راهنمای خرید از ebay. قدیمی و همچنان محبوب!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

چکیده : خرید از ایبی باتوجه‌به تنوع کالاهای موجود نظیر لوازم الکترونیکی و کامپیوتری، لوازم خانه و آشپزخانه، پوشاک و … موردتوجه کاربران در دنیا قرار گرفته است. همچنین در این وب‌سایت انواع کالاهای نو و دست‌دوم را می‌توان یافت.

 

فروشگاه‌های آنلاین مختلفی در سراسر جهان در حال فعالیت هستند. یکی از مشهورترین و بزرگ‌ترین این فروشگاه‌ها ای‌بی () نام دارد که در واقع یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های آنلاین است. این فروشگاه در سال 1995 در کشور آمریکا بنیان‌گذاری شد. این فروشگاه در ابتدا با تولید کالاهای محدود فعالیت خود را آغاز نمود. با گذر زمان و با استقبال کاربران فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر eBay در سراسر جهان دارای نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های متعددی است که روزانه حجم زیادی از سهم بازار را در دنیا از آن خودکرده است. خرید از ایبی باتوجه‌به تنوع کالاهای موجود نظیر لوازم الکترونیکی و کامپیوتری، لوازم خانه و آشپزخانه، پوشاک و … موردتوجه کاربران در دنیا قرار گرفته است. همچنین در این وب‌سایت انواع کالاهای نو و دست‌دوم را می‌توان یافت.

مزایای مهم خرید از وب‌سایت eBay

امروزه خرید از سایت های چینی در میان ایرانیان بسیار محبوب است، اما از مهم‌ترین مزایای خرید از eBay خرید کالاهای اورجینال و بااصالت است و همین دلیل افراد زیادی از جمله کاربران ایرانی را ترغیب به خرید از این فروشگاه کرده است. البته متأسفانه با وجود تحریم‌ها علیه ایران قابلیت خرید به‌صورت مستقیم و ارسال آن به ایران امکان‌پذیر نیست. اما در ادامه این مطلب قصد داریم در ارتباط با نحوه خرید از ایبی و روش خرید از این فروشگاه از ایران با شما صحبت نماییم. پس اگر شما نیز قصد خرید از این فروشگاه آنلاین را دارید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید. فروشگاه آنلاین و سایت eBay، یک شرکت چندملیتی آمریکایی و یک بازار خریدوفروش آنلاین است که می‌توانید هر کالایی در هر دسته و گروهی را از هر برند در آن خریداری کنید. در حال حاضر ایبی یکی از بزرگ‌ترین بازارهای آنلاین است که بیش از ۱۸۲ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد.

چرا eBay پرطرفدار است؟

  • از دلایل محبوبیت این سایت می‌توان به تنوع بالای کالاها و برندها اشاره کرد. همچنین شما می‌توانید کالاهای دست‌دوم و یا بازسازی شده که کارکرد بالایی نداشته‌اند را با قیمت بسیار مناسب‌تر و کمتری خریداری کنید.
  • علاوه بر این مزایا، در eBay همواره حراجی‌ها و تخفیفات مختلفی به کاربران ارائه می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد کالای موردنظرتان را با کم‌تر از نصف قیمت اصلی خریداری کنید.
  • با استفاده از این فروشگاه بین‌المللی می‌توانید به کالاهایی که در کشور نیست و یا پیداکردن مدل اصل و اورجینال آن سخت است را به‌راحتی تهیه کنید و به آن دسترسی داشته باشید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  زمان مناسب برای ورود به بازار ارز دیجیتال و خرید ارز دیجیتال را از کجا بدانیم؟

ایجاد حساب کاربری در وب‌سایت ایبی

برای دسترسی به وب‌سایت ایبی نیاز است تا ابتدا در آن ثبت‌نام کنید. کافی است به سایت eBay بروید و در بالای صفحه‌ی اصلی به دنبال کلمه‌ی واردشدن یا sign in بگردید. نام خود و آدرس ایمیل خود را وارد کنید و سپس یک رمز(رمز باید از ۶ تا ۶۴ حرف باشد و باید حداقل یک عدد و یک کاراکتر خاص مثل @ در آن بکار ببرید) برای خود انتخاب کنید. شما باید قبل از انتخاب رمز عبور، یک نام کاربری برای خود انتخاب کرده باشید.

ایبی یک ایمیل به آدرس اینترنتی شما که وارد کرده‌اید می‌فرستد. دستورالعمل‌های ایمیل شده را دنبال کنید که حساب شما تأیید و باز شود. اگر شما کسب‌وکار خاصی دارید، می‌توانید همچنین یک حساب کاربری تجاری نیز داشته باشید. در قسمت واردشدن و بالای صفحه، لینکی که در بالای صفحه‌ی ثبت‌نام وجود دارد را کلیک کنید. عنوان این لینک “start a business account” یا “باز کردن حساب کاربری تجاری” است. اینجا شما مجاز هستید که نام تجاری خود و برخی اطلاعات تماس اضافی را وارد کنید.

پرداخت هزینه کالا در وب‌سایت ایبی

نوع روش پرداختی قابل‌قبول در کشورهای مختلف، متفاوت است. در ایالات متحده آمریکا، فروشندگان باید حساب کارت اعتباری بازرگان داشته باشند یا از حساب  paypalدر ایران استفاده نمایند. نوع روش پرداختی خود را با دنبال‌کردن لینک‌های eBay یا از طریق وب‌سایت www.Paypal.com دنبال کنید. سیاست‌گذاری‌های پرداختی قابل‌قبول eBay را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی مجاز است.

نکاتی که بهتر است هنگام خرید از eBay  بدانید…

در انتخاب کالا و خرید خود از سایت ایبی به موارد زیر توجه نمایید:

در قسمت description حتماً به شرایط کالا توجه نمایید. این شرایط در مورد نو و یا دست‌دوم بودن، سلامت و یا ایراد محصول یا بسته‌بندی کالا، جنس، محل ساخت، رنگ، برق قابل‌استفاده، سال تولید و هر اطلاعاتی که برای توضیح کالا لازم است را شامل می‌شود.

تعهد فروشندگان در سایت ایبی به اصالت کالا و اصل(original)  بودن کالا است. درصورتی‌که سایت ایبی به هر دلیل متوجه شود فروشنده‌ای کالای غیر اصل می‌فروشد اکانت آن فروشنده را می‌بندد. به همین خاطر در هنگام خرید کالا به قسمتseller Inفرمتion  در بالای صفحه توجه نمایید و از درصد بالای رأی خریداران قبلی اطمینان حاصل نمایید. درصدهای بالای 95 درصد، درصدهای مناسبی است و عموماً درصدهای پایین 90% برای خرید توصیه نمی‌شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  خرید عمده لوازم جانبی موبایل از تهران

درصورتی‌که قصد خرید لباس یا پوشاک را دارید. حتماً به این نکته که سایزها بر اساس چه استانداردی طراحی شده است توجه نمایید. هر چند در نهایت مسئولیت تعیین سایز مناسب خرید شما بر عهده شما است. توجه نمایید سایزهای کفش امریکایی و انگلیسی بسیار مشابه هم هستند و امکان اشتباه در سایزهای آن بسیار محتمل است پس ضروری است دقیقاً به سایز آن توجه نمایید.

آیا خرید از سایت ایبی در ایران ممکن است؟

همان‌طور که می‌دانیم خرید از بسیاری وب‌سایت‌های خارجی در ایران امکان‌پذیر نیست. همین‌طور خرید از eBay از داخل ایران و توسط خود خریداران امکان‌پذیر نیست. زیرا مراحل پرداخت ارزی برای خرید کالا، داشتن آدرس خارج از کشور برای تحویل‌گرفتن محصول، امکان ارسال به ایران و ردشدن از گمرک برای هر شخصی امکان‌پذیر نیست. در نتیجه به یک کارگزار نیاز است که بتواند تمام این مراحل را پشت سر بگذارد. شرکت بازرگانی سپاهان همراه گزینه مناسبی برای خرید از ایبی است. کافی است، لینک کالایی که در سایت ایبی پیدا کرده‌اید را در اختیار مشاوران شرکت سپاهان همراه قرار دهید تا بعد از صدور پیش‌فاکتور و پرداخت هزینه کالا توسط خریدار، باقی مراحل خرید تا ارسال کالا به ایران توسط شرکت سپکس انجام شود. تنها نکاتی که در هنگام خرید از سایت ایبی باید به آن توجه کرد، استفاده از آی پی خارج از ایران به هنگام ورود به ابیی و توجه به نو و دست‌دوم بودن محصولات است.

سخن پایانی

اگرچه خرید از برترین فروشگاه‌های جهان با توجه ‌به شرایط موجود در کشور ما برای کاربران ایرانی مقدور نیست؛ اما ما در این مطلب در ارتباط با نحوه خرید از ایبی به روش مستقیم و غیرمستقیم با شما سخن گفتیم. همچنین نکات مهم در هنگام سفارش محصولات را برای شما بیان کردیم؛ بنابراین قبل از اقدام به خرید حتماً به موارد ذکر شده توجه فرمایید. اگر شما نیز قصد خرید انواع کالاها و محصولات از وب‌سایت‌ها و بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین دنیا مانند آمازون، اتسی، وال مارت، ترندیول و غیره را دارید می‌توانید با استفاده از شرکت بازرگانی سپاهان همراه به آدرس www.sepahanhamrah.com هر نوع کالایی را  با خیالی آسوده سفارش دهید.

سؤالات متداول

آیا می‌توان خرید از eBay را در ایران تجربه کرد؟

امروزه به‌واسطه سایت‌های مختلف می‌توان از تمام مزایا خریدهای بین‌المللی از جمله خرید از eBay بهره‌مند شد.

انواع محصولات در سایت ایبی به چه صورت است؟

همه کالاهایی که در سایت ایبی به فروش می‌رسند به‌صورت نو و آکبند نیستند. برخی از محصولات به‌صورت دست‌دوم و غیر نو به فروش می‌رسد.

 

5/5 - (3 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EOw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *