گرمتر از شهر‌های دیگر دارد و شامل طبیعتی جنگلی و زیبا می‌شود. این شهر از نظر باستانی هم مورد توجه قرار دارد و انسان‌هایی از دوران پارینه سنگی در آنجا زندگی می‌کرده‌اند. این شهر دوبار، اول توسط حکومت سلجوقیان و بعدها توسط سپاه مغول ویران گشته است ولی با بازسازی این شهر در دوران شوروی آنجا به یک شهر مهم از نظر اقتصادی و فرهنگی تبدیل شد. این شهر از نظر صنعتی شهری مهم است. از جاذبه‌های زیبای این شهر باید به کلیسای باگراتی اشاره کرد. این کلیسا یک کلیسای زیبا و بزرگ است که در قرن 10 میلادی ساخته شده است. صومعه گلاتی در نزدیکی شهر کوتائیسی نیز یکی از آثار باستانی زیبای آنجا است که شامل نقش‌های زیبای مذهبی بر روی دیوارها و معماری زیبا می‌شود.

هتل دیوان استانبول

از هتل‌های نزدیک به میدان تکسیم در رزرو تور استانبول لحظه آخری هتل دیوان استانبول است که دارای ساختمانی دیدنی و زیباست. این هتل از هتل‌های مجلل و 5 ستاره استانبول است که خدماتی بسیار لوکس را به مشتریان خود ارائه می‌کند. این هتل شامل مرکز آبگرم و حمام ترکی بسیار بزرگ و خوبی می‌شود که از بهترین‌ها در استانبول است. معماری داخلی این هتل ترکیبی از معماری عثمانی با معماری مدرن اروپایی بوده و بسیار زیبا است. اتاق‌های این هتل دارای امکانات کامل هستند. اتاق‌ها شامل تلویزیون صفحه تخت، امکانات صوتی مناسب، مینی بار، مبلمان و تهویه مطبوع است. رستوران این هتل یکی از رستوران‌های بسیار عالی استانبول بوده و غذاهای ترکی را به شما ارائه می‌کند آنجا همچنین شامل رستوران بین‌المللی، مدیترانه‌ای و همچنین رستوران مارومی یک رستوران ژاپنی با غذاهای بسیار عالی و با کیفیت در این هتل قرار دارد. این هتل شامل قنادی و کافی شاپ بسیار عالی هم می‌شود. از امکانات این هتل باید به سالن بدنسازی، حمام ترکی، سونا و جکوزی اشاره کرد. آنجا شامل خدمات ماساژ هم می‌شود. این هتل یک استخر سرپوشیده دارد و از دیگر امکانات آنجا می‌توان به پذیرش 24 ساعته، خشک شویی و اینترنت در اتاق به صورت بی سیم اشاره کرد.

هتل والت کاراکوی

یکی از بهترین هتل‌های استانبول هتل 5 ستاره والت کاراکوی است. این هتل در منطقه کاراکوی واقع شده است که منطقه‌ای زیبا و تفریحی در استانبول محسوب می‌شود. آنجا در داخل یک کاخ بسیار زیبا قرار دارد که زمانی از کاخ‌های عثمانیان و به نام سلطان مهمت بوده است. بعد از نوسازی این کاخ آنجا به هتلی مدرن و لوکس تبدیل شده است. فضای داخلی این هتل توسط معمار برجسته ترکی سینان کفادار طراحی شده است. نمای داخلی این هتل مانند یک گالری زیبای هنری بوده و اتاق‌های آنجا امکانات یک اتاق لوکس را دارند. اتاق‌ها شامل تهویه مطبوع، تلویزیون هوشمند، مینی‌بار و اینترنت پرسرعت بی‌سیم هستند. رستوران‌ها و کافه‌های هتل در طبقه بالای آن هستند و شامل منظره بسیار زیبا و دیدنی می‌شوند. آنجا شامل خدمات ماساژ می‌شود و دارای سالن تناسب اندام و سالن اسپا است. این هتل یک حمام ترکی سنتی بسیار زیبا دارد و شامل سونا و جکوزی نیز می‌شود. خدمه این هتل بسیار حرفه‌ای بوده و در آنجا به زبان‌های ترکی، آلمانی، انگلیسی و فرانسه صحبت میکنند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/CQU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *